Gebedsgenezing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

alexander91
Majoor
Majoor

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor alexander91 » 14 apr 2014 14:59

Boerin schreef:Thorben Söndergaard, getuigenis:
https://www.youtube.com/watch?v=uXxMhmC ... load_owner
http://www.thelastreformation.com/
Deze is leuk:
Atheist falls away and starts to believe

It was another good day ...
Mag ik vragen waarom je dit deelt met ons? Wat is je boodschap/bedoeling?
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 apr 2014 16:28

alexander91 schreef:
It was another good day ...
Mag ik vragen waarom je dit deelt met ons? Wat is je boodschap/bedoeling?[/quote]
Ik vond het wel tof, zag het toevallig op Facebook.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 14 apr 2014 16:50

Boerin schreef:Ik snap niet hoe ik zelf ooit zo dom heb kunnen zijn. Ik liep helemaal weg met Todd Bentley. Als je daar wat over opzoekt, ieeeek. Hij had een geestuittreding toen ie de engel van William Branham, ook zo'n figuur van vroeger, ontmoette, contact met doden, lekker fris allemaal. Hij zei een keer: Ja eh nu hebben we wel genoeg over Jezus gepraat, nu gaan we het over engelen hebben en het bovennatuurlijke.

Oké ik gooi er vaak uit wat ik denk.
Niet altijd even goed..

Maar waarom deed je zo actief mee?
Ik bedoel dat ik echt tientallen pagina's over hem gelezen heb en weet ik hoeveel filmpjes heb gezien.

Er staat toch bijvoorbeeld nergens in de bijbel dat wij met engelen bezig moeten zijn?
Tattoo's laten zetten omdat het Gods wil is???
Er staat geschreven dat je lichaam God toebehoort en er niets op moet zetten.
Ergens in Leviticus.

Ook schijnt dat hij het graf van bekende gelovigen bezocht heeft(?)
Weet ik niet meer zeker, Benny Hinn deed dat in ieder geval wel.

Lev. 31 Raadpleeg geen geesten en schimmen van doden. Wie zich tot hen wendt, verontreinigt zichzelf. Ik ben de HEER, jullie God.

Dat hij ook 'bam' zei i.p.v. de naam van Jezus noemen...
Dat zegt voor mij ook al veel.

Ben benieuwd en ook erg nieuwsgierig eigenlijk waarom je gegaan bent?
Ik kan nog veel meer opnoemen wat hij deed/zei maar dat doe ik wel als mensen meer willen weten..

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 apr 2014 16:59

Anoniem_89 schreef:Oké ik gooi er vaak uit wat ik denk.
Niet altijd even goed..

Maar waarom deed je zo actief mee?
Ik bedoel dat ik echt tientallen pagina's over hem gelezen heb en weet ik hoeveel filmpjes heb gezien.

Er staat toch bijvoorbeeld nergens in de bijbel dat wij met engelen bezig moeten zijn?
Tattoo's laten zetten omdat het Gods wil is???
Er staat geschreven dat je lichaam God toebehoort en er niets op moet zetten.
Ergens in Leviticus.

Ook schijnt dat hij het graf van bekende gelovigen bezocht heeft(?)
Weet ik niet meer zeker, Benny Hinn deed dat in ieder geval wel.

Lev. 31 Raadpleeg geen geesten en schimmen van doden. Wie zich tot hen wendt, verontreinigt zichzelf. Ik ben de HEER, jullie God.

Dat hij ook 'bam' zei i.p.v. de naam van Jezus noemen...
Dat zegt voor mij ook al veel.

Ben benieuwd en ook erg nieuwsgierig eigenlijk waarom je gegaan bent?
Ik kan nog veel meer opnoemen wat hij deed/zei maar dat doe ik wel als mensen meer willen weten..

