Joran van der Sloot, schuldig of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 feb 2008 19:43

CaptainCaveman schreef:
jamillah schreef:Wat mankeert jullie toch Javaca en Denkertje? Volgens mij zijn jullie nog erger dan Joran zelf. Probeer het anders even goed te praten wat die gast gedaan heeft. :roll:

Nogmaals: het is nog lang niet helemaal helder wat hij heeft gedaan.

Neeeej, het lijk is helemaal vanzelf de zee in gelopen en wat Joran allemaal gezegt heeft dat heeft zn alterego vertelt :roll:

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 06 feb 2008 19:59

Denkertje21 schreef:Ik word best heel verdrietig om al deze reacties. Je hebt een zondebok gevonden. Iedereen oordeelt en oordeelt.

En rent de meute achterna.

Wat zou Jezus hebben gedaan?

Nou de zondebok heeft zichzelf blootgegeven. Overigens zelf ook de publiciteit gezocht met zn boek.
Ik geloof niet dat Jezus alleen heel erg lief was voor mensen. Hij wilde ook dat de waarheid recht werd gedaan. Dat er sowieso recht wordt gedaan.
Zoeken naar waarheid daar is niks mis mee. HEt is pas mis als je jezelf beter acht of minder schuldig dan Joran. Maar de discussie is geloof ik niet hoe Joran gestraft moet worden, maar speculeren of hij wel of niet schuldig is aan een misdrijf. Daar is niks mis mee als je er gewoon feitelijk mee omgaat zonder haat en emoties richting de mogelijke dader. Dat is heel wat anders dan het recht in eigen hand nemen (ofwel stenen gooien) Want wat dat betreft zijn we inderdaad niet beter dan die knul.
Laatst gewijzigd door meschianza op 06 feb 2008 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 feb 2008 20:03

jamillah schreef:Wat mankeert jullie toch Javaca en Denkertje? Volgens mij zijn jullie nog erger dan Joran zelf. Probeer het anders even goed te praten wat die gast gedaan heeft. :roll:

Wat mankeert JOU toch Jamillah!!
Ik praat niks goed. Het enige dat ik weet om dat het heb kunnen waarnemen is:

:arrow: dat er een een mediageile Peter Repelsteeltje de Vries deze zaak volledig prostitueert, tot meerdere eer en glorie van zijn eigen portemonnee en ego.

:arrow: dat iemand pas schuldig is als de rechter zijn schuld heeft vastgesteld. De rechter houdt hem zelfs niet aan.

:arrow: dat Jezus tegen een vrouw die door een volksgericht schuldig was verklaard, zegt: wie zonder zonde is werpe de eerste steen''

:arrow: dat Joran een pathologisch leugenaar is die fantasiën niet van leugens kan onderscheiden

:arrow: dat aan Joran uitspraken worden ontlokt door een man die zelf een strafblad heeft en nu eveneens geniet van alle internationale media aandacht

:arrow: dat wij niet allemaal in een even warm en veilig nest zijn geboren als velen van ons

:arrow: dat iedereen hier de meeste wilde theorieën heeft over wat er gebeurd zou kunnen zijn

:arrow: dat 7 miljoen mensen als op sensatie beluste voyeurs hebben zitten kijken naar een opgeklopt programma

:arrow: dat ik dit zeker niet op Refoweb had verwacht. Of misschien toch? Iets met de splinter en de balk?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 06 feb 2008 20:06

Nou, ik geloof niet dat ze zijn daden goedpraten.
Volgens mij proberen ze alleen aan te geven dat het nog niet duidelijk is dat hij haar echt vermoord heeft en daarnaast dat we moeten uitkijken ons niet massaal op hem te storten. Het blijft een mens. En wie zijn wij?

Daarnaast worden er continue misdaden en moorden gepleegd met al het verdriet van dien, die snel vergeten worden. Wat dat betreft vind ik het hele gebeuren ook een sensationele mediastunt en daarmee erg smakeloos zoals ik al eerder aangaf betreft mijn bedenkingn tegen Peter r de Vries.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 06 feb 2008 20:17

jamillah schreef:
CaptainCaveman schreef:

Nogmaals: het is nog lang niet helemaal helder wat hij heeft gedaan.

Neeeej, het lijk is helemaal vanzelf de zee in gelopen en wat Joran allemaal gezegt heeft dat heeft zn alterego vertelt :roll:

Als je nu eens even niet alleen van Peter uitgaat, maar ook luistert naar wat Joran te zeggen heeft op deze bekentenis e.d. zou je niet zulke kromme uitspraken doen.

