hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 dec 2007 19:34

We gaan nu weer on topic met: Hoeveel kinderen wil je.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 19 dec 2007 23:08

xx
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 10 aug 2008 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 dec 2007 10:26

Ik weet eigenlijk niet hoeveel kinderen ik graag zou willen krijgen. In elk geval of helemaal niet, of meer dan één. Want één kindje vind ik toch altijd een beetje sneu.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 21 dec 2007 17:54

Martien wil graag een stuk of 7 kinderen. Ik denk dat ik 4 of 5 kinderen al behoorlijk wat vind, maar aan de andere kant, als je er zoveel hebt, maakt eentje meer of minder in de meeste gevallen ook niet veel meer uit.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 dec 2007 00:03

Van nix naar 1 kind vond ik een enorme overgang

van 1 naar 2 geen verschil, van 2 naar 3 ook niet. Maar de 4e erbij vond ik toch wel heel wat uit maken. Misschien kwam dat ook door het geringe leeftijdsverschil. Dus ik weet niet of 1 meer of minder wel zo weinig uitmaakt. Het hangt er ook net van af wat voor kinderen je hebt. Ik heb 1 makkelijk kind en de rest is vrij pittig waar aardig wat energie in gaat zitten.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 dec 2007 14:33

*Annet* schreef:Van nix naar 1 kind vond ik een enorme overgang

van 1 naar 2 geen verschil, van 2 naar 3 ook niet. Maar de 4e erbij vond ik toch wel heel wat uit maken. Misschien kwam dat ook door het geringe leeftijdsverschil. Dus ik weet niet of 1 meer of minder wel zo weinig uitmaakt. Het hangt er ook net van af wat voor kinderen je hebt. Ik heb 1 makkelijk kind en de rest is vrij pittig waar aardig wat energie in gaat zitten.

Pas stond er een artikel in het rd van mensen die hadden 10 kinderen! De oudste was 9 en er zaten 3 tweelingen bij.......

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 22 dec 2007 19:10

Drie tweelingen... :shock: heftig!

Martien komt uit een gezin met 15 kinderen, waarvan 1 tweeling.
In de rest van zijn familie komen ook veel grote gezinnen voor, maar geen 15. Ongeveer tussen de 6 en 10 kinderen.
Als je echter vergelijkt welk gezin het het minst zwaar heeft, dan is dat het gezin waar martien uitkomt.
En dat terwijl de meeste kinderen een moeilijke puberteit enzo hebben gehad. Maar het komt gewoon omdat iedereen meer voor elkaar zorgt en je leert alles van elkaar. En op gegeven moment merk je echt niet meer of er 12 of 15 kinderen rondlopen.
Als ouder zijnde kun je natuurlijk ook niet bijhouden wie wat precies doet, iedereen gaat meer zijn eigen gang en heeft denk ik meer verantwoordelijkheid dan dat je in een kleiner gezin hebt.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 22 dec 2007 19:47

Uh, ik ga niet alle pagina's doorlezen.
Wel zie ik dat er verschillende zaken als psyche en geld een rol spelen....!!!

Wij hebben in ons studentenhuis het er ook wel eens over, en de meningen zijn heel verschillend net als hier dus.

Ik zelf vind een groot gezin, zo van 6 - 8 kinders erg leuk...!! Maar ik zie wel wat God me geven wil....!!

Psyche vind ik wel een rol die mee kan spelen, dat is de wijsheid die je krijgt. Maar wie beslist of jij nog wel of niet een kind er bij kan?
En dat geldt ook voor het geld, wie beslist of jij nog 'geld' hebt voor een kind?

God geeft nooit meer dan je kan dragen, dat geldt denk ik ook op het gebied van kinderen. Hij weet wat wijsheid is, Zijn Wegen en Gedachten zijn hoger dan de onze...!!

Geld heeft een kind niet echt nodig, ook al is het bar handig, als het kind maar liefde krijgt....!!! En liefde heb je genoeg lijkt me....!!
Ik kom zelf ook absoluut niet uit een gezin met veel financiele ruimte, maar kben er echt niets minder gelukkig om, en een kind meer of minder maakt vrij weinig uit...!!
Tuurlijk snap ik dat je je kind het beste wil geven, ook qua financien, maar ik denk dat geld delen voor de kinderen onderling ook echt niet erg is.

Maar het is iedereen z'n persoonlijke redenen...!

