sterilisatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 10 jun 2008 07:27

Klopt, en ook nog eens een kleinere ingreep. Daarbij, na 30 tot 38 jaar iedere maand ongesteld zijn en kinderen baren mag hij ook wel eens een ongemakje ondergaan. Marie Popelin wordt dus niet gesteriliseerd. 8)
De natuur kent het geheim en glimlacht.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 jun 2008 07:32

*Annet* schreef:
Marnix schreef:Hoezo werkt een condoom niet dan?

(ik probeer gewoon de keuze en de argumenten daarvoor te begrijpen, niet alternatieven aan te dragen ofzo)

Condoom is niet romantisch, ben je fijn aan het knuffelen en moet er weer een hoes omheen. Kun je die dingen niet gelijk vinden, is te donker moet er licht aan. Sommigen krijgen allergische reacties van rubber.

Daar heb je tegenwordig gewoon van die antialergene condooms voor zonder latex.
En het is maar net hoe je het bij je liefdesspel inpast.
Ik zou het niet onromantisch willen noemen, misschien dat je er onromantisch mee om kunt gaan?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 jun 2008 07:38

Valt mee hoor:Durex Avanti condooms zijn gemaakt van Duron Polyuretheraan, een materiaal dat sterker is dan latex. Condooms van dit materiaal zijn bovendien nog iets dunner, geleiden warmte wat beter dan latex, ze zijn geurloos, niet allergeen en transparant.
Durex heeft 8 jaar gewerkt aan een condoom dat zorgt voor een nog natuurlijker gevoel bij het vrijen. Het Avanti-condoom is daarvan het resultaat. Met bovengenoemde kenmerken draagt het condoom zeker bij aan de gestelde doelen.
Omdat het condoom niet uit latex is vervaardigd zoals reguliere condooms, is het bovendien geschikt voor mensen met een latex-allergie. Latex-allergie is nog geen 20 jaar bekend, maar het treft wel een kleine 2% van de bevolking.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2008 10:20

Ik denk overigens dat het vooral gevoelsargumenten zijn bij mij... sterilisatie lijkt me gewoon helemaal niks. En ik kan niet goed uitleggen waarom. Op een gegeven moment kan je trouwens sowieso niet meer zwanger worden. Maar goed. Op de een of andere manier klinkt het eng... en misschien valt dat idd wel mee.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 jun 2008 10:26

Marnix schreef:Ik denk overigens dat het vooral gevoelsargumenten zijn bij mij... sterilisatie lijkt me gewoon helemaal niks. En ik kan niet goed uitleggen waarom. Op een gegeven moment kan je trouwens sowieso niet meer zwanger worden. Maar goed. Op de een of andere manier klinkt het eng... en misschien valt dat idd wel mee.

Ja dat klopt als je lang genoeg wacht kun je niet meer zwanger worden, maar dan kun je er ook al heel veel hebben ;-)
Maar ik zal niemand zeggen wat mijn mening hierover is aangezien het zo iets persoonlijks is en je ook niet percies kunt invoelen(denken) hoe het bij de vragen stelster is.

Maar eerlijk is eerlijk ik vind jaren lang de pil slikken waarvan het twijfelachtig is of hij wel etisch verantwoord is vind ik een slechtere keus.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 10 jun 2008 10:28

tante-tortel schreef:.

Maar eerlijk is eerlijk ik vind jaren lang de pil slikken waarvan het twijfelachtig is of hij wel etisch verantwoord is vind ik een slechtere keus.

Los gezien van het feit dat de pil ethisch verantwoord is, is het met name de keus van beide partners. Daar heeft niemand iets over te zeggen, daar slechts degenen die kiezen voor een bepaalde verantwoording dienen af te leggen, mocht je daarin geloven.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 jun 2008 10:42

Sabra schreef:
tante-tortel schreef:.

Los gezien van het feit dat de pil ethisch verantwoord is, is het met name de keus van beide partners. Daar heeft niemand iets over te zeggen, daar slechts degenen die kiezen voor een bepaalde verantwoording dienen af te leggen, mocht je daarin geloven.

Eens. In die zin dat ik ook vind dat ze het beide moeten verantwoorden en niet wij voor hen.
Maar het pil verhaal niet eens. Alleen is dat al lang en breed uitgemeten in het pil topic.

Ik ben van mening dat als je echt geen kinderen meer mag krijgen om wat voor reden dan ook sterelisatie een goed optie is.
Alleen ligt het er voor mij dan wel aan voor wie het absoluut niet meer kan bij wie de sterelisatie gaat plaats vinden.
Ik zou het vreemd vinden als een man zich zou laten helpen terwijl het om gezondheids redenen van de vrouw niet meer mag.
Ook kunnen er naar mijn idee andere zwaarwegende redenen zijn waarom het niet verantwoord is om nog (meer) kinderen te krijgen waar bij dus de sterelisatie een optie kan zijn.
Alleen lijkt het me heel moeilijk voor iedereen om in de toekomst te kijken.
Dus als je op je 25 ste en na drie kinderen denkt : ik moet er niet aan denken aan nog meer kinderen, ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Is dat een moment opname. Je weet niet hoe het er over 5 jaar met je voorstaat.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2008 11:49

Tja Tante, er zijn verschillende mogelijkheden. Als je bijvoorbeeld pil-gebruik (trouw slikken!) combineert met periodieke onthouding of condooms in de vruchtbare periode is de kans op verkeerde werking van de pil volgens mij nihil.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 jun 2008 14:13

Bij zulke jonge mensen (25 jaar) zal een arts ook niet snel een sterilisatie uitvoeren tante-tortel! Een gynaecoloog is geen robot ofzo. Je moet dan echt wel goede argumenten hebben, omdat er toch kans is dat je er spijt van krijgt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 jun 2008 16:07

Marnix schreef:Ik denk overigens dat het vooral gevoelsargumenten zijn bij mij... sterilisatie lijkt me gewoon helemaal niks. En ik kan niet goed uitleggen waarom. Op een gegeven moment kan je trouwens sowieso niet meer zwanger worden. Maar goed. Op de een of andere manier klinkt het eng... en misschien valt dat idd wel mee.

je moet es opletten hoeveel mannen met hun handen beschermend naar hun kruis gaan als het over sterilisatie bij mannen gaat :mrgreen:

En ik ben het verder helemaal met MP eens! Ik heb gebaard en gezwangerd, met alle plezier maar nu is hij aan de beurt!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2008 09:45

Wat een belachelijke instelling :) Alsof sterilisatie de enige oplossing is of de oplossing omdat de man dan ook eens lekker mag lijden :)

En verder, als dat zwanger zijn en baren meetelt mogen we ook wel mee gaan tellen hoeveel uur de man en de vrouw gewerkt hebben :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jun 2008 11:16

Het zal ook een keer niet zo zijn dat jij mijn postings niet belachelijk vind, ik mag toch ook mijn mening hebben? Volgens mij lijdt een man helemaal niet van sterilisatie. Een enkeling daargelaten maar de meeste mannen voelen er na een paar dagen niets meer van. Dat is bijv. na een bevalling niet het geval.

Mijn man werkt op zijn werk, ik werk in mijn gezin, waarschijnlijk maken we evenveel uren, misschien ik nog wel meer. Maar dat boeit niet.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 jun 2008 11:42

In het vragenrubriek van RW, is een vraag behandeld over het kinderen krijgen.
Misschien staat er nog nuttige info, voor de refowebbers die ook rondlopen met het verhaal - krijgen van kinderen-.
De topicstarter zal er niet veel aan hebben, maar misschien is het toch fijn en ophelderend om het even te lezen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jun 2008 12:32

misschien is het makkelijk als je even de link plaatst?

er zijn al vele vragen rondom dit onderwerp gesteld en beantwoord. Het komt toch elke keer weer bij hetzelfde uit: het echtpaar is zelf verantwoordelijk, maar tussen de regels door staat meestal te lezen dat het not done is om definitieve maatregelen te treffen.

Het treft mij wel dat het voor velen een moeilijk iets is, om te beslissen mijn gezin is compleet.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 jun 2008 12:38

Marnix schreef:Wat een belachelijke instelling :) Alsof sterilisatie de enige oplossing is of de oplossing omdat de man dan ook eens lekker mag lijden :)

En verder, als dat zwanger zijn en baren meetelt mogen we ook wel mee gaan tellen hoeveel uur de man en de vrouw gewerkt hebben :)

Ik vind de opmerking van Annet helemaal niet zo belachelijk. Een man mag ook gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen. Wanneer een echtpaar samen besluit dat er geen kinderwens meer is en het beter is om maatregelen te treffen, dan hoeft niet alleen de vrouw daarmee belast te worden. Want ik neem aan dat die man wel gewoon seks met zijn vrouw wil. Als ze er samen uit zijn, dat de pil en/of condoom geen goede oplossing is, dan blijft er niks anders over dan de man te laten steriliseren. Kom op zeg, je gaat er niet dood aan. En het levert ongetwijfeld veel plezier op: de vrouw is niet meer 'bang' voor een zwangerschap, etc. Dan gaan de remmen los :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”