Overigens: wel typisch dat men nu wél naar Joran luistert.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 feb 2008 20:18

Leuk hoor, al die meningen. Maar niemand van ons kent àlle feiten. Dus ik denk dat het tamelijk aanmatigend is om maar meteen van alles en nog wat te roepen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 feb 2008 20:19

Denkertje21 schreef:

Wat mankeert JOU toch Jamillah!!
Ik praat niks goed. Het enige dat ik weet om dat het heb kunnen waarnemen is:

Mij niets, ik heb geluisterd naar zn bekentenissen :wink:

:arrow: dat er een een mediageile Peter Repelsteeltje de Vries deze zaak volledig prostitueert, tot meerdere eer en glorie van zijn eigen portemonnee en ego.

Dat is inderdaad waar en jammer, neemt niet weg dat er eindelijk opheldering is waar in elk geval haar MOEDER erg blij mee was.

:arrow: dat iemand pas schuldig is als de rechter zijn schuld heeft vastgesteld. De rechter houdt hem zelfs niet aan.

De rechter houd hem niet aan omdat hij dat (nog) niet mag, lézen Denkertje..

:arrow: dat Jezus tegen een vrouw die door een volksgericht schuldig was verklaard, zegt: wie zonder zonde is werpe de eerste steen''

Ananias en Zafira werden op slag gedood na een misdaad....

:arrow: dat Joran een pathologisch leugenaar is die fantasiën niet van leugens kan onderscheiden

Dàt zijn jouw woorden, bewijs het eens even lieve schat..

:arrow: dat aan Joran uitspraken worden ontlokt door een man die zelf een strafblad heeft en nu eveneens geniet van alle internationale media aandacht

De man is jaren geleden eens in aanraking geweest met de politie en heeft gehandeld naar zijn gevoel. Hij heeft zelfs tijdens het ondezoek nog overwogen er mee te stoppen...

:arrow: dat wij niet allemaal in een even warm en veilig nest zijn geboren als velen van ons

Nee, dus als dat niet zo is mag je in het wilde weg lijken dumpen en er vervolgens ook nog glashard over liegen?

:arrow: dat iedereen hier de meeste wilde theorieën heeft over wat er gebeurd zou kunnen zijn

Er word inderdaad over gespeculeerd, soms gaat het wat ver in bepaalde emoties. Maar dat is ook niet raar als er net een jongen heeft gezegt dattie 'het wijf zat te schudden man' en: 'natuurlijk is ze dood man'..

:arrow: dat 7 miljoen mensen als op sensatie beluste voyeurs hebben zitten kijken naar een opgeklopt programma

Heb je het zelf ook gezien??? Dan ben je net als die 7 miljoen, hou 's op met stenen gooien man... Niet gezien? Hou dan je wafel ook maar, want dan weet je helemaal niet waar je het over hebt.

:arrow: dat ik dit zeker niet op Refoweb had verwacht. Of misschien toch? Iets met de splinter en de balk?

Inderdaad, ik kan je wel vertellen denkertje, een splinter gaat er een stuk rotter uit dan een hele balk!

In rood mijn reacties.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 06 feb 2008 20:35

jamillah schreef:Dat is inderdaad waar en jammer, neemt niet weg dat er eindelijk opheldering is waar in elk geval haar MOEDER erg blij mee was.
Opheldering? Sinds wanneer bepaalt de media wie de dader is? Er is een zondebok, of Joran dé dader is is nog maar de vraag.

Overigens gaat het er niet om dat haar MOEDER blij is, maar wie de dáder is. En dat is nu nog niet zeker.

[quoteDe rechter houd hem niet aan omdat hij dat (nog) niet mag, lézen Denkertje..[/quote]Dat mag sowieso niet, lézen jamillah.

:mrgreen:

Al verscheidene psychologen hebben beweerd dat hij die symptomen heeft, ook het OJ-syndroom werd genoemd.

Nee, dus als dat niet zo is mag je in het wilde weg lijken dumpen en er vervolgens ook nog glashard over liegen?
Je gaat nu anders ook uit van een van zijn leugens, althans, mogelijk is ook dit weer een leugen. Waarom ga je nu wel in op deze leugen?