Het was een hype in 2008, iedereen liep ermee weg. Een paar zeiden wel dat ie occult was, maar zeggen dat de Heilige Geest een duivel is is de onvergevelijke doodzonde dacht ik, dus dan durf je niks te testen of negatieve laster te horen. Je raakt de 'gezalfde des Heren' aan zogenaamd. Ik zag alleen heel veel videobanden toen van 'm in 2008 en het liefst was ik ernaartoe gegaan. Later ben ik zelf dingen gaan uitzoeken. M'n broer had me toen getipt dat ie er was en die keek het nu weer, dus voor hem heb ik het uitgezocht. Ik had zelf nu direct iets van: hmm, nee, heel eng toen ik een klein stukkie zag en je schrikt wat je tegenkomt erover, wat ie zelf heeft gezegd.
Dat van die graven etc. wist ik toen niet en ik dacht dat ie die tattoeages al had voordat ie bekeerd was.
Zach91

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 14 apr 2014 17:04

Boerin schreef:Ik vond het wel tof, zag het toevallig op Facebook.
Maar geloof je dit nu echt?
Dat je als gelovige gewoon maar in het wilde weg mensen kan genezen om andere mensen van het geloof te overtuigen? Is dat nu echt Bijbels? Ik vind het eerder op verzoekingen van God lijken... In de Bijbel komen genezingen in de eerste plaats neer op de bekering van de zieke, welke vervolgens de omgeving aansteekt om te geloven. Ik zie nergens dat een ongelovige als in een show genezen wordt, niet om die ongelovige te bekeren, maar om een ander te overtuigen dat je dit als christen kan....
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 apr 2014 17:12

alexander91 schreef:Maar geloof je dit nu echt?
Dat je als gelovige gewoon maar in het wilde weg mensen kan genezen om andere mensen van het geloof te overtuigen? Is dat nu echt Bijbels? Ik vind het eerder op verzoekingen van God lijken... In de Bijbel komen genezingen in de eerste plaats neer op de bekering van de zieke, welke vervolgens de omgeving aansteekt om te geloven. Ik zie nergens dat een ongelovige als in een show genezen wordt, niet om die ongelovige te bekeren, maar om een ander te overtuigen dat je dit als christen kan....

Jezus genas ook mensen op straat en de discipelen ook. Ze delen het evangelie, mensen bekeren zich. Er is ook follow up. Beter dan zo'n rare show. Die ene man was drankverslaafd en zwierf rond en die hebben ze geholpen. Het is gericht op bekering en discipelen maken. Eerst zien mensen dat God ze geneest en dan willen ze het evangelie horen. Jezus deed eerst wonderen en daarna legde Hij het uit. Atheisten willen bewijzen zien. Wat is daar verkeerd aan? Zo ben ik ook tot geloof gekomen.
Zach91

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 14 apr 2014 18:12

alexander91 schreef:Maar geloof je dit nu echt?
Boerin schreef:Jezus genas ook mensen op straat en de discipelen ook. Ze delen het evangelie, mensen bekeren zich. Er is ook follow up. Beter dan zo'n rare show. Die ene man was drankverslaafd en zwierf rond en die hebben ze geholpen. Het is gericht op bekering en discipelen maken. Eerst zien mensen dat God ze geneest en dan willen ze het evangelie horen. Jezus deed eerst wonderen en daarna legde Hij het uit. Atheisten willen bewijzen zien. Wat is daar verkeerd aan? Zo ben ik ook tot geloof gekomen.
De vraag is hoe dat in zijn werking ging, bij Christus en Zijn discipelen. De mensen die Christus genas, geneesden niet alleen uiterlijk, maar ook innerlijk. In het verhaal dat je quote vind ik daar niets van terug. Mensen worden genezen, om anderen te laten zien dat God werkt. Zo komt dat in de Bijbel niet voor hoor. De mensen die genezen worden, bekeren zich. Daaruit verbreid het geloof zich, maar in de eerste plaats bekeren de zieke mensen zich. Christus genas mensen uit medelijden met die mensen, maar niet om omstanders te bewijzen dat Hij dat kon. Sterker nog, mensen die Hij genas, gaf Hij mee om het niet door te vertellen.

Daarbij werden de mensen pas genezen nadat zij geloof toonden, en niet andersom zoals jij suggereert.

Heb je het verhaal dat je laat zien, dan zelf ook al eens uitgevoerd op straat? En waarom niet, als het zo werkt? Ik moet bv denken aan de rijke man en Lazarus. De rijke man dacht dat zijn broers wel zouden geloven als iemand van de doden naar hen toe kwam. Abraham zei: "Als zij niet naar Mozes en de profeten luisteren, zullen zij zich ook niet laten overtuigen, als iemand uit de doden zou opstaan."

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 apr 2014 19:47

alexander91 schreef:De vraag is hoe dat in zijn werking ging, bij Christus en Zijn discipelen. De mensen die Christus genas, geneesden niet alleen uiterlijk, maar ook innerlijk. In het verhaal dat je quote vind ik daar niets van terug. Mensen worden genezen, om anderen te laten zien dat God werkt. Zo komt dat in de Bijbel niet voor hoor. De mensen die genezen worden, bekeren zich. Daaruit verbreid het geloof zich, maar in de eerste plaats bekeren de zieke mensen zich. Christus genas mensen uit medelijden met die mensen, maar niet om omstanders te bewijzen dat Hij dat kon. Sterker nog, mensen die Hij genas, gaf Hij mee om het niet door te vertellen.

Daarbij werden de mensen pas genezen nadat zij geloof toonden, en niet andersom zoals jij suggereert.

Heb je het verhaal dat je laat zien, dan zelf ook al eens uitgevoerd op straat? En waarom niet, als het zo werkt? Ik moet bv denken aan de rijke man en Lazarus. De rijke man dacht dat zijn broers wel zouden geloven als iemand van de doden naar hen toe kwam. Abraham zei: "Als zij niet naar Mozes en de profeten luisteren, zullen zij zich ook niet laten overtuigen, als iemand uit de doden zou opstaan."

Als je die video's bekijkt, zie je dat mensen juist innerlijk genezen worden, zoals die drankverslaafde die al een maand op straat zwierf. Die bekeerde zich ook direct, dat gebeurt heel veel bij hem. Hij leert gewone christenen hoe ze uit moeten stappen. Ze gaan niet speciaal bidden om een atheist te overtuigen, dat was nu gewoon 'toevallig', omdat ie een vertaler nodig had, want het was in Turkije.
Die rijke man was een Jood die de wet kende en niet zozeer niet geloofde dat God niet bestond, het was geen atheist, maar hij liet zich niet gezeggen. In de Torah stond dat je aan de armen moest geven, maar hij leefde gewoon lekker voor zichzelf en die Lazarus kon 'm niet schelen.
Jezus zei tegen die hoofdman, een heiden: indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet zult gij geenszins geloven en Hij genas zijn zoon en hij kwam tot bekering met zijn gehele huis.
Indien in Sodom de krachten waren geschied welke in u geschied zijn, reeds lang zouden zij zich in zak en as bekeerd hebben, zei Hij ook.
En Jezus was gewoon goed voor iedereen, bijvoorbeeld met die wonderbare spijziging en die lui wilden Hem niet eens volgen.
Ik heb het helaas nog niet uitgevoerd op straat, maar 30 mei komt ie weer in Nederland om gelovigen te kickstarten, hij heeft ook een gratis Bijbelschool op internet. We zouden eigenlijk met onze kerk gaan, maar daar is nog steeds niks van gekomen. Wel dat mensen anderen meenemen die dan genezen worden in de dienst en bevrijd van drugs en zich bekeren, maar ik wil dit jaar zelf de straat op en anders neem ik de kids wel mee, doet die Thorben ook.
Zach91

