Wat schrijven jullie veel herkenbaars....!
Ik was even een dagje er tussen uit, kon er dus niet eerder op reageren.
Ook onze dochter voldoet (net als ik) aan de omschrijvingen van HS, ze is gestart met angsttrainingen.
Ze kan niet in een groep, reageert al erg emotioneel als haar gevoelens voorzichtig worden aangestipt.
Ze voelde als baby al allerlei stemmingen aan, het werd met opgroeien steeds erger.
Ze was 4 toen we al in de hulpverlening kwamen, heeft al diverse psychologen e.d. bezocht.
Op 9 jarige leeftijd is het labeltje angststoornissen opgeplakt, dus we gaan weer een andere weg in.
We hebben nu weer de vakantie achter de rug, het ging zoals alle jaren, fantastisch..
Lekker in je eigen omgeving, papa of mama de hele dag bij je, een knuffel halen wanneer je er behoefte aan hebt.
Ze ging met het grootste gemak uit spelen/logeren, gaf aan wanneer ze iets wilde.
Terwijl ze bij haar praten over o.a. een seperatie-angst.
De hulpverleners vinden dat ze teveel aan ons vast zit.
Wij bestrijden dat, ze kan heel goed los van ons, mits ze zich ergens " veilig" voelt!
Ze was weer helemaal opgebloeid, maar aan het eind begon het weer.
Ooo, ik moet naar school, naast wie moet ik zitten, is de meester wel echt aardig, heb ik echt geen gekke kleren aan, enz.
Mortlach, ik stuur je wel een Pbtje (als dat mag

)om hierover verder te praten.
Ik ben eigenlijk zeer benieuwd wat jij voor gesprekken hebt gehad, mede omdat dochterlief er soms helemaal van streek vandaan komt.