Riska schreef:Helemaal los van Bijbelse fundering (dat is ook vasthouden aan een bepaalde traditie overigens!) is er ook nog zoiets als gevoel. O nee, dat mag geloof ik ook niet, het is een zaak van verstand. Of toch niet?
Mag ik ook nog "Thuiskomen" in de kerk?
En gaat het er uiteindelijk niet om dat wij de Heer lof zingen en dat wij onder de Verkondiging zitten?
Vernieuwen is prima, open staan voor dingen is ook prima, maar respecteer ook dat er mensen zijn die vertrouwd zijn met de traditie van eeuwen.
Ik kan de mensen die eraan vast willen houden respecteren, geloof me.
Maar hier voeren we discussie:(
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn.)
Dat ik het niet met je eens ben wil nog niet zeggen dat ik je niet respecteer.
Vaak als je op refoweb een discussie voert en je bent het met de ander niet eens, roept met RESPECT!!
Hallo ik heb respect, zeker! Maar ik ben het niet met je eens.
Begrijp je het verschil wel?
Jij zegt dat de Bijbel een traditie is

? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Als je je gevoelens je leven lang blijft volgen, dan ga je gegarandeerd ergens een keer vast lopen.
Jazeker mag jij "thuis komen" in de kerk, maar dan wel bij Jezus als je gelooft wat er in de Bijbel staat, maar niet in een gebouw, bij mensen en hun aloude traditie's.
God is groen, fris en fruitig laat het toe als je wil vasthouden aan die traditie's maar je laat een heleboel schieten waardoor
je had kunnen groeien in je geloof en dus vruchtbaarder had kunnen worden in Zijn Koninkrijk.
'T is maar waar je voor kiest