De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 apr 2007 08:47

*Annet* schreef:Waarom zou het "erger" zijn als je aan de pil bent als dat je condooms gebruikt of een ander voorbehoedsmiddel?

Omdat de pil abortief kan werken.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 apr 2007 08:52

tante-tortel schreef:Ik zou het liefst nog mijn hele leven geen vlees eten als is daar de ander door zou kunnen winnen.
Niet : ik eet dan gewoon stiekum wel vlees als de anderen het niet weten is het wel goed.

Dat is wel een erg kromme vergelijking. Van vlees eten krijg je geen kinderen. En je ouders hoeven die kinderen niet op te voeden, daar zit je dan nog altijd zelf je hele leven mee opgescheept. Lijkt me wel handig om daar dan zelf een keus in te maken en niet kinderen te krijgen omdat je ouders zo graag opa & oma willen worden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2007 08:55

tante-tortel schreef:Ik vind je reactie nogal overtrokken: hartverzakking, verdrietig, goedkeuren?
Ze hoeven het toch niet goed te keuren? Jij doet toch wat jij wilt!
Je wilt toch geen rekening houden met hun mening?
Jij wilt toch gewoon doen wat je zelf wilt!
Dan moet je ook niet bang zijn en het open en eerlijk doen.
Dat is pas echt doen wat je zelf wilt!

Klopt. Ik ben dan ook nergens bang voor en ze mogen het best weten als ze ernaar vragen, maar zolang dat niet gebeurt is niemand met die informatie geholpen.

Het is voor veel mensen nu eenmaal een gevoelig onderwerp en veel verschrikkelijker en zondiger dan wat dan ook en ik kan me goed voorstellend at je geen zin hebt om ze daarmee te belasten. Anders zou ik het niet kunnen noemen.
Ik begrijp je punt overigens wel, maar in de praktijk werkt dat vaak toch wat anders. Het is ook een verschil of je op een andere politieke partij stemt of dat men gelooft dat je hele levensstijl verderfelijk is.

Nu doe je het stiekum en ben je eigenlijk een bedrieger.

Tsja, als ik jou moet geloven ben je al een bedrieger als je de toiletdeur op slot doet. Zoals al gezegd is er ook nog iets als privacy.

Wbt Paulus: ik was eerlijk gezegd niet van plan om celibatair te gaan leven als anderen dat graag willen. :wink:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 apr 2007 10:17

tante-tortel schreef:
Jo'tje schreef:
Verder nog een kleine toevoeging voor de dames die de pil gebruiken als mensturatie regelaar en om b.v. minder pijn te hebben.
Weten jullie dat er ook een middel is wat net zo goed gebruikt kan worden en wat niet als voorbehoedsmiddel dient?
Gewoon de Cyclocur?
Waarom slikken jullie die dan eigenlijk niet?

Omdat ik hem ook nog slik tegen acné. Daarom.

Daar helpt die ook bij...

Niet genoeg, anders was ik daar wel bij blijven hangen.

En mensen alsjeblieft zeg, mijn moeder heeft toen ik verkering kreeg ook even gezegd: als je die pil maar niet als excuus gaat gebruiken. Toen maar even uitgelegd dat we daar wel heel bewust keuzes in maakten en toen vond ze het wel prima.
Hoef je niet geheimzinnig over te doen toch. En ik vind het behoorlijk schijnheilig om voor de vorm niet aan de pil te gaan maar wel condooms te gebruiken.
En dan nog, mensen die de pil dus als medicijn gebruiken hoeven dat niet óók voor anticonceptie te doen.
Ieder moet daar gewoon zijn eigen keuzes in maken, maar respecteer dan ook de keuze van iemand anders daarin en ga elkaar niet lopen veroordelen.

En ik heb het idee dat het hier stilletjes behoorlijk gebeurt.
pobody's nerfect

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 apr 2007 10:23

Ik sluit mij helemaal bij jou aan Jo'tje.