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 14 apr 2014 20:07

Boerin schreef:Als je die video's bekijkt, zie je dat mensen juist innerlijk genezen worden, zoals die drankverslaafde die al een maand op straat zwierf.
Hoe kun je nu aan de buitenkant zien wat er van binnen gebeurt? Ik kan dat niet op een video beoordelen, jij wel?
Boerin schreef:Die bekeerde zich ook direct, dat gebeurt heel veel bij hem. Hij leert gewone christenen hoe ze uit moeten stappen. Ze gaan niet speciaal bidden om een atheist te overtuigen, dat was nu gewoon 'toevallig', omdat ie een vertaler nodig had, want het was in Turkije.
Nu ja, 'toevallig', ik zou zeggen, veelzeggend. Laat ik het simpel houden: is er een Bijbels voorbeeld waarin iemand genezen wordt om niet de genezene te bekeren, maar alleen om een omstander te overtuigen dat God bestaat?
Boerin schreef:Die rijke man was een Jood die de wet kende en niet zozeer niet geloofde dat God niet bestond, het was geen atheist, maar hij liet zich niet gezeggen.
em...praat je nu gewoon naar de eindconclusie toe, of lees je de tekst en bepaal je de boodschap? Als die rijke man wist dat God bestond en bekering eist of anders hem zou pijnigen, dan had hij zich echt wel bekeerd. Hij geloofde het namelijk niet. Iemand uit de doden zou voor hem wel overtuigend zijn dat God dus echt bestaat en dat er dus echt een straf komt op ongeloof.
Boerin schreef:In de Torah stond dat je aan de armen moest geven, maar hij leefde gewoon lekker voor zichzelf en die Lazarus kon 'm niet schelen.
Op deze manier kun je bijna alle bladzijden uit de Bijbel scheuren omdat je er toch niets uit kunt leren... Dat kan ik mij niet voorstellen. En de Bijbel toont het aan. Juist Christus gaf veelvuldig aan dat er zoveel meer uit het OT te halen was dan dat men voor die tijd voor mogelijk hield. Het OT bevat veelvuldig elementen die naar het NT en Christus wijzen. Oftewel, er zitten diepere lagen in de Wet en de Profeten. Als die daar al erin zaten, zal er dan niet juist in de leringen van Christus iets zitten voor elke gelovige? Kunnen we als christenen uit de heidenen de evangelien weggooien omdat we er niets meer uit kunnen leren, alleen maar weggeven aan anderen? Dat lijkt mij niet. Juist uit de leringen van Christus komen we erachter hoe de gelovige afhankelijk moet zijn van Hem en omgaan met diens naaste. Ook uit deze gelijkenis door Christus gesproken kunnen wij heidenen lering trekken.
Boerin schreef:Jezus zei tegen die hoofdman, een heiden: indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet zult gij geenszins geloven en Hij genas zijn zoon en hij kwam tot bekering met zijn gehele huis.
Indien in Sodom de krachten waren geschied welke in u geschied zijn, reeds lang zouden zij zich in zak en as bekeerd hebben, zei Hij ook.
Waarom algemeniseer je het eerste niet en dit wel? Hier spreekt Jezus toch tegen die hoofdman? Hij doet toch geen algemene uitspraak over hoe het voor alle heidenen zal zijn? Zalig zij die geloven en niet gezien zullen hebben. Veel heidenen zijn bekeerd zonder wonder te zien, maar op het horen van het evangelie.
Boerin schreef:En Jezus was gewoon goed voor iedereen, bijvoorbeeld met die wonderbare spijziging en die lui wilden Hem niet eens volgen.
Ik heb het helaas nog niet uitgevoerd op straat, maar 30 mei komt ie weer in Nederland om gelovigen te kickstarten, hij heeft ook een gratis Bijbelschool op internet. We zouden eigenlijk met onze kerk gaan, maar daar is nog steeds niks van gekomen. Wel dat mensen anderen meenemen die dan genezen worden in de dienst en bevrijd van drugs en zich bekeren, maar ik wil dit jaar zelf de straat op en anders neem ik de kids wel mee, doet die Thorben ook.
Maar als je gelooft dat het werkt, waarom ga je vandaag de straat niet al op om mensen te redden?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 apr 2014 20:53

alexander91 schreef:Waarom algemeniseer je het eerste niet en dit wel? Hier spreekt Jezus toch tegen die hoofdman? Hij doet toch geen algemene uitspraak over hoe het voor alle heidenen zal zijn? Zalig zij die geloven en niet gezien zullen hebben. Veel heidenen zijn bekeerd zonder wonder te zien, maar op het horen van het evangelie.
Ik veralgemeniseer niks. Voor ons is het O.T. ook heel goed en er zijn ook Joden die door wonderen tot bekering komen. De Grieken zoeken wijsheid en de Joden wonderen gaat echter niet altijd op volgens mij. Ik laat alleen zien dat niet iedereen zonder wonderen tot geloof kan komen. Trouwens Reinhard Bonnke zei: The request of the rich man shall be granted to this generation, nadat een voorganger 3 dagen dood was geweest en opgestaan.

