*Annet* schreef:Waarom zou het "erger" zijn als je aan de pil bent als dat je condooms gebruikt of een ander voorbehoedsmiddel?
Omdat de pil abortief kan werken.
Moderator: Moderafo's
tante-tortel schreef:Ik zou het liefst nog mijn hele leven geen vlees eten als is daar de ander door zou kunnen winnen.
Niet : ik eet dan gewoon stiekum wel vlees als de anderen het niet weten is het wel goed.
tante-tortel schreef:Ik vind je reactie nogal overtrokken: hartverzakking, verdrietig, goedkeuren?
Ze hoeven het toch niet goed te keuren? Jij doet toch wat jij wilt!
Je wilt toch geen rekening houden met hun mening?
Jij wilt toch gewoon doen wat je zelf wilt!
Dan moet je ook niet bang zijn en het open en eerlijk doen.
Dat is pas echt doen wat je zelf wilt!
Nu doe je het stiekum en ben je eigenlijk een bedrieger.
tante-tortel schreef:Jo'tje schreef:Verder nog een kleine toevoeging voor de dames die de pil gebruiken als mensturatie regelaar en om b.v. minder pijn te hebben.
Weten jullie dat er ook een middel is wat net zo goed gebruikt kan worden en wat niet als voorbehoedsmiddel dient?
Gewoon de Cyclocur?
Waarom slikken jullie die dan eigenlijk niet?
Omdat ik hem ook nog slik tegen acné. Daarom.
Daar helpt die ook bij...
Jo'tje schreef:tante-tortel schreef:Jo'tje schreef:Verder nog een kleine toevoeging voor de dames die de pil gebruiken als mensturatie regelaar en om b.v. minder pijn te hebben.
Weten jullie dat er ook een middel is wat net zo goed gebruikt kan worden en wat niet als voorbehoedsmiddel dient?
Gewoon de Cyclocur?
Waarom slikken jullie die dan eigenlijk niet?
Omdat ik hem ook nog slik tegen acné. Daarom.
Daar helpt die ook bij...
Niet genoeg, anders was ik daar wel bij blijven hangen.
En mensen alsjeblieft zeg, mijn moeder heeft toen ik verkering kreeg ook even gezegd: als je die pil maar niet als excuus gaat gebruiken. Toen maar even uitgelegd dat we daar wel heel bewust keuzes in maakten en toen vond ze het wel prima.
Hoef je niet geheimzinnig over te doen toch. En ik vind het behoorlijk schijnheilig om voor de vorm niet aan de pil te gaan maar wel condooms te gebruiken.
En dan nog, mensen die de pil dus als medicijn gebruiken hoeven dat niet óók voor anticonceptie te doen.
Ieder moet daar gewoon zijn eigen keuzes in maken, maar respecteer dan ook de keuze van iemand anders daarin en ga elkaar niet lopen veroordelen.
En ik heb het idee dat het hier stilletjes behoorlijk gebeurt.
-petje af- schreef:@ tante tortel --> ik vind u/joueen beetje naief. Ten eerste krijg ik een beetje het idee dat je er vanuit gaat dat elke ouder een goede relatie heeft mijn zijn of haar kind en daar ook openlijk over allerlei onderwerpen praat. Volgens mij moet ik je dan ff uit de droom helpen. Niet elk persoon heeft een goede band met zijn of haar ouders. Daarbij komt dat je ook wel een goede band kan hebben maar het gwoon niet over zulke zaken hebt met je ouders.
Daarbij wil ik ook nog zeggen dat er heus wel wat openlijker wordt gepraat over seksualiteit en waarschijnlijk ook wel iets meer bij christelijke/reformatorische gezinnen maar dat is volgens mij ook nog niet bijster veel. Daarnaast lijkt het me heel gezond dat je sommige dingen, zeker als het gaat om je seksuele leven, niet met je moeder gaat bespreken. Ik hoef dat van haar niet te weten en zij dat van mij ook niet!
En als we het dan over de pil hebben die abortief zou werken, wat ik me nog niet bewust ben maar dat zoek ik dan wel uit, dan zou je tegen alle voorbehoedsmiddelen moeten zijn. Want bij een condoom gooi je ook eventuele kids weg....
En de pil heeft gewoon ook andere werkingen dan alleen maar abortief....en als je dan toch niet seksueel actief ben....is er van abortieve werking geen sprake!
MissF schreef:-petje af- schreef:@ tante tortel --> ik vind u/joueen beetje naief. Ten eerste krijg ik een beetje het idee dat je er vanuit gaat dat elke ouder een goede relatie heeft mijn zijn of haar kind en daar ook openlijk over allerlei onderwerpen praat. Volgens mij moet ik je dan ff uit de droom helpen. Niet elk persoon heeft een goede band met zijn of haar ouders. Daarbij komt dat je ook wel een goede band kan hebben maar het gwoon niet over zulke zaken hebt met je ouders.
Daarbij wil ik ook nog zeggen dat er heus wel wat openlijker wordt gepraat over seksualiteit en waarschijnlijk ook wel iets meer bij christelijke/reformatorische gezinnen maar dat is volgens mij ook nog niet bijster veel. Daarnaast lijkt het me heel gezond dat je sommige dingen, zeker als het gaat om je seksuele leven, niet met je moeder gaat bespreken. Ik hoef dat van haar niet te weten en zij dat van mij ook niet!
En als we het dan over de pil hebben die abortief zou werken, wat ik me nog niet bewust ben maar dat zoek ik dan wel uit, dan zou je tegen alle voorbehoedsmiddelen moeten zijn. Want bij een condoom gooi je ook eventuele kids weg....
En de pil heeft gewoon ook andere werkingen dan alleen maar abortief....en als je dan toch niet seksueel actief ben....is er van abortieve werking geen sprake!
Al heb ik een supergoeie band met mijn ouders, ik bespreek idd niet heel mijn seksuele leven met hen hoorAl weten ze erg veel wel, het naadje van de kous gelukkig niet. Dat is iets tussen mijn vriend en mij.
Mijn zus en ik praten er wel heel open over, en dat is soms best fijn hoor. Maar ik denk dat je, als je aan een seksuele relatie toe bent (en dat hoeft niet perse gemeenschap te zijn!!!) je ook wel ietsje van je ouders af gegroeid bent, hoop ik, zodat je dat lekker met je vriend of vriendin bespreekt, en niet meteen meer naar paps en mams hobbelt.
En tja, ik slik hem wel als voorbehoedmiddel (niet voor nu, maar om eraan te wennen voor over een half jaartje). Om de reden dat wij dolgraag kinderen willen, en erg blij zijn als we ze kunnen krijgen, maar we vinden het toch ook heel fijn als we lekker een tijdje samen kunnen zijn. En ik wet het: die pil is niet 100%, en al zouden we wel eerder een kindje verwachten zijn we vooral dolblij. Maar ik ben blij dat het ding bestaat, zodat er toch een kleinere kans op meteen kinderen is. (en het is allemaal onder voorbehoud ja, want misschien kunnen we ze helemaal niet krijgen)
Aragorn schreef:Vrouwen die zeggen dat hun moeder hun beste vriendin is zijn eng.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten