Lont stapt uit ChristenUnie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 17 nov 2007 10:42

Jantjes schreef:
AMSTERDAM - Homo's kunnen wel degelijk openbaar bestuurder worden namens de ChristenUnie. De partij stelt maar één eis, dat mensen "Gods Woord onderschrijven en op basis daarvan politiek willen bedrijven". Dat heeft de partij zaterdag gezegd. Partijleider André Rouvoet zegt zaterdag in de regionale kranten aangesloten bij de Geassocieerde Pers Diensten (GPD) dat de ChristenUnie wel een selectiecommissie heeft die kandidaten beoordeelt op diens politieke geloofwaardigheid. Ook andere partijen hebben dergelijke commissies. "Het raakt me en ik word boos als gezegd wordt dat de ChristenUnie homo's wil weren. We hebben ons als partij juist sterk gemaakt om discriminatie van homo's te bestrijden", zegt Rouvoet.

Wat een huichelaar die Roevoet, niet eerlijk en recht door zee.

Ik ben het met Zara eens die schreef:
Mevrouw Lont blijft tenminste standvastig, en verdedig haar geloof, in tegenstelling tot een aantal nep "Christenen"

Roevoet zou pal achter Lont moeten gaan staan, maar hij is bang! Bang voor zijn subsidie potje en dat een deel van de CU hem verlaat enz. een nep christen dus, want de Bijbel wijs duidelijk praktiserende homo’s af en mogen niet in bestuurlijk functie’’s.

.

@ Jantjes:
Lees nu eerst eens ff het artikel in het Nederlands Dagblad. Dan lees je dat Rouvoet helemaal NIET zegt dat praktiserende homo's openbaar bestuurder kunnen worden namens de CU. M.i. lopen hier nu twee discussies door elkaar. Nu.nl heeft het (met de kop 'Homo kan bestuurder worden CU') over homo's in het algemeen, terwijl mevrouw Lont het heeft over praktiserende homo's. M.i. heeft Rouvoet het ook over alle homo's en niet over het heikele punt van praktiserende homo's. Dat laat hij - verstandig genoeg - over aan de commissie.

Wat mij betreft mogen homo's best in openbare functies werken. Zolang ze dat homo-gedoe niet praktiseren. Dat is het punt waar het om draait.

Rouvoet wijst erop dat er op dit moment geen regel over praktiserende homo's in openbare functies is. Daarbij maakt hij zich vooral kwaad over de media die min of meer beweerd hebben dat alle homo's geweerd worden uit de CU. Dat is pertinent niet waar. Daarbij merkt hij ook op dat de CU nog steeds tegen het homohuwelijk is. Hoe daar verder mee omgegaan wordt, laat hij aan de commissie over.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 17 nov 2007 10:56

Denkertje21 schreef:Lees HIER de reactie van Rouvoet maar.
Op zulke momenten ben ik weer heel dankbaar dat wij zulke vertegenwoordigers in de politiek hebben!

Beroepsdeformatie maar: "Hij verwijt Lont dat ze ,,ongenuanceerd en onzorgvuldig heeft gehandeld, en dat betreur ik zeer''. " Welke redacteur heeft dit monster doorgelaten?

Verder blijkt wel weer dat Rouvoet gewoon een ontzettend goeie politicus is.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 17 nov 2007 11:00

Bevlogen schreef:Zolang ze dat homo-gedoe niet praktiseren.

Dat homo-gedoe? :roll:

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 17 nov 2007 11:02

huwelijk en datgene wat daarbij komt kijken... :|

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 17 nov 2007 11:31

Bevlogen schreef: Zolang ze dat homo-gedoe niet praktiseren.

Sorry, kon het niet laten! Maar wat ben jij lomp! Dat 'homo-gedoe' en de moeite die daar uit voortkomt, is de pijn van velen en jij walst daar op z'n manier over heen? Echt lomp!
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 17 nov 2007 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 17 nov 2007 11:33

Bevlogen schreef:huwelijk en datgene wat daarbij komt kijken... :|

Ah... juist, homo's laten we toe, alleen toch ook weer niet want stél dat ze praktiserend zijn.

Misschien moet je het woord 'homo' niet associëren met gayparades en homobars in Amsterdam.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 nov 2007 11:36

Bevlogen schreef:huwelijk en datgene wat daarbij komt kijken... :|

Hoezo? Het is homo's in Nederland toegestaan te trouwen met de partner van hun eigen keuzen, net zoals jij dat mag.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 17 nov 2007 12:38

Mensen met een beetje politiek inzicht en maatschappelijk gevoel zullen hebben zien aankomen dat er na het aantreden van de CU in het kabinet gedonder in de glazen zou komen. De pro-homoseksualiteit pers in Nederland heeft gewoon zitten wachten tot de Bijbelgetrouwe mensen in de CU naar buiten zouden komen.

