Wat is een depressie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 18 okt 2006 15:03

Ik denk toch dat je beter hulp kunt zoeken. Maatschappelijk werk heb je géén verwijzing nodig, en na een intake kunnen zij je doorsturen. Maatschappelijk werk is gratis.

En die testen? Zou ik niet teveel waarde aan hechten.

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 18 okt 2006 15:14

L'être extraterrestre schreef:Ik denk toch dat je beter hulp kunt zoeken. Maatschappelijk werk heb je géén verwijzing nodig, en na een intake kunnen zij je doorsturen. Maatschappelijk werk is gratis.

Ik heb al bij maatschappelijk werk gezeten vorig jaar. Als ik hulp ga zoeken doe ik dat via school, maar ik vind het echt heel eng.
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 18 okt 2006 15:31

Ri@nne schreef:
L'être extraterrestre schreef:Ik denk toch dat je beter hulp kunt zoeken. Maatschappelijk werk heb je géén verwijzing nodig, en na een intake kunnen zij je doorsturen. Maatschappelijk werk is gratis.

Ik heb al bij maatschappelijk werk gezeten vorig jaar. Als ik hulp ga zoeken doe ik dat via school, maar ik vind het echt heel eng.
Is het ook, daar kan ik je van verzekeren. Maar je kunt kiezen, of je valt op een gegeven ogenblik zo diep dat je wilt stoppen met leven, of je gaat, zij het heel langzaam, vooruit en je gaat lekkerder in je vel zitten. Aan jou de keuze. Leg het ook voor aan de Vader. Hij kan je helpen, je steunen, hoe moeilijk dat soms ook is.

Sterkte meid.

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 18 okt 2006 15:45

L'être extraterrestre schreef:
Ri@nne schreef:

Is het ook, daar kan ik je van verzekeren. Maar je kunt kiezen, of je valt op een gegeven ogenblik zo diep dat je wilt stoppen met leven, of je gaat, zij het heel langzaam, vooruit en je gaat lekkerder in je vel zitten. Aan jou de keuze. Leg het ook voor aan de Vader. Hij kan je helpen, je steunen, hoe moeilijk dat soms ook is.

Sterkte meid.

Dank je, en verder ook iedereen die gereageerd heeft bedankt
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

sela

Berichtdoor sela » 18 okt 2006 15:52

voor als je niet op de toppen van je leven loopt:
juist in diepe dalen is de grond vruchtbaar..

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 okt 2006 15:53

Die is mooi Sela!!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 okt 2006 19:55

Ri@nne schreef:Ik heb net op aanraden van iemand oook die stomme tests zitten doen, en daar kwam uit dat ik zwaar depressief ben, maar die testen geloof ik niet echt, maar door alle kemnemrken die ik hier lees is het toch waar. MEn vind ook dat ik hulp moet gaan zoeken bij een psychiater, alleen dat klinkt zo eng. :oops: En ik wil niet uitgehoord worden, maar zo doorgaan ik ook geen oplossing.
Nouja 'k zi nog wel

Uithoren...nee dat gebeurd niet....ze stellen een paaar vragen waardoor jij na verloop van tijd echt wel los komt...
Echt...het is zoooo de moeite waard :wink:
Doen meisje, en succes!!!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 19 okt 2006 15:20

Als je een goede band krijgt met een psycholoog, maatsch. werker of wie dan ook is het zo fijn dat je daar een plek hebt waar je je verhaal kwijt kunt, en waar je er langzaam maar zeker ook achter komt hoe je verder kunt komen. Zo iemand luistert naar je, maar zet je als het goed is gelijk aan het denken, je gaat ook nadenken over wat je er zelf aan kunt doen om uit een bepaalde situatie te komen. En iedere keer als je weer een stapje verder bent geeft dat zo'n goed gevoel!
Probeer het maar, het is het waard!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 okt 2006 15:24

Bij een psycholoog kun jij precies zeggen wat je wilt zeggen. Je kunt heel duidelijk je grenzen aangeven. En als er een vraag wordt gesteld waar jij geen antwoord op wilt geven, dan hoeft dat niet. Het is allemaal aan jou! Want het gaat ook om jou!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 19 okt 2006 15:30

Ik moest naar een sociaal psychiatrisch verpleegkundige, en vervolgens moest ik een opdracht doen.

