Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 05 mei 2008 13:12

Sorry, was ff offtopic :wink:

Evelien, zelf een kerkgebouw zoeken? Trouw je dan niet gewoon in je 'eigen' kerk?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2008 13:12

wij hebben geen eigen kerkgebouw!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 05 mei 2008 13:13

huh? Hoe kan dat nou?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 mei 2008 13:14

Hadden wij ook niet: maar ik had een mooi romantisch kerkje op het oog en heb gewoon gevraagd of we het mochten huren voor een trouwdienst en dat was geen probleem! Gewoon vragen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2008 13:14

er zijn heel wat gemeentens die geen eigen kerkgebouw hebben.

Wij kerken in een aula van een school! (http://amersfoort.nazarener.nl/)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 mei 2008 13:15

liefie schreef:wij hebben het eigenlijk binnen 2 weken allemaal geregeld als het niet sneller was :lol: en hadden 2 en halve maand om te klussen en toen zijn we getrouwd

Bij ons ongeveer hetzelfde, wij hadden alleen alles al op 1 dag geregeld... 8)
Vantevoren hadden we al vaker besproken wat we graag wilden op onze bruiloft en hoe laat alles moest gebeuren.
We hebben daarna eerst de feestlocatie gebeld en die onder voorbehoud vastgelegd. Toen het gemeentehuis, dat kon op de dag en het tijdstip wat we wilden. Daarna hebben we de ds. gebeld en die kon ook.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mei 2008 13:18

Daphne schreef:
liefie schreef:wij hebben het eigenlijk binnen 2 weken allemaal geregeld als het niet sneller was :lol: en hadden 2 en halve maand om te klussen en toen zijn we getrouwd

Bij ons ongeveer hetzelfde, wij hadden alleen alles al op 1 dag geregeld... 8)
Vantevoren hadden we al vaker besproken wat we graag wilden op onze bruiloft en hoe laat alles moest gebeuren.
We hebben daarna eerst de feestlocatie gebeld en die onder voorbehoud vastgelegd. Toen het gemeentehuis, dat kon op de dag en het tijdstip wat we wilden. Daarna hebben we de ds. gebeld en die kon ook.

ja zo ging het bij ons precies hetzelfde wij hebben helemaal geen stress gehad of wat dan ook HEERLIJK! Wij zouden het precies weer zo doen!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 mei 2008 13:21

Wij ook, hoewel we achteraf gezien eigenlijk net te weinig tijd hadden met 2 1/2 maand om te klussen.
Afbeelding

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 05 mei 2008 13:43

wij hebben een nieuw huis 2 jaar oud dus allen verven en behangen en n vloer leggen ook 2'5 maand bezig geweest.
de trouwdag regelen is zo gebeurt ff avondje bellen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2008 14:04

heb ff een vraag: ik heb een gruwelijke hekel aan (kleding) passen! Hoe kan ik hier het beste mee om gaan als ik een jurk ga passen! Opzich ben ik dan wel weer erg kieskeurig.... pppfff :? :|

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mei 2008 14:13

proberen je er overheen te zetten lijkt mij en alleen de dingen passen die jij echt mooi vindt. is wel voor een hele bijzondere dag lijkt mij

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 mei 2008 14:29

Evelien schreef:heb ff een vraag: ik heb een gruwelijke hekel aan (kleding) passen! Hoe kan ik hier het beste mee om gaan als ik een jurk ga passen! Opzich ben ik dan wel weer erg kieskeurig.... pppfff :? :|

Het is mijn hobby nou ook niet... Maar het viel me alles mee! Ze haalden een aantal jurken tevoorschijn waarvan ik er uiteindelijk 3 heb aangehad en toen was heel snel duidelijk wat het moest worden. Verder had ik alleen mensen meegenomen waarvan ik zeker wist dat ze mijn smaak kenden (moeder en 2 zussen), ik had geen zin in allemaal tegenstrijdige adviezen enzo. Pas met het afpassen heb ik m'n schoonmoeder ook meegenomen, toen hoefde er toch niet meer iets gekozen te worden.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2008 16:05

Een trouwdag regelen bestaat lang niet alleen uit een kerk, dominee, gemeentehuis en feestlocatie hoor! Dat is idd in 1 avond geregeld. Maar ik ben nogal een perfectionist daarin, en wilde alles wel helemaal goed geregeld hebben.
Dus alles wat er nog bij kwam, dát was het werk juist! Tasjes voor de kids, speelgoed voor de kids, naamkaartjes, dinerkaartjes, autolintjes, gastenboek, gesprekken met de feestlocatie, gesprekken over wat je als diner wilt, keuzes maken. Die paar dingen vastleggen is amper iets regelen.
Maar Evelien, wij hadden ozne feestlocatie bijna een jaar van tevoren vastliggen, en toen konden we op de dag dat we eigenlijk wilden trouwen er al niet meer in. Dus als je een bepaalde voorkeur hebt, is een beetje op tijd wel weer handig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2008 16:25

wij hebben niet echt een bepaalde voorkeur! (onze voorkeur gaat uit naar een kerk met zaal (waar we de receptie kunnen houden gelijk na de dienst).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mei 2008 16:33

onze ceremoniejuffen hebben giga veel geregeld wij hebben alleen kerk dominee gemeentehuis onze kleding vervoer en lopend buffet geregeld en onze trouwkaart voor de rest niks echt HEERLIJK oja en de fotograaf

Terug naar “Archief”