Zwanger deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 13 feb 2007 17:19

bloempie21 schreef:Hoe gaat het met de andere zwangeren onder ons?

Met mijzelf gaat het prima gelukkig. Voel me (op rugpijn na) erg goed! Dus ben lekker aan het genieten! Vooral als ik af en toe een vreemd gevoel voel onder in m'n buik.... :D

je eerste???

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 13 feb 2007 18:13

Leuk, Bloempie!

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 13 feb 2007 19:02

van harte gefeliciteerd met jullie dochter 8>) :!:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 feb 2007 20:54

bloempie21 schreef:Hoe gaat het met de andere zwangeren onder ons?

Met mijzelf gaat het prima gelukkig. Voel me (op rugpijn na) erg goed! Dus ben lekker aan het genieten! Vooral als ik af en toe een vreemd gevoel voel onder in m'n buik.... :D

fijn dat alles goed gaaat!!

hier gaat ook alles prima! je ziet maarten nu ook aan de buitenkant bewegen.. het is een ontzettend druk kind.. en ondanks dat de placenta aan de voorkant ligt, voel ik de baby heel veel (en voelde hem ook al vroeg).. de baby reageert heel sterk op milan.. als milan mn buikaanraakt dan laat begint maarten meteen te schoppen!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 feb 2007 11:45

@TJ, dus Maarten en Milan vechten elkaar straks de keet uit :wink:

Hier gaat ook alles wel goed eigenlijk, mn buik begint ook te groeien moet wel zeggen dat ik dat lang niet zo leuk vond als bij Christiaan toen was ik echt trots op mijn buikje, nu wat minder (weet nu hoe lang het nog duurt en dat ie straks een beetje in de weg zit :wink: )
Christiaan is er echt nog niet mee bezig, behalve dat ik hem het woord baby heb geleerd en dat hoor je dus nu om de haverklap.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Maaike

Berichtdoor Maaike » 14 feb 2007 17:45

Toen mn schoonzus net zwanger was had ze mn nichtje ook verteld dat een baby in haar buik zat, dus bij elke keer dat het woord baby viel wees ze naar de buik van de eerste de beste persoon die ze zag.. wel komisch.
Mn schoonzus was afgelopen vrijdag uitgerekend, dus we zitten vol spanning te wachten..

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 feb 2007 18:47

Spannend! hou ons op de hoogte,
Ik heb Christiaan nog niks verteld, ik denk dat hij het toch nog niet snapt, hij merkt het vanzelf wel als de baby er is.

The Keimpe, hoe is het met jullie?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 15 feb 2007 12:35

@Riska, ja het is voor ons de eerste!

@TJ, wat leuk joh, dat je het al aan de buitenkant begint te zien!
Ik wacht vol spanning op het moment dat we het ook aan de buitenkant kunnen voelen. Volgens mij ben ik op zich ook wel vroeg dat ik het met 18 weken al voel of niet?

@Rosekapje, ben je al over de ergste kwaaltjes heen?

Over 2,5 week hebben we onze structurele echo. Hoop dat we kunnen zien wat het wordt.. In elk geval laten we ook een dvd met uitleg maken van de echo!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 feb 2007 13:38

Hier gaat het best hoor, op zijn tijd wel erg duizelig, maar dat komt van mijn HB gehalte.
Fijn dat het zo goed gaat Bloempie. 18 weken is idd wat vroeg om het te voelen, maar wel hardstikke leuk. Bij Christiaan had ik dat ook zo rond de 18e week, maar nu voel ik nog bijna niks (denk af en toe wat te voelen) en ben nu bijna 18 weken zwanger.
Nu je het hebt over die echo, bedenk me ineens dat ik nog een afspraak moet maken daarvoor...
Bloempie dus jullie willen weten wat het is? Lijkt mij ook wel leuk, maar wij zijn er nog niet uit, de ene keer wil ik wel en de andere keer juist niet en met columbus gaat dat net zo. We zijn er wel uit dat we het allebei moeten willen weten. Anders hoeven we het niet te weten.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 feb 2007 13:49

18 week is dacht ik wel aardig gemiddeld...

bij milan voelde ik het rond die tijd.. misschien ietsje later.. bij "maarten" voelde ik het vanaf 13 week al!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 feb 2007 14:20

trijntjejohanna schreef:18 week is dacht ik wel aardig gemiddeld...

bij milan voelde ik het rond die tijd.. misschien ietsje later.. bij "maarten" voelde ik het vanaf 13 week al!

Wow, 13 weken is echt vroeg...
Wel leuk, weet je iig zeker dat er ook iemand in je buik zit.

Riska

Berichtdoor Riska » 15 feb 2007 16:37

Het was precies de achterliggende reden van mijn vraag Bloempje.
Want bij de eerste was ik ook zo'n week of 18 toen ik het voelde rommelen in mijn buik. Precies zoals jij het beschreef. Bij de tweede herkende ik het direct, toen wist ik gewoon wat het was!
Ik vind het, naast het horen en zien van het kloppende hartje een van de ontroerendste dingen in een zwangerschap: dat je het kindje voelt bewegen.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 feb 2007 13:43

hallo hier ook alles goed, groeit allemaal lekker door!
en tis een enorm beweeglijk kind dag en nacht...
vraagje: kregen/krijgen jullie op blauwe aders na ook van die rare blauwe borsten, volgens mij komt het allemaal doordat ze zoooooooo snel groeien...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 feb 2007 22:12

maar weer eens een upje vanaf hier!

'Maarten' is ontzettend druk... hij schopt ontzettend veel... bij milan voelde ik het schoppen altijd boven in, maar 'Maarten' lijkt wel andersom te liggen, want ik voel alleen het schoppen helemaal onderin mn buik...

7 maart moet ik weer op controle en ik wil het met de huisarts nog wel even hebben over de uitgerekende datum.. de laatste 2 echos kwamen uit op 2 juni... terwijl we uitgaan van 10 juni... dat is wel even 8 dagen verschil... op zich misschien niet zon probleem, maar bij milan ben ik bevallen met 41 week.. en toen was de placenta al ver verkalkt.. dokter zei al dat hij niet later had moeten komen.. stel dat ik nu met 42 week beval dan ben ik eigenlijk misschien bijna al 43 week.. is toch wel een groot verschil vind ik en misschien ook wel een risico...

nu nog even een buikfoto met 24w1d:

Afbeelding

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 20 feb 2007 09:18

haha tj wat heb jij een enorme buik!!! leuk hoor!!!
ik voel het ook helemaal onderin, echt lager kan niet maar ook bovenin, waarschijnlijk de voetjes, de laatste keer voelde ze het hoofdje ook al zitten hij/zij lag al lekker op de kop!!
soms is het getrap al echt pijnlijk bij mij, ze denken dat wij een heel groot kind krijgen, mijn man is ook 2 mtr ben benieuwd!!!
verloskundige meet het kind ook verder/groter als bij 25 weken.

Terug naar “Archief”