Vrouwen binnen de SGP??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 dec 2005 15:19

Kijk eens aan, toch democratie. :)

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 12 dec 2005 17:04

Fijn dat men het besluit terug draait, nu maar hopen dat de schade beperkt blijft.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 12 dec 2005 18:46

Zo zie je maar dat als leden en kiezers de handen ineen slaan er toch wat bereikt kan worden. Verstandig besluit van het hoofdbestuur, anders was er weinig overgebleven van de SGP. Ik hoop dat het nog niet te laat is.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 12 dec 2005 19:32

ben blij dat de SGP langzamerhand het licht begint te zien en vrouwen steeds meer toe gaat laten (bv. op de gezamelijke lijsten met de CU)!! ik heb geen probleem met capabele vrouwen in het politiek bestuur hoor

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 dec 2005 19:09

Principes worden opgeofferd aan zetels.
Slappe houding van een partij die zich principieel durft te noemen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Riska

Berichtdoor Riska » 13 dec 2005 19:15

Optimatus schreef:Principes worden opgeofferd aan zetels.

Of natuurlijk sterk, dat men inziet dat een standpunt niet helemaal goed is geweest en daarop terug komt... :wink:

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 13 dec 2005 20:09

Optimatus schreef:
barry rab schreef:Voor alle mensen die maar doorkakelen over het vrouwenstandpunt graag de volgende vraag beandwoorden.
1e punt
Stel dat de SGP overstag gaat in de vrouwenkwestie.
Hoe kan men de achterban uitleggen dat het al die jaren daarvoor heeft gezegd dat men op dit punt principieel tegen is?
Dus dan zegt men dat hun principe 180 graden om gedraaid is dit is toch niet te geloven ?
2e punt
Als men nu het standpunt over de vrouwenrol in de SGP zal wijzigen dan zou iedereen zeggen dat het te maken heeft met subsidie gelden, wat als gevolg zal hebben dat de SGP geld boven hun principes zal zetten.

Graag uw reactie

Het is niet slecht om een fout toe te geven, sterker nog, het is een teken van hele grote moed om dat te doen. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Het is ook nooit goed.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

mark1983
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor mark1983 » 13 dec 2005 21:14

Dat is 1 van de redenen waarom ik niet voor de SGP heb gekozen om lid van te worden ik vind als vrouwen de zelfde capaciteit hebben als de vrouw ze niet belemmerd hoeven te worden om politiek actief te zijn.
Ik zelf ben lid van de christenunie en ook voor de jongeren vereneging daarvan en daar zitten vrouwen in het bestuur en ze doen het gewoon goed dus ik vind dat de SGP hun statuten kan veranderen

Gr Mark
je bent een parel in gods hand alleen is het soms moeilