Hoe was jouw zondag?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Hoe was jouw zondag?

Berichtdoor MissF » 30 mar 2009 15:49

's morgens naar onze eigen gemeente geweest, 's avonds naar de jongerendienst die in mijn ogen echt blablabla was, erg jammer!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 30 mar 2009 15:52

Bij m'n ouders naar de kerk geweest, wel fijn om oude gemeenteleden weer eens te spreken enzo. En ouderwets psalmen zingen, dat had ik wel een beetje gemist merkte ik ;)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 30 mar 2009 16:26

's morgens kwam de kerkenraad binnen met daartussen 21 jongeren die JA tegen God mochten zeggen, omdat God JA tegen hen had gezegd.

Wat een super bemoediging met Hebreën 10, waar de preek over ging:
Laat ons de onwankelbare belijdenis der hoop vasthouden; want Die het beloofd heeft, is getrouw;

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 mar 2009 17:07

Riska schreef:
Evelien schreef:Ik had afgelopen zondag ook tijd voor de baby's en dreumersen. Geweldig we hadden enorm gezellig baby's die sliepen, kruipen en speelden. Dus ik heb geen preek gehoord. a.s. zondag hopen we naar de pinkstergemeente te gaan.

Dat zal best wel, maar dat waren niet jouw kinderen...
Big Smile bedoelt dat er door de week wel weinig echte tijd is voor eigen kinderen.

ik denk dat je mijn reactie niet begreep. de eerste posting was een reactie op Big Smile. De tweede posting ging over hoe mijn zondag was.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 mei 2009 22:49

Geweldige dag.
's Avonds was dominee Rentier bij ons te gast. Ds. Cees Rentier is predikant voor stichting Evangelie & Moslims. Vanuit dat werk hield hij een verrassende preek over 1 Tim. 3 : 16:
En buiten alle twijfel: groot is het geheimenis van de godsvrucht: God is geopenbaard in het vlees, is gerechtvaardigd in de Geest, is gezien door de engelen, is gepredikt onder de heidenen, is geloofd in de wereld, iis opgenomen in heerlijkheid.

Om de hele preek te horen klik je HIER.
Pittige stof maar enorm verrassend!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 mei 2009 14:51

Geen Kerk gevierd helaas. Moest werken t/m 16.00 uur en Kerk begon al om 16.15, eerder weggaan zat er ook niet in. Dan maar achteraf luisteren.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 11 mei 2009 13:34

Beetje 'rare' ochtenddiesnt gehad...
We hadden een kandidaat, in de kerk van m'n vriend
Hij begon net met de preek, had hooguit 3 zinnen gezegd, zegt hij: 'Willen de jongelui daar achteraan ook even opletten? zou wel zo fijn zijn...'
We deden niks bijzonders, we gaven alleen de snoeppapiertjes even terug, en m'n zwager grijnsde even om m'n zwagertje...
Dan voel je je echt wel zitten hor! We hebben heel wat opmerkingen van anderen gehad na de dienst
's Middags waren m'n schoonouders naar 'n andere kerk en waren dus de (schoon)kinderen 'alleen' in de kerk...Je zag 'm gewoon telkens kijken, voor m'n gevoel :oops:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 mei 2009 18:07

kwebbel schreef:Geen Kerk gevierd helaas. Moest werken t/m 16.00 uur en Kerk begon al om 16.15, eerder weggaan zat er ook niet in. Dan maar achteraf luisteren.

en ik stond voor een dicht deur. Durfde niet naar binnen :mrgreen:

gistermiddag een hele mooie en leerzame preek gehoord over de heiliging van Gods Naam in gebed en leven, aan de hand van zondag 46. Nogal wat antwoorden op vragen gehad.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 11 mei 2009 18:42

mw schreef:
kwebbel schreef:Geen Kerk gevierd helaas. Moest werken t/m 16.00 uur en Kerk begon al om 16.15, eerder weggaan zat er ook niet in. Dan maar achteraf luisteren.

en ik stond voor een dicht deur. Durfde niet naar binnen :mrgreen:

gistermiddag een hele mooie en leerzame preek gehoord over de heiliging van Gods Naam in gebed en leven, aan de hand van zondag 46. Nogal wat antwoorden op vragen gehad.

?
Mijn moeder zou dan zeggen:"Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald" :-)

Je wandelt toch gewoon naar binnen en schuift je dan ergens achteraan op een bank toch :-)
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 mei 2009 21:30

als ik niet de mogelijkheid had gehad om nog naar een andere dienst te gaan, dan had ik dat ook zeker gedaan :wink: (ik had waanbeelden van dat ik onder de zegen aan het eind zou binnenkomen ofzo)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 11 mei 2009 22:09

Ik werk ook in de zorg, en het gebeurd wel eens dat ik ook te laat ben
voor de dienst maar, de deur is open en schuif je gewoon ergens achter in een bank.
Of de koster pakt een stoel, als er achterin geen vrij plaatsje meer is.

Er zijn best wel een aantal gemeente leden die in de zorg werken,
en omdat we om 17.00 uur dienst hebben gebeurd het nog wel eens dat
je te laat bent. Maar dat is gelukkig nooit een probleem, en dan kan je nog wel
een gedeelte van de dienst of de preek luisteren.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 mei 2009 09:08

het nadeel daar van is, dat ik dan vaak zo moe ben, dat ik enorm vele moeite moet doen om er bij te blijven en het nog echt te kunnen volgen!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 mei 2009 10:37

Gerdien B. schreef:het nadeel daar van is, dat ik dan vaak zo moe ben, dat ik enorm vele moeite moet doen om er bij te blijven en het nog echt te kunnen volgen!

heel herkenbaar. Dat had ik ook. En mijn moeder heeft dat soms ook. En daar voelt ze zich soms zo schuldig om. Ik denk dan, volgens mij kun je dan beter gewoon even lekker tot rust komen, dan dat je zit te slapen in de kerk en toch niks op pakt.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 15 mei 2009 13:17

Evelien schreef:
Gerdien B. schreef:het nadeel daar van is, dat ik dan vaak zo moe ben, dat ik enorm vele moeite moet doen om er bij te blijven en het nog echt te kunnen volgen!

heel herkenbaar. Dat had ik ook. En mijn moeder heeft dat soms ook. En daar voelt ze zich soms zo schuldig om. Ik denk dan, volgens mij kun je dan beter gewoon even lekker tot rust komen, dan dat je zit te slapen in de kerk en toch niks op pakt.

Ja, dat denk ik ook. Afgelopen zondag kwam ik uit de slaap. Ik moet dan officieel tot 10 uur werken. Om half 10 begint de kerk. Afgelopen zondag was ik echter om 9 uur al klaar (hulp van stagiaire), maar ik had echt geen puf om nog naar de kerk te gaan...
Afbeelding

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 25 jun 2009 15:18

Heerlijk!! Aangezien het bos bij ons achter het dorp ligt, zijn we lekker het bos in gewandeld. Daar hebben de kinderen bosbessen geplukt en we hebben heerlijk gepicknickt. Dat alles genietend van de rust, fluitende vogeltjes, wind door de bomen etc.
Dit hebben wij nog nooit gedaan op zondag. Maar wat voel je je klein als je zo mag genieten van de schepping!! Heerlijk.

Terug naar “Archief”