Maar als je gelooft dat het werkt, waarom ga je vandaag de straat niet al op om mensen te redden?

Ik ga niet zomaar alleen zonder dat God iets heeft gezegd en laat hij me maar eerst kickstarten. ik heb vroeger wel gebeden voor bekenden, maar Hij zal toch eerst moeten zeggen dat ik moet gaan. Hij zond ze twee aan twee uit overigens, zij gaan ook met een team. En: Hoe prediken zonder gezonden te zijn? Ik wilde vorig jaar met Ronald Plat gaan toen ik de kinderen niet had een dag, maar toen kreeg ik ze toch weer en kon het niet. We gaan binnenkort wel gewoon met de kerk, zal ze nog eens gaan enthousiast maken en die filmpies laten zien.
Zach91

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 14 apr 2014 22:38

alexander91 schreef:

Lucas 17:
11 Op weg naar Jeruzalem trok Jezus door het grensgebied van Samaria en Galilea. 12 Toen hij daar een dorp wilde binnengaan, kwamen hem tien mensen tegemoet die aan huidvraat leden; ze bleven op een afstand staan. 13 Ze verhieven hun stem en riepen: ‘Jezus, meester, heb medelijden met ons!’ 14 Toen hij hen zag, zei hij tegen hen: ‘Ga u aan de priesters laten zien.’ Terwijl ze gingen werden ze gereinigd. 15 Een van hen, die zag dat hij genezen was, keerde terug en loofde God met luide stem. 16 Hij viel neer aan Jezus’ voeten om hem te danken. Het was een Samaritaan. 17 Toen zei Jezus: ‘Zijn er niet tien gereinigd? Waar zijn de negen anderen? 18 Wilde niemand anders terugkomen om God eer te bewijzen dan alleen deze vreemdeling?’ 19 Hij zei tegen de Samaritaan: ‘Sta op en ga. Uw geloof heeft u gered.’

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 apr 2014 23:42

Boerin schreef:Jezus genas ook mensen op straat en de discipelen ook. Ze delen het evangelie, mensen bekeren zich. Er is ook follow up. Beter dan zo'n rare show. Die ene man was drankverslaafd en zwierf rond en die hebben ze geholpen. Het is gericht op bekering en discipelen maken. Eerst zien mensen dat God ze geneest en dan willen ze het evangelie horen. Jezus deed eerst wonderen en daarna legde Hij het uit. Atheisten willen bewijzen zien. Wat is daar verkeerd aan? Zo ben ik ook tot geloof gekomen.

Wat ik er verkeerd aan vind is dat er half werk geleverd wordt. Als de wonderen van vandaag de dag van dezelfde kwaliteit en kwantiteit waren als in de eerste eeuw dan zouden ik en vele anderen er wél in geloven. Bewijs is het enige wat overtuigt in deze en dat is er simpelweg onvoldoende. Als je dat een op een zet met de eerste eeuw maak je een onredelijke vergelijking.

Zoals je elders aangaf ben jij niet sceptisch en dat waren de joden uit de eerste eeuw wel. Ondanks hun scepsis lieten zij zich met grote getale overtuigen van het evangelie door wonderen. Je weet dat God hun harten ook nog eens verhard had, waardoor zij nog sceptischer waren en nauwelijks tot geloof kwamen. De wonderen die dus voor hen werden gedaan moesten zeer indrukwekkend zijn om die verharde harten ooit van de waarheid te overtuigen. Een spontaan genezen winterteen of een paar in Afrika opgewekte doden was voor hen onvoldoende om ze tot geloof te bewegen.