Hoe rot is het in Nederland gesteld als zelfs dominee's van een vm. Gereformeerde kerk in Nederland het volgende gaan roepen:
Als predikant staat Schelling bekend als een iemand die geen religieus-gevoelige onderwerpen schuwt. „Er staan teksten in de Bijbel die je kunt interpreteren als discriminerend. Belangrijk is dat je vanuit de kerk geen regels opgelegd krijgt. Dat schuurt tegen de democratie. Homoseksualiteit moet bijvoorbeeld geen enkele belemmering zijn. Jezus leerde ook: ‘Het leven staat altijd boven de leer’.’’ Een progressieve dominee wil Schelling zichzelf niet noemen. Wel een modern mens. „Ik sta echt in 2007. De mens van nu en toen moet altijd in gesprek zijn. Maar Jezus is wel alles voor mij en ik ben zo gereformeerd als het maar zijn kan.’’

Het beroep van predikant is zwaarder geworden, stelt Schelling. „Er is meer problematiek in het leven en mensen zijn mondiger. Vroeger pakten ze het hele pakket kerk, nu zijn het deelpakketten. Dat is ook positief. Eén keer per jaar naar de kerk gaan met kerst is ook een regelmaat. Ik trok het me ooit erg aan toen iemand van de ‘zware kant’ de gemeenschap verliet. Mijn droom viel in duigen. Maar zo zie ik dat allang niet meer. Ik zie het al als een hoogtepunt, als ik één iemand met mijn woorden meer inzicht in het leven heb kunnen geven.’’
vandaag in het AD: http://www.ad.nl/denhaag/article1830262.ece
Meneer de dominee, in de Bijbel staat dat homoseksualiteit een gruwel is in de ogen van God. En als iemand uw kerk verlaat dan is dat inderdaad een hoogtepunt, daar geef ik u gelijk in. :|

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 17 nov 2007 12:50

goshen schreef:Mensen met een beetje politiek inzicht en maatschappelijk gevoel zullen hebben zien aankomen dat er na het aantreden van de CU in het kabinet gedonder in de glazen zou komen.

Dus??? Dan maar gewoon blijven zitten en een beetje 'getuigend' mompelen? Nee, dan liever dit. De discussie komt op gang. Zelfs de volkskrant laat paginagroot 4 getuigende refo's aan het woord over hun geaardheid.

Het schiet wat op, zoals de SGP dat doet. Ik hoop en bid dat de de mensen van de CU de kracht krijgen om Gods woord te laten klinken. Ze hebben in ieder geval een podium!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 17 nov 2007 12:53

goshen schreef: Meneer de dominee, in de Bijbel staat dat homoseksualiteit een gruwel is in de ogen van God.

Nee meneer Goshen, dat staat er niet!!! Daar zijn refo's nou zo goed in: klakkeloos de bijbel uit elkaar plukken en een paar worden gebruiken om de hond te slaan!

Heb jij je oog al uitgerukt, je hand afgehakt?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 nov 2007 13:01

En slapen naast een ongestelde vrouw mag ook al niet.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 17 nov 2007 13:07

Ik snap niet waarom de CU nog geen standpunt heeft ingenomen....ik vind de reactie van Rouvoet in het ND nogal zwak en ontwijkend. Als je als partij tegen het homohuwelijk bent, dan is het toch logisch dat je ook tegen homoseksualiteit bent. Tegen het homohuwelijk zijn is toch gewoon gebaseerd omdat de bijbel homoseksualiteit niet goed keurt. Het is niet echt geloofwaardig als je homoseksuelen in bestuursfuncties toelaat als je tegen het homohuwelijk ben. Als de CU geen bezwaar heeft om homoseksuelen in bestuursfuncties toe te laten, dan moeten ze ook geen bezwaar hebben in het homo-huwelijk (als homoseksualiteit mag, waarom zou dan homohuwelijk niet meer mogen?).
Laatst gewijzigd door reform op 17 nov 2007 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 nov 2007 13:08

Optimatus schreef:En slapen naast een ongestelde vrouw mag ook al niet.

Dat wordt in de toekomst dan 1 week in de maand het logeerbed voor jou :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 17 nov 2007 13:38

reform schreef:Ik snap niet waarom de CU nog geen standpunt heeft ingenomen....ik vind de reactie van Rouvoet in het ND nogal zwak en ontwijkend.

De CU neemt dit zwaar op, vandaar dat ze niet met een pasklaar antwoord kunnen komen, maar daarvoor een commissie instellen...
Rouvoet is voor geen meter zwak, maar heel duidelijk. Ik heb groot respect voor deze man.
Als christenhomo heb ik een gevoel dat er iemand is die achter me staat.

En blijf vooral voor hem bidden!

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 17 nov 2007 14:04

Denkertje21 schreef:
reform schreef:Ik snap niet waarom de CU nog geen standpunt heeft ingenomen....ik vind de reactie van Rouvoet in het ND nogal zwak en ontwijkend.

De CU neemt dit zwaar op, vandaar dat ze niet met een pasklaar antwoord kunnen komen, maar daarvoor een commissie instellen...
Rouvoet is voor geen meter zwak, maar heel duidelijk. Ik heb groot respect voor deze man.
Als christenhomo heb ik een gevoel dat er iemand is die achter me staat.

En blijf vooral voor hem bidden!

Ik ben het met reform eens dat de reactie van Rouvoet zwak en ontwijkend is. Overigens is dat wat anders als dat Rouvoet zwak zou zijn. Integendeel, zijn reactie getuigt van een slim en sluw politicus. Hij pakt het uitstekend aan. Niettemin, is het inhoudelijk gezien zwak.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Terug naar “Archief”