huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 13 mei 2008 21:02

Ziet er mooi en gezellig uit, Ansje!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 13 mei 2008 21:06

Dank je ;)
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 mei 2008 19:25

Ansje, hele gave meubels! Wij gaan ook voor wit :) Alleen wel vloerbedekking alleen weet ik ganselijk niet meer wat voor kleur het ook al weer was 8) Volgens mij leverkleur ofzo, anyway, iets in die geest :mrgreen: Of meer richting het bruin, maar niet vies bruin zeg maar :P

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 14 mei 2008 19:48

Geen foto's van de rest van de inrichting. Wel van m'n boekenkast.
Afbeelding

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 14 mei 2008 20:08

MissF schreef:Uhm...ze noemen het een drive-in stadswoning.
Op gelijk niveau met de straat de garage van 53m2. Bij de straatkant een garagedeur, bij de andere kant een gewone deur.
In de garage een halletje met de trap naar de woonkamer.
Naast de garagdeur van de buurman een trap. Aan de achterkant van het huis een soort plateau met 3 voordeuren, de middelste is van ons. Inimini halletje, toilet. Deur naar keuken. Door de keuken naar de woonkamer met dubbele tuindeuren naar balkon.
In de kamer trap naar garage en trap naar eerste verdieping. Slaapkamer, badkamer en studeerkamer. Op de overloop trap naar zolderkamer.

Zo hé luxe! En een garage van 53m2? Wij wonen in een 3-kamerflat van 53m2 totaal. Wij dat is man, zoon en ik. Hoe het is ingericht? Een bijeengeraapt zootje, oude troep, en veel te vol natuurlijk, want veel te weinig ruimte. Mijn man heeft een soort studeerhok, dat is onze gang, daar staan de piano en zijn muziekboeken. Verder hebben we een woonkamer, een keuken, twee slaapkamers en een douche en een toilet. En we hebben een groot balkon, met het grootste gedeelte van de dag zon (als het zonnig is natuurlijk).

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 mei 2008 21:37

@ javaca, leuk al die boeken, wij hebben ook twee enorme boekenkasten. staat erg mooi, maar kan me er tegenwoordig ook aan ergeren, er wordt van alles op en voor geknikkerd, doe ik ook. en veel werk om het stofvrij te houden. Maar goed het blijft mooi staan.
Vind trouwens je bloemetjesbehang ook erg leuk.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

André

Berichtdoor André » 14 mei 2008 22:02

@Javaca, al dat vinyl! :yum: ;/

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 14 mei 2008 22:45

rosekapje schreef:@ javaca, leuk al die boeken, wij hebben ook twee enorme boekenkasten. staat erg mooi, maar kan me er tegenwoordig ook aan ergeren, er wordt van alles op en voor geknikkerd, doe ik ook. en veel werk om het stofvrij te houden. Maar goed het blijft mooi staan.
Vind trouwens je bloemetjesbehang ook erg leuk.

Och hier valt het mee.
Het is vooral m'n verzamelingetje oude cameratjes (wat brownies, balgcamera's en een minox). Oorspronkelijk stond die buste van Nefertete er ook in, maar daar is geen plaats meer voor. Het buizenradiotje bovenin is op het moment enkel voor de sier, moet er nog wat dingetjes aan vervangen.

Ik ben nog altijd de theorie dat een boekenkast moet leven. Boeken schots en scheef of rommelig? Zolang ze maar gebruikt worden is het geen probleem.
Kom zo vaak bij mensen die een leuke verzameling boeken hebben, maar werkelijk niet zouden weten wat er in staat.

André schreef:@Javaca, al dat vinyl! :yum: ;/

Heerlijk hè? :wink:
Helaas staan ze zo stampvol dat er geen plaats meer is voor uitbreiding (heb er al ruim 100 weggedaan).

Binnenkort m'n platenspeler weer aansluiten 8)

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 15 mei 2008 09:11

Leuk Ansje, vooral je slaapkamer is leuk met die schuine wand.

Heerlijk Javaca, zoveel muziek en boeken!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 16 mei 2008 15:57

Ansje, leuke stijl!! :D
Die lampen zijn ook gaafff
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 mei 2008 15:59

Ja leuk Ansje. Hebben wij die foto's trouwens al eerder mogen bewonderen ergens?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 mei 2008 18:56

LauraC schreef:Ja leuk Ansje. Hebben wij die foto's trouwens al eerder mogen bewonderen ergens?
volgens mij heb ik ze ook eerder gezien.. maar dat neemt niet weg dat het leuke foto's zijn :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 18 mei 2008 21:33

kwebbel schreef:
LauraC schreef:Ja leuk Ansje. Hebben wij die foto's trouwens al eerder mogen bewonderen ergens?
volgens mij heb ik ze ook eerder gezien.. maar dat neemt niet weg dat het leuke foto's zijn :P

Ja klopt, ergens in de slowchat een poosje terug ;)
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 19 mei 2008 09:28

Ansje, wat een super gave inrichting hebben jullie!! Ik ben zelf ook helemaal weg van bruin/wit combinatie!

Alleen, ik hoor altijd dat witte meubels verkleuren..hebben jullie daar ook last van?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mei 2008 09:31

Wij hebben onze witte meubels gewoon zelf geschilderd, en overal komen nu plekjes op. Pas lag er een tijdschrift met rode inkt op de tafel, en nu zitten er kleine rozige vlekjes op. Maar ik vind dat juist leuk, dat doet weer wat ouder aan ;)
Maar het handige aan gewoon zelf geschilderd is, dat het zo overgeschilderd is. Even de bovenkant van de traptreden, en de bovenkant van het tafelblad. Echt vergeeld ofzo is het (nog) niet. Dat komt misschien over een paar jaar wel ;)

Ik ben helemaal blij met e bloemetjes op mijn balkon. Ik heb in de balkonbakken allemaal roze bloemetjes neergezet, van die zomerbloeiers. Prachtig!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”