Schoonouders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 okt 2007 06:27

Hmm ik heb mijn schoonmoeder nog nooit gebeld op haar verjaardag. Waarschijnlijk komt dat doordat ze ons altijd gewoon verwachtte... gelukkig konden we haar op een gegeven moment wel duidelijk maken dat je niet altijd kunt komen opdraven als je ver weg woont. Mijn schoonouders hebben wel flink moeten wennen aan mij, maar ze laten ook altijd weten dat ze me heel tof vinden, leuk he :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 okt 2007 07:50

Mijn schoonouders zeggen juist altijd dat wij ons nooit verplicht moeten voelen om bij feestdagen en verjaardagen langs te komen. Wij zijn altijd welkom, maar er hoeft niets. Als wij naar mijn schoonouders gaan, blijven we eigenlijk altijd wel een heel weekend, omdat zij ongeveer 300 km verder wonen. Even snel langs wippen is er niet bij. Dat vind ik wel eens jammer.

Hetzelfde geldt eigenlijk bij mijn ouders. Zij wonen ook zo'n 150 km verder, maar dat is nog te doen om even langs te gaan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 okt 2007 09:51

Wij gaan ook sneller eventjes langs bij ze. Scheelt dat mijn schoonouders zo goed als niet meer werken en van hun vrije tijd aant genieten zijn, ze zijn dus bijna altijd thuis als ik ff langskom. Bij mijn ouders is dat anders, daar kies ik vaak wel exact een tijd uit dat ik zeker weet dat ze thuis zijn.

Mijn schoonmoeder en vader hebben volgens mij wel meoten wennen aan mij. Doordat ze daar nogal gesloten zijn, en ik niet bepaald, zei ik gewoon wat ik stom vond aan hun communicatie en hoe het ook gewoon anders kon, waardoor de vrede bewaard kon blijven.
Haha, nu vinden ze het wel leuk. Als ik dan in een discussie met mn schoonvader ben, over iets wat ik stom vond van hem, dan zegt ze:' Ja, neem jij het maar eens voor mij op! Dat mag ook wel eens!'

Vooral als er andere mensen bij zijn, en ik ben daar ook, dan zegt mn schoonmoeder best wel eens:' We zijn erg blij met onze schoondochter.' Tegen mij zou ze het niet zeggen maar als ik dat zo hoor, dan vind ik dat wel tof, dat ze echt veel om me geven. :) (al snap ik het niet, ik ben niet altijd de liefste ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 11 okt 2007 11:31

Smurffie schreef:
André schreef:
Smurffie schreef:Ik heb mijn a.s. schoonmoeder gisteren gebeld voor haar verjaardag..doodeng, ik heb ze nog maar 1 keer gezien 8)
Ooo, dus de eerste indruk hebben ze toch al.
Maar was zei ze: dag lieve schoondochter, wat leuk dat je d'r aan denkt me te bellen op m'n verjaardag 8) 8)

André, ben jij niet veel te nuchter om zó te overdrijven? 8)
Mhaw, soms poog ik wel eens wat cynisch te zijn, of semi grappig. Ik beken. Mijn ex schoonmoeder is trouwens een lieve vrouw, jammer dat ik haar nog zo weinig spreek. (Dit meen ik wel) :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 okt 2007 16:22

tante-tortel schreef:De voorbeelden die ik op het oog heb daarvan zijn het juist helemaal geen moeders die bij hun zoons er bovenop zaten, om maar te zeggen. Zij bemoeiden zich juist helemaal niet met hen.
Maar toen ze verkering kregen met mijn dochters was het ineens ach en wee. Ohw wat ben ik zielig want nu raak ik mijn zoon kwijt. Ruzie's waren en zijn er dus nog steeds.
Onze dochters worden door beide schoonmoeders niet geaccepteerd.
De ene dochter daarvan komt haar schoonmoeder b.v. alleen op de verjaardag van haar zoon. En mijn dochter heeft in mei een grote buikoperatie gehad, maar op bezoek komen? echt niet.
En van de ander hoorde ik vandaag weer zo een vervelend verhaal.
Dan heb ik weleens medelijden met mijn dochters.
Ik herken het wel !!! Vervelend is dat!!!

Ik wip af en toe wel eens langs bij m'n schoonouders (als ze wakker zijn :mrgreen: ) maar meestal hebben we zo iets van: Ieder leeft z'n eigen leven en heeft het al druk zat. Wel bel ik regelmatig om te vragen hoe het gaat (ook omdat ze allebei ziek zijn)
Ik probeer om op de meeste verjaardagen te komen, maar zoals van mijn eigen familie, die wonen wat verder weg. Ze verwachten dat ik om de twee weken op de stoep staat, maar het gaat gewoon niet! Ik moet nu ook aan mezelf denken, ik werk met regelmaat 36 uur, + school, + huishouden etc... Ik heb genoeg aan m'n eigen!! Klinkt grof maar zo bedoel ik het niet...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 okt 2007 13:54

pol schreef:
rosalie83 schreef:Hebben jullie al wel eens geprobeerd iets gezelligs te gaan doen met je schoonmoeder/ouders? Misschien creeer je dan een heel andere sfeer!

Mens hou op, binnenkort MOETEN we een weekend met heel de fam op vakantie. Nou ik ging nog liever in een tentje op het strand zitten in mijn uppie. Heel de familie hangt met een rijgdraadje aan mekaar.
Vlg jaar gaan we naar het familiediner van de eo 8)

en Pol. heb je je Happy Family Weekend al gehad?

We zijn benieuwd naar de verhalen. :mrgreen:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 okt 2007 16:25

en houd ons even op de hoogte wanneer de uitzending is van het familidiner! :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”