De vergelijking met vandaag gaat niet op en is onredelijk omdat de joden van deze generatie zich niet bekeren ondanks de wonderen die volgens jou en anderen gebeuren. Dat terwijl hun harten i.t.t. de joden uit de eerste eeuw niet verhard zijn. Do the math.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 15 apr 2014 08:42

alexander91 schreef:
Anoniem_89 schreef:
Lucas 17:
11 Op weg naar Jeruzalem trok Jezus door het grensgebied van Samaria en Galilea. 12 Toen hij daar een dorp wilde binnengaan, kwamen hem tien mensen tegemoet die aan huidvraat leden; ze bleven op een afstand staan. 13 Ze verhieven hun stem en riepen: ‘Jezus, meester, heb medelijden met ons!’ 14 Toen hij hen zag, zei hij tegen hen: ‘Ga u aan de priesters laten zien.’ Terwijl ze gingen werden ze gereinigd. 15 Een van hen, die zag dat hij genezen was, keerde terug en loofde God met luide stem. 16 Hij viel neer aan Jezus’ voeten om hem te danken. Het was een Samaritaan. 17 Toen zei Jezus: ‘Zijn er niet tien gereinigd? Waar zijn de negen anderen? 18 Wilde niemand anders terugkomen om God eer te bewijzen dan alleen deze vreemdeling?’ 19 Hij zei tegen de Samaritaan: ‘Sta op en ga. Uw geloof heeft u gered.’
Deze vind ik niet heel duidelijk. Alle tien riepen ze Hem aan met meester, en dat is enigzins een tonen van geloof. Pas daarna ging Jezus over op genezing. Dit doen de atheisten in het verhaal niet.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 apr 2014 08:50

alexander91 schreef:Deze vind ik niet heel duidelijk. Alle tien riepen ze Hem aan met meester, en dat is enigzins een tonen van geloof. Pas daarna ging Jezus over op genezing. Dit doen de atheisten in het verhaal niet.

Ze riepen hem wel aan met 'Meester'.
Kan ook betekenen dat het een wanhoopskreet was.
Zo iets van 'ik heb gehoord dat het kan, maar het zal wel allemaal' of dat het wel gelovigen betrof maar dat ze hun genezing vergeten waren en veel te druk waren met 'de zaken van alle dag'.
Vervolgens nadat ze genezen waren kwam er slechts één terug om God eer te bewijzen zegt Jezus zelf.
Daarna zegt Hij tegen de Samaritaan 'sta op en ga. Uw geloof heeft u gered'.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 15 apr 2014 08:51

alexander91 schreef:Waarom algemeniseer je het eerste niet en dit wel? Hier spreekt Jezus toch tegen die hoofdman? Hij doet toch geen algemene uitspraak over hoe het voor alle heidenen zal zijn? Zalig zij die geloven en niet gezien zullen hebben. Veel heidenen zijn bekeerd zonder wonder te zien, maar op het horen van het evangelie.
Boerin schreef:Ik veralgemeniseer niks. Voor ons is het O.T. ook heel goed en er zijn ook Joden die door wonderen tot bekering komen. De Grieken zoeken wijsheid en de Joden wonderen gaat echter niet altijd op volgens mij. Ik laat alleen zien dat niet iedereen zonder wonderen tot geloof kan komen.
Elk mens dat tot geloof komt is een wonder. Maar ik geloof niet in dit soort goochel-wonderen. Hoe zie je nu het verschil tussen dit persoon en Hans Kazan? Beiden weten ze een "wonder" op te zetten, en het ziet er heel overtuigend uit.

Boerin schreef:Ik ga niet zomaar alleen zonder dat God iets heeft gezegd en laat hij me maar eerst kickstarten. ik heb vroeger wel gebeden voor bekenden, maar Hij zal toch eerst moeten zeggen dat ik moet gaan.
Em... staat er dan niets in de Bijbel dat je hiervoor aan zou sporen? Klinkt dit niet heel erg als de slaaf die zijn talenten maar in de grond stopt en wacht tot God maar terugkomt?
Boerin schreef:Hij zond ze twee aan twee uit overigens, zij gaan ook met een team. En: Hoe prediken zonder gezonden te zijn?
Als je gelooft dat die Thorben namens God spreekt, en die man zegt je "Just go out and find an atheist!", is dat dan geen boodschap van God om te gaan? Of geloof je zijn verhaal wel, maar doe je liever niets met zijn uiteindelijke boodschap en opdracht?

Terug naar “Archief”