Mensen oordelen zo snel en denken zo snel voor je dat je geen ruimte krijgt om je eigen mening/ ideeen er over uit de doeken te doen. Mag je dat wel dan nemen ze dat nog argwanend in ontvangst.

Ik heb ook al eerder aangegeven dat ik over na denk om met de pil te beginnen. Ik weet dat er zijn die er vanuit gaan als voorbehoedsmiddel. Ik ben nu zo ver dat ik denk: laat ze maar denken.
Mijn vriend en ik weten wel beter.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 apr 2007 10:32

Jo'tje schreef:
tante-tortel schreef:
Jo'tje schreef:
Verder nog een kleine toevoeging voor de dames die de pil gebruiken als mensturatie regelaar en om b.v. minder pijn te hebben.
Weten jullie dat er ook een middel is wat net zo goed gebruikt kan worden en wat niet als voorbehoedsmiddel dient?
Gewoon de Cyclocur?
Waarom slikken jullie die dan eigenlijk niet?

Omdat ik hem ook nog slik tegen acné. Daarom.

Daar helpt die ook bij...

Niet genoeg, anders was ik daar wel bij blijven hangen.

En mensen alsjeblieft zeg, mijn moeder heeft toen ik verkering kreeg ook even gezegd: als je die pil maar niet als excuus gaat gebruiken. Toen maar even uitgelegd dat we daar wel heel bewust keuzes in maakten en toen vond ze het wel prima.
Hoef je niet geheimzinnig over te doen toch. En ik vind het behoorlijk schijnheilig om voor de vorm niet aan de pil te gaan maar wel condooms te gebruiken.
En dan nog, mensen die de pil dus als medicijn gebruiken hoeven dat niet óók voor anticonceptie te doen.
Ieder moet daar gewoon zijn eigen keuzes in maken, maar respecteer dan ook de keuze van iemand anders daarin en ga elkaar niet lopen veroordelen.

En ik heb het idee dat het hier stilletjes behoorlijk gebeurt.

Precies, helemaal mee eens.
Dus ook niet mensen veroordelen die er niet voor zijn, toch?
DUs gewoon er open over zijn en duidelijk naar elkaar toe.
Dan kun je, ook al zijn de meningen verschillend elkaar respecteren.
Mits het niet tegen Gods geboden ingaat is dat gewoon een juiste manier van omgaan met elkaar.

Ik denk dat in elke relatie: ouders-kinderen, vrenden, echtgenoten, noem maar op welke, openheid en vooral duidelijkheid heel belangrijk is.

Juist door de openheid die wij met onze kinderen hebben kunnen wij hen en zij ons nog veel leren.
En dat is alleen maar goed.

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 05 apr 2007 11:28

@ tante tortel --> ik vind u/jou :wink: een beetje naief. Ten eerste krijg ik een beetje het idee dat je er vanuit gaat dat elke ouder een goede relatie heeft mijn zijn of haar kind en daar ook openlijk over allerlei onderwerpen praat. Volgens mij moet ik je dan ff uit de droom helpen. Niet elk persoon heeft een goede band met zijn of haar ouders. Daarbij komt dat je ook wel een goede band kan hebben maar het gwoon niet over zulke zaken hebt met je ouders.
Daarbij wil ik ook nog zeggen dat er heus wel wat openlijker wordt gepraat over seksualiteit en waarschijnlijk ook wel iets meer bij christelijke/reformatorische gezinnen maar dat is volgens mij ook nog niet bijster veel. Daarnaast lijkt het me heel gezond dat je sommige dingen, zeker als het gaat om je seksuele leven, niet met je moeder gaat bespreken :oops: . Ik hoef dat van haar niet te weten en zij dat van mij ook niet!
En als we het dan over de pil hebben die abortief zou werken, wat ik me nog niet bewust ben maar dat zoek ik dan wel uit, dan zou je tegen alle voorbehoedsmiddelen moeten zijn. Want bij een condoom gooi je ook eventuele kids weg....
En de pil heeft gewoon ook andere werkingen dan alleen maar abortief....en als je dan toch niet seksueel actief ben....is er van abortieve werking geen sprake!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 apr 2007 11:40