Een ding is zeker: Kinderen krijg je en neem je niet, ook al is het wel de cultuur in Nederland.

Mensen praten altijd over kinderen nemen, maar als ze niet komen, hebben ze het er opeens over dat ze ze niet kunnen krijgen. Hoe cru :?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 dec 2007 19:57

Ik werk in een team met allemaal mensen die zelf weinig tot niets aan het geloof doen. Alleen hebben het over kinderen krijgen. Soms zegt iemand: nemen, maar als je dan door vraagd blijkt dat ze zich heel bewijst zijn dat je ze niet zomaar neemt maar zeer zeker krijgt.

Denk dat het nog wel mee valt met dat mensen denken dat ze kinderen nemen ipv krijgen
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 dec 2007 20:00

Dat denk ik ook Gerdien, zeker nu ook het programma Babyboom op televisie geweest is en iedereen heeft kunnen zien dat het bij best wel een aantal stellen niet vanzelf gaat. In deze tijd weet je ook niet of iemand bewust voor geen kinderen kiest of dat mensen ze wel willen maar niet kunnen krijgen. Aan de andere kant wordt er onder goede vrienden ook wel gewoon naar gevraagd hoe je over kindjes krijgen denkt en dan hoor je 't wel.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 22 dec 2007 20:14

Ach ja, ik denk dat de meeste mensen het woord nemen gebruiken terwijl ze weten dat ze het (al dan niet) krijgen. Maar het woord nemen sluipt er al snel in als je anticonceptie gebruikt. Op het moment dat je dat gebruikt, wens je geen kinderen en neem je ze dus niet. Op het moment dat je gaat proberen zwanger te worden, hoop je dat je een kind krijgt.
Ik persoonlijk heb nog nooit gehoord dat iemand zei: We zijn nu klaar om een kind te nemen. Maar wel: Op dit moment nemen wij geen kind.
Hmmzz, misschien leg ik het een beetje vaag uit, maar hoop dat jullie het begrijpen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 22 dec 2007 20:59

Heb geen idee hoeveel kinderen ik wil. Weet niet wat er voor mij weggelegd is. Soms heb ik wel eens zoiets van als me broertjes/zusjes heel vervelend zijn, ze dan ook nog eens het tegenovergestelde doen van wat ik zeg, dan heb ik wel eens zoiets van oeps.... wil ik dit wel, kan ik dit wel aan. Magoed ik zal me kinderen heel anders opvoeden, dus dan denk ik weer van het komt wel goed :mrgreen:.

*|Scatie schreef:Ik zal eerst mijn perfectionisme al wat moeten dimmen... wat heel moeilijk gaat worden. Levert nu soms al strijd op.

Dit heb ik zelf ook. Tijdens m'n opleiding moesten we een keer vertellen, in je droombeeld wie je was over 20 jaar. Heb een behoorlijk duidelijk beeld hierover, ook over hoe ik m'n huis etc. wil hebben. Dit zal dan ook heel netjes wezen. Zegt de leraar tegen me, als jij kinderen hebt, mogen die dan wel spelen in de kamer en troep maken :mrgreen:. Hmm....... Er zal bij mij ook nog heel wat moeten veranderen, magoed hopelijk gaat het n beetje vanzelf.
Wat de toekomst brengen moge........

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 22 dec 2007 21:57

Funlover schreef:Mensen praten altijd over kinderen nemen, maar als ze niet komen, hebben ze het er opeens over dat ze ze niet kunnen krijgen. Hoe cru :?

Treffend omschreven zeg :!:

Ik heb Babyboom ook gevolgt, interessant programma vond ik het.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 dec 2007 23:53

pol schreef:
*Annet* schreef:Van nix naar 1 kind vond ik een enorme overgang

Pas stond er een artikel in het rd van mensen die hadden 10 kinderen! De oudste was 9 en er zaten 3 tweelingen bij.......

ahum, is de broer van mijn schoonzus met zijn vrouw en kinderschare. Ik ken ze dus van vrij dichtbij...... maar ik ken ook nog iemand met 4 tweelingen in het gezin en ook nog wat "losse kinderen" .

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 23 dec 2007 01:24

Wat je in "onze kringen" vaak hoort is, dat God je draaglast naar draagkracht geeft. Maar zoveel tweelingen lijkt me toch wel bar zwaar.
Die broer van je schoonzus en dat andere gezin dat je kent, kunnen die het ook daadwerkelijk aan?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”