Hoe vier je een verloving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 jul 2008 10:35

ring schreef:Zelf vind ik het niet zo leuk als je een verlovingskaartje krijgt waarop staat dat ze op die en die dag gaan verloven en een feest geven op die en die datum. Dan weet iedereen dat jij op DIE dag gaat verloven... lijkt mij zelf minder. Dus in het geheim lijkt mij geweldig!

Wat maakt dat uit dan als anderen dat weten? :roll: Ze zijn er toch niet bij als je je verlooft? Wij zijn eerst samen naar het strand geweest. Daar hebben we ons verloofd en 's avonds hebben we dat gevierd met familie en vrienden.
Afbeelding

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 jul 2008 10:46

Wat hebbie dan op het strand gedaan Daphne?

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 01 jul 2008 10:52

Daphne schreef:
ring schreef:Zelf vind ik het niet zo leuk als je een verlovingskaartje krijgt waarop staat dat ze op die en die dag gaan verloven en een feest geven op die en die datum. Dan weet iedereen dat jij op DIE dag gaat verloven... lijkt mij zelf minder. Dus in het geheim lijkt mij geweldig!

Wat maakt dat uit dan als anderen dat weten? :roll: Ze zijn er toch niet bij als je je verlooft? Wij zijn eerst samen naar het strand geweest. Daar hebben we ons verloofd en 's avonds hebben we dat gevierd met familie en vrienden.

Ik denk dat dat gewoon een gevoel is! Ik vind verloven echt iets voor saampjes.. :P Niet dat dat het niet meer is als mensen het weten vantevoren, maar mij lijkt het wel heel speciaal als je terugkomt en het is een verrassing! 8>)

Sinds kort hebben wij vriendschapsringen en dat wist ook niemand. Toen we 's avonds thuis kwamen was het echt leuk om al die reacties te zien!
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 jul 2008 11:01

Acire schreef:Wat hebbie dan op het strand gedaan Daphne?

De ringen bij elkaar om gedaan.

@ring: ja, ik begrijp het wel, het is ook leuk om thuis te komen en je bent al verloofd. Wij wilden het gelijk met iedereen vieren en mijn verjaardag was toen gelijk een goede gelegenheid. Bovendien hebben schoonzus, nichten, neven en vrienden het ook allemaal zo gedaan, dus dat werkt ook wel mee denk ik...
Afbeelding

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 01 jul 2008 11:05

Daphne schreef:
Acire schreef:Wat hebbie dan op het strand gedaan Daphne?

De ringen bij elkaar om gedaan.

@ring: ja, ik begrijp het wel, het is ook leuk om thuis te komen en je bent al verloofd. Wij wilden het gelijk met iedereen vieren en mijn verjaardag was toen gelijk een goede gelegenheid. Bovendien hebben schoonzus, nichten, neven en vrienden het ook allemaal zo gedaan, dus dat werkt ook wel mee denk ik...

Mijn vriend doet nu al heel geheimzinnig over onze verloving. Dat hij al weet wat we gaan doen en ik mag natuurlijk niks weten... :lol: Heel spannend al terwijl we nog niet gaan verloven.. :P

@ Daphne: ik denk ook wel dat je snel kijkt naar wat mensen in je omgeving doen! Maar ik vind het juist wel leuk om gewoon ff wat anders te gaan proberen! :mrgreen:

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 01 jul 2008 11:07

Verloven is wel leuk als het echt een tijdje duurt voordat je kunt gaan trouwen. Maar anders vind ik het altijd een beetje "overbodig" (sja..wel handig voor kado's dat dan weer wel :lol: )

Wij hebben het niet gedaan, maar we zijn vrij snel getrouwd.
En als je ten huwelijk gevraagd wordt, dan ben je in feite ook effies verloofd natuurlijk....en ik kreeg toen een mooie ring van m'n man.

Ik heb wel 't idee dat men tegenwoordig weer vaker verlooft, dat het weer hip is zeg maar.

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 01 jul 2008 11:10

ChupaChups schreef:Verloven is wel leuk als het echt een tijdje duurt voordat je kunt gaan trouwen. Maar anders vind ik het altijd een beetje "overbodig" (sja..wel handig voor kado's dat dan weer wel :lol: )

En als je ten huwelijk gevraagd wordt, dan ben je in feite ook effies verloofd natuurlijk....en ik kreeg toen een mooie ring van m'n man.

Ik heb wel 't idee dat men tegenwoordig weer vaker verlooft, dat het weer hip is zeg maar.