Er word inderdaad over gespeculeerd, soms gaat het wat ver in bepaalde emoties. Maar dat is ook niet raar als er net een jongen heeft gezegt dattie 'het wijf zat te schudden man' en: 'natuurlijk is ze dood man'..
Iedereen weet ook dat hij wel meer gelogen en dat hij dit vertelde om indruk te maken.

dat 7 miljoen mensen als op sensatie beluste voyeurs hebben zitten kijken naar een opgeklopt programma
Heb je het zelf ook gezien??? Dan ben je net als die 7 miljoen, hou 's op met stenen gooien man...
Wie gooit er nu stenen?

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 06 feb 2008 20:36

jamillah schreef:Dat is inderdaad waar en jammer, neemt niet weg dat er eindelijk opheldering is waar in elk geval haar MOEDER erg blij mee was.
Opheldering? Sinds wanneer bepaalt de media wie de dader is? Er is een zondebok, of Joran dé dader is is nog maar de vraag.

Overigens gaat het er niet om dat haar MOEDER blij is, maar wie de dáder is. En dat is nu nog niet zeker.

De rechter houd hem niet aan omdat hij dat (nog) niet mag, lézen Denkertje..
Dat mag sowieso niet, lézen jamillah.

:mrgreen:

Al verscheidene psychologen hebben beweerd dat hij die symptomen heeft, ook het OJ-syndroom werd genoemd.

Je gaat nu anders ook uit van een van zijn leugens, althans, mogelijk is ook dit weer een leugen. Waarom ga je nu wel in op deze leugen?

Iedereen weet ook dat hij wel meer gelogen en dat hij dit vertelde om indruk te maken.

Heb je het zelf ook gezien??? Dan ben je net als die 7 miljoen, hou 's op met stenen gooien man...
Wie gooit er nu stenen?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 06 feb 2008 20:46

Denkertje21 schreef: :arrow: dat aan Joran uitspraken worden ontlokt door een man die zelf een strafblad heeft en nu eveneens geniet van alle internationale media aandacht

En dit is niet een soort suggestie? Ooit overwogen dat deze man oprecht was (en inderdaad al 14 jaar geen problemen meer met de politie heeft gehad)

Het gaat me niet eens zozeer om de verdwijning. Het is vreselijk voor de ouders en de familie dat het allemaal zo bekend werd. Maar kun je je echt niet voorstellen dat mensen over de rooie raken van de manier waarop Joran over een meisje, (wat bovendien mogelijk in zijn armen is overleden), spreekt?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 feb 2008 21:06

jamillah schreef:
Denkertje21 schreef: :arrow: dat wij niet allemaal in een even warm en veilig nest zijn geboren als velen van ons

Ik haal deze ene reactie er uit.
Het is tekenend voor je opgeklopte benaderingswijze: "in het wilde weg lijken dumpen... "

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 06 feb 2008 21:25

De ene helft baseert zijn mening op de samenvatting van de meest relevante punten van de uitzending van PRdV, die in de kranten en op internet gestaan heeft.
De andere helft baseert zijn mening op de uitzending zelf, maar heeft daarbij niet helemaal door dat er een heel sterke beeldvorming optreedt door de manier waarop de documentairemaker Joran neerzet.

Oordeel zelf...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 feb 2008 21:26

Denkertje21 schreef:
jamillah schreef:
Denkertje21 schreef: :arrow: dat wij niet allemaal in een even warm en veilig nest zijn geboren als velen van ons

Ik haal deze ene reactie er uit.
Het is tekenend voor je opgeklopte benaderingswijze: "in het wilde weg lijken dumpen... "

Ik bedoel natuurlijk dat het geen bal uit maakt uit wat voor gezin je komt. Misdaden plegen heeft daar niets mee te maken...

Waarom reageer je niet op de rest btw?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 06 feb 2008 21:29

Natuurlijk heeft dat er wel mee te maken: sommige ouders geven hun kinderen gewoon geen moraal mee, waarmee de kans op onethische activiteiten nogal fors toeneemt.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 06 feb 2008 21:43

jamillah schreef:Neeeej, het lijk is helemaal vanzelf de zee in gelopen en wat Joran allemaal gezegt heeft dat heeft zn alterego vertelt :roll:

Er is geen rechtsgeldig bewijs tegen joran. Teminste, zo ver ik weet. Ik weet natuurlijk niet wat ze bij die huiszoekingen gevonden hebben.

Gerard spong (een bekend advocaat) zei dat de opnames van peter r de vries niet rechtsgeldig zijn en hij kan er zelfs voor veroordeeld worden. 9 maanden cel kan hij er voor krijgen. Het is namelijk niet toegestaan om opnames (film) te maken in een niet openbare ruimte zonder dat je mensen er op de hoogte van stelt.

Terug naar “Archief”