-petje af- schreef:@ tante tortel --> ik vind u/jou :wink: een beetje naief. Ten eerste krijg ik een beetje het idee dat je er vanuit gaat dat elke ouder een goede relatie heeft mijn zijn of haar kind en daar ook openlijk over allerlei onderwerpen praat. Volgens mij moet ik je dan ff uit de droom helpen. Niet elk persoon heeft een goede band met zijn of haar ouders. Daarbij komt dat je ook wel een goede band kan hebben maar het gwoon niet over zulke zaken hebt met je ouders.
Daarbij wil ik ook nog zeggen dat er heus wel wat openlijker wordt gepraat over seksualiteit en waarschijnlijk ook wel iets meer bij christelijke/reformatorische gezinnen maar dat is volgens mij ook nog niet bijster veel. Daarnaast lijkt het me heel gezond dat je sommige dingen, zeker als het gaat om je seksuele leven, niet met je moeder gaat bespreken :oops: . Ik hoef dat van haar niet te weten en zij dat van mij ook niet!
En als we het dan over de pil hebben die abortief zou werken, wat ik me nog niet bewust ben maar dat zoek ik dan wel uit, dan zou je tegen alle voorbehoedsmiddelen moeten zijn. Want bij een condoom gooi je ook eventuele kids weg....
En de pil heeft gewoon ook andere werkingen dan alleen maar abortief....en als je dan toch niet seksueel actief ben....is er van abortieve werking geen sprake!

Al heb ik een supergoeie band met mijn ouders, ik bespreek idd niet heel mijn seksuele leven met hen hoor :) Al weten ze erg veel wel, het naadje van de kous gelukkig niet. Dat is iets tussen mijn vriend en mij.
Mijn zus en ik praten er wel heel open over, en dat is soms best fijn hoor. Maar ik denk dat je, als je aan een seksuele relatie toe bent (en dat hoeft niet perse gemeenschap te zijn!!!) je ook wel ietsje van je ouders af gegroeid bent, hoop ik, zodat je dat lekker met je vriend of vriendin bespreekt, en niet meteen meer naar paps en mams hobbelt.
En tja, ik slik hem wel als voorbehoedmiddel (niet voor nu, maar om eraan te wennen voor over een half jaartje). Om de reden dat wij dolgraag kinderen willen, en erg blij zijn als we ze kunnen krijgen, maar we vinden het toch ook heel fijn als we lekker een tijdje samen kunnen zijn. En ik wet het: die pil is niet 100%, en al zouden we wel eerder een kindje verwachten zijn we vooral dolblij. Maar ik ben blij dat het ding bestaat, zodat er toch een kleinere kans op meteen kinderen is. (en het is allemaal onder voorbehoud ja, want misschien kunnen we ze helemaal niet krijgen)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 apr 2007 11:50

Trouwens, begrijp ik het nou goed uit een paar reacties dat er ook van abortus wordt gesproken bij gebruik van de pil terwijl er helemaal geen eisprong plaatsvindt? Dat vind ik maar wazig eerlijk gezegd...
pobody's nerfect

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 05 apr 2007 11:51

@ MissF --> ben het helemaal met je eens hoor....ben ook erg blij dat de pil bestaat...had erg grote problemen gehad als dat ding niet uitgevonden was!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 apr 2007 12:01

Ik ben op zijn zachts gezegt zeker niet naief.
Maar ik denk velen die de pil gebruiken wel.
Anders zou je weten dat de pil ook een abortieve werking heeft.
Eerst zorgt de pil dat er geen eisprong is: maar als dat faalt......
Is er een eisprong en kan die bevrucht worden.
Dan zorgt de pil ook dat het slijmvlies dikker wordt in de baarmoeder zodat het zaad er moeilijker door kan dringen, maar als dat faalt......
en er is een eisprong kan dat eitje bevrucht worden.
Dan zorgt de pil er ook voor dat het eitje zich niet kan innestelen in de baarmoeder....en dan spreken we over een bevrucht eitje!
En dat is abortief.
Dus in eerste instantie is het de bedoeling dat er geen eitje tot rijping komt, maar in veel gevallen gebeurd dat wel.
En dan kan dat gewoon bevrucht worden.

