Prostitutie; Dankbaar maatschappelijk werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 28 jun 2007 10:47

Gerdien B. schreef:Ik erger mij meer aan opmerkingen dat wij, als vrouw, het moeten kunnen afweren. Dat is een redenatie die voor mij gelijk de kliko in ging.

Bijbels onderbouwen is prima, maar besef er bij dat het in de praktijk soms wel is anders ligt dan in de Bijbel

Is het daarom goed?
Als de Bijbel zegt : niet stelen en in de praktijk blijkt dat soms moeilijk vol te houden, is het daarom goed?
Als de bijbel zegt: niet echtbreken, en dat is moeilijk binnen een relatie waarin allerlei moeilijkheden zijn, is het daarom goed?

Als de bijbel aangeeft dat prostitutie niet goed is, moeten we het daarom maar goedkeuren als het voor gehandicapten is?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 jun 2007 11:05

tante-tortel schreef:
Gerdien B. schreef:Ik erger mij meer aan opmerkingen dat wij, als vrouw, het moeten kunnen afweren. Dat is een redenatie die voor mij gelijk de kliko in ging.

Bijbels onderbouwen is prima, maar besef er bij dat het in de praktijk soms wel is anders ligt dan in de Bijbel

Is het daarom goed?
Als de Bijbel zegt : niet stelen en in de praktijk blijkt dat soms moeilijk vol te houden, is het daarom goed?
Als de bijbel zegt: niet echtbreken, en dat is moeilijk binnen een relatie waarin allerlei moeilijkheden zijn, is het daarom goed?

Als de bijbel aangeeft dat prostitutie niet goed is, moeten we het daarom maar goedkeuren als het voor gehandicapten is?

Dat zegt Gerdien niet :) Ik vemoed dat ze het niet goedkeurt zelfs, maar dat je in bepaalde situaties soms wordt gedwongen te kiezen tussen twee kwaden.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 jun 2007 11:48

idd Smurffie. Ik heb al verschillende malen in dit topic aangegeven er tegen te zijn, maar daarom kan je niet je ogen sluiten voor de voordelen die het ook hebben.

Ik zou niet blij zijn met prostitutie op de groep maar als dat voorkomt dat ik verkracht wordt... dan ga je het toch wel even anders bekijken
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”