Ja klopt! Ik vind verloven ook wel echt iets waar je naar uit kan kijken!
En je relatie word in stukjes verdeeld zeg maar! Dan en dan verloven, en dan een jaartje daarna trouwen.. :wink: Dat vind ik superleuk om die gedachte er bij te hebben zeg maar!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 jul 2008 11:24

ring schreef:
ChupaChups schreef:Verloven is wel leuk als het echt een tijdje duurt voordat je kunt gaan trouwen. Maar anders vind ik het altijd een beetje "overbodig" (sja..wel handig voor kado's dat dan weer wel :lol: )

En je relatie word in stukjes verdeeld zeg maar! Dan en dan verloven, en dan een jaartje daarna trouwen.. :wink: Dat vind ik superleuk om die gedachte er bij te hebben zeg maar!

Ja, dat vond ik ook leuk aan verloven, je had daardoor het gevoel dichter bij je huwelijk te komen. Als je je niet verlooft is dat ook wel zo natuurlijk, maar voor mijn gevoel werd het wel serieuzer. Volgens mij stond verloven vroeger ook voor: elkaar beloven dat je met elkaar zal trouwen.

Leuk, dat je vriend al van alles aan het verzinnen is! :D
Afbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 01 jul 2008 13:53

Daphne schreef:
ring schreef:

Ja, dat vond ik ook leuk aan verloven, je had daardoor het gevoel dichter bij je huwelijk te komen. Als je je niet verlooft is dat ook wel zo natuurlijk, maar voor mijn gevoel werd het wel serieuzer. Volgens mij stond verloven vroeger ook voor: elkaar beloven dat je met elkaar zal trouwen.

Leuk, dat je vriend al van alles aan het verzinnen is! :D

Precies, daarom willen mijn vriend en ik ons gaan verloven. Ik weet niet wanneer want dat is een verrassing. Dus ik laat me verrassen. Wel gaan we bijna ringen bestellen (wij doen onze trouwringen als verlovingsringen, want we moeten geld besparen). Daarna gaan we denk ik een intiem feestje houden gewoon bij mij thuis met wat vrienden en familie. De datum zal rond die tijd nog niet bekend zijn, dus daar wachten ze nog maar even op.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 jul 2008 14:01

kirsten schreef:Wel gaan we bijna ringen bestellen (wij doen onze trouwringen als verlovingsringen, want we moeten geld besparen).

Ik denk dat dat redelijk normaal is om je verlovingsringen ook als trouwringen te gaan gebruiken. Anders blijf je aan het kopen en is het jammer van de verlovingsring.

kirsten schreef:Daarna gaan we denk ik een intiem feestje houden gewoon bij mij thuis met wat vrienden en familie.

Wij hebben ook een intiem feestje gegeven; zoveel bekendheid wilden we er nou ook weer niet aan geven.
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 jul 2008 14:11

Het trouwen mag iedereen meebeleven maar het verloven hebben we daarom ook echt voor onszelf gehouden. We vonden dat dit puur iets is voor onszelf. Een feest hadden we geen behoefte aan, kaartjes sturen is wel erg leuk.

Als je niets van te voren verteld kan je het ook helemaal doen zoals je zelf wilt. Commentaren achteraf zijn pech, want je hebt dan echt je eigen keuzes al gemaakt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 01 jul 2008 14:19

Hmm....

Verloven zouden we ook wel geheim en samen doen. Maar het feestje wil ik wel snel daarna eigenlijk. En dat is dus beetje probleem. Want daarvoor moet je mensen uitnodigen zodat ze die dag vrij kunnen houden. Dus eigenlijk moet je dan tegen fam zeggen dat we bijv. 30 juli een feestje geven omdat we tegen die tijd verloofd zijn. De kaarten stuur je dan op de dag dat je echt verloofd bent. Bijv 22 juli. Je gaat dus krijgen dat mensen gaan gissen wanneer je gaat verloven. Dus dan is het uiteindelijk toch niet meer zo'n superverrassing.
Laatst gewijzigd door keessie op 01 jul 2008 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 jul 2008 14:23

Tja, da's dan je keuze... je kunt er ook voor kiezen om dat feestje wél wat langer erna te doen.

P.S. Er hoeft ook niemand ver-ast te worden :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 jul 2008 14:23

ik denk dat je dan een beetje moet gaan kiezen: of vertellen of het feest wat later vieren. bijv. 2 a 3 weken na het verloven.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 01 jul 2008 15:12

Gerdien B. schreef:ik denk dat je dan een beetje moet gaan kiezen: of vertellen of het feest wat later vieren. bijv. 2 a 3 weken na het verloven.

Met dat punt zat ik dus ook een beetje..
Je ontkomt er haast niet aan om het niet te zeggen, of je moet inderdaad je feestje drie/vier weken later houden! :P

Mij lijkt het juist wel heel gaaf om het met veel mensen te delen nadat je lekker geheimzinnig verloofd bent. Het is (naar mijn idee) toch iets speciaals. Natuurlijk iets van samen, maar ook wel heel mooi om het te delen met familie en vrienden... :lol:

Terug naar “Archief”