Dat is heel iets anders dan het condoom gebruiken!
Als je dat vergelijkt met de pil ben je pas echt naief.
Dat is appels met peren vergelijken.
Als je enkel zaad hebt en enkel een eitje, heb je geen nieuw leven. Dus zolang als je dat van elkaar gescheiden houd ( met comdoom) dan kan er geen abortes zijn.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 apr 2007 12:06

MissF schreef:
-petje af- schreef:@ tante tortel --> ik vind u/jou :wink: een beetje naief. Ten eerste krijg ik een beetje het idee dat je er vanuit gaat dat elke ouder een goede relatie heeft mijn zijn of haar kind en daar ook openlijk over allerlei onderwerpen praat. Volgens mij moet ik je dan ff uit de droom helpen. Niet elk persoon heeft een goede band met zijn of haar ouders. Daarbij komt dat je ook wel een goede band kan hebben maar het gwoon niet over zulke zaken hebt met je ouders.

Al heb ik een supergoeie band met mijn ouders, ik bespreek idd niet heel mijn seksuele leven met hen hoor :) Al weten ze erg veel wel, het naadje van de kous gelukkig niet. Dat is iets tussen mijn vriend en mij.
Mijn zus en ik praten er wel heel open over, en dat is soms best fijn hoor. Maar ik denk dat je, als je aan een seksuele relatie toe bent (en dat hoeft niet perse gemeenschap te zijn!!!) je ook wel ietsje van je ouders af gegroeid bent, hoop ik, zodat je dat lekker met je vriend of vriendin bespreekt, en niet meteen meer naar paps en mams hobbelt.
En tja, ik slik hem wel als voorbehoedmiddel (niet voor nu, maar om eraan te wennen voor over een half jaartje). Om de reden dat wij dolgraag kinderen willen, en erg blij zijn als we ze kunnen krijgen, maar we vinden het toch ook heel fijn als we lekker een tijdje samen kunnen zijn. En ik wet het: die pil is niet 100%, en al zouden we wel eerder een kindje verwachten zijn we vooral dolblij. Maar ik ben blij dat het ding bestaat, zodat er toch een kleinere kans op meteen kinderen is. (en het is allemaal onder voorbehoud ja, want misschien kunnen we ze helemaal niet krijgen)

Ik denk dat veel vrouwen het eerder met andere vrouwen bespreken dan met hun vriend/man.
Tenminste dat is mijn ervaring. En dan spreek ik over de kraamverzorging.
Hoeveel vrouwen er niet om advies komen bij de kraamverzorgster of de verloskundige. Terwijl ik het een goed onderwerp vind tussen moeder en dochter. Of inderdaad tussen man en vrouw!
Maar ook daar rust een groot taboe op.
En het is inderdaad jammer dat het nog steeds in bepaalde kringen niet bespreekbaar is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2007 12:14

Vrouwen die zeggen dat hun moeder hun beste vriendin is zijn eng. 8)

André

Berichtdoor André » 05 apr 2007 12:16

Aragorn schreef:Vrouwen die zeggen dat hun moeder hun beste vriendin is zijn eng. 8)
Wordt dat je nieuwe onderschrift? 8)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 apr 2007 12:17

Aragorn schreef:Vrouwen die zeggen dat hun moeder hun beste vriendin is zijn eng. 8)

Wat is daar eng aan? Waarom vind je dat eng?

Ben het wel met je eens dat moeders en dochters geen vriendinnenband horen te hebben.
Maar je gooit zomaar een kreet neer zonder die te motiveren.
Ben benieuwd waarom jij dat vind.

Terug naar “Archief”