Er hing een white-board, en daar tekende ze een lijn op. Bovenaan 100% onderaan 0%. 100%=dood willen en dan langzaam naar beneden tot 0%=goed voelen. Ik moest wat dingen tussenin bedenken. Heb dat vooral aan haar ivergelaten en er kwamen dingen uit als, plannen maken, denken aan, en ook iets over sociale contacten. Schaamte. Etc. Ik mocht/moest thuis nog wat bijverzinnen. Ik ging daar weg met het gevoel van: Ja. Dus. Wat moet ik er nu mee. Het kost wel tijd, mjah...

Woensdag moest ik terug. Ik was de afspraak 'vergeten' en werd gebeld. Mjah, anoniem, kan iedereen zijn. Dus ik kom thuis om 10 over half 4, tegelijkertijd met mijn moeder die er ook moest zijn, en ik krijg op m'n kop. Waar ik had gezeten. Etcetc. Blijkt, op school zei de een dat ik tot half 1 les had, en de ander dat ik al drie dagen niet geweest was. Voor de duidelijkheid, ik had les tot 10 voor half 4 en ik ben de hele week naar school geweest. Leuke administratie daar, ze hebben zowat de politie ingelicht, en mijn moeder was totaal overstuur.

Nu belde ze vanmiddag op wanneer ik kon. Nou, niet. Volgende week werken+verjaardag+winkelen, week daarop druk+verjaardag+werken, week daarop toesten+werken, dus vorolopig kan ik niet. Wil ik niet. Ik heb er geen zin meer in. 2 weken lang mijn verhaal een keer 5 verteld, en ik heb het helemaal gehad, het komt vanzelf vast wel goed, er is niets mis...

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 19 okt 2006 15:36

Ik vind het zo jammer dat je altijd je verhaal aan iedereen moet vertellen, en als je uiteindelijk verwezen bent naar de juiste persoon, ben je het zo zat dat je echt de details niet meer verteld..
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 okt 2006 15:42

Geef nou niet gelijk op!!
Je weet dat je het zo niet red, dus ga er ook voor!
Wij bidden wel!!!

Riska

Berichtdoor Riska » 19 okt 2006 15:44

Dreamster schreef:Ik vind het zo jammer dat je altijd je verhaal aan iedereen moet vertellen, en als je uiteindelijk verwezen bent naar de juiste persoon, ben je het zo zat dat je echt de details niet meer verteld..

Dat is dan ook precies de reden waarom, bv. in de jeugdzorg, zoveel mis gaat. Een intakegesprek is daaraantoe, maar dan moet het volstrekt duidelijk zijn bij wie je terecht kan. Ben je eerst bij een afdeling van de ggz geweest en dan word je doorverwezen en dan moet alles opnieuw, alsof er nog geen enkel contact is geweest.
Dan heb je er al gauw geen zin meer in, terwijl hulp zoveel goeds kan doen...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 19 okt 2006 15:51

Nou, ik begon dus op het politiebureau. Dat was psychiater 1. De volgende dag psychiater 2 en 3. De dag daarop tegen 3 nog wat uitgebreider. Vervolgens in de gesloten instelling tegen psychiater 4. Een dag later tegen degene die eigenlijk van die afdeling was, namelijk psychiater 5. En toen nog tegen de verpleegkundige, en dat is 6. Tussen door ook nog eens tegen degene die de intake deed bij jeugdzorg, en dat is 7, en een maand ofzo terug intake bij maatschappelijk werk en dat is 8.

Nu ik het optel zijn het er toch wel wat meer dan ik dacht.

@Essie, noem het opgeven, maar ik heb geen zin meer. Telefonisch contact, oké, maar ik wil echt even rust aan mijn hoofd. En sowieso, ik heb totaal geen behoefte om te praten. Het gaat echt wel goed zo. Er is niets.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 okt 2006 15:58

Er is niets????
Jij weet beter meisje!

Hou vol!

Terug naar “Archief”