Jantjes schreef:AMSTERDAM - Homo's kunnen wel degelijk openbaar bestuurder worden namens de ChristenUnie. De partij stelt maar één eis, dat mensen "Gods Woord onderschrijven en op basis daarvan politiek willen bedrijven". Dat heeft de partij zaterdag gezegd. Partijleider André Rouvoet zegt zaterdag in de regionale kranten aangesloten bij de Geassocieerde Pers Diensten (GPD) dat de ChristenUnie wel een selectiecommissie heeft die kandidaten beoordeelt op diens politieke geloofwaardigheid. Ook andere partijen hebben dergelijke commissies. "Het raakt me en ik word boos als gezegd wordt dat de ChristenUnie homo's wil weren. We hebben ons als partij juist sterk gemaakt om discriminatie van homo's te bestrijden", zegt Rouvoet.
Wat een huichelaar die Roevoet, niet eerlijk en recht door zee.
Ik ben het met Zara eens die schreef:Mevrouw Lont blijft tenminste standvastig, en verdedig haar geloof, in tegenstelling tot een aantal nep "Christenen"
Roevoet zou pal achter Lont moeten gaan staan, maar hij is bang! Bang voor zijn subsidie potje en dat een deel van de CU hem verlaat enz. een nep christen dus, want de Bijbel wijs duidelijk praktiserende homo’s af en mogen niet in bestuurlijk functie’’s.
.
@ Jantjes:
Lees nu eerst eens ff het artikel in het Nederlands Dagblad. Dan lees je dat Rouvoet helemaal NIET zegt dat praktiserende homo's openbaar bestuurder kunnen worden namens de CU. M.i. lopen hier nu twee discussies door elkaar. Nu.nl heeft het (met de kop 'Homo kan bestuurder worden CU') over homo's in het algemeen, terwijl mevrouw Lont het heeft over praktiserende homo's. M.i. heeft Rouvoet het ook over alle homo's en niet over het heikele punt van praktiserende homo's. Dat laat hij - verstandig genoeg - over aan de commissie.
Wat mij betreft mogen homo's best in openbare functies werken. Zolang ze dat homo-gedoe niet praktiseren. Dat is het punt waar het om draait.
Rouvoet wijst erop dat er op dit moment geen regel over praktiserende homo's in openbare functies is. Daarbij maakt hij zich vooral kwaad over de media die min of meer beweerd hebben dat alle homo's geweerd worden uit de CU. Dat is pertinent niet waar. Daarbij merkt hij ook op dat de CU nog steeds tegen het homohuwelijk is. Hoe daar verder mee omgegaan wordt, laat hij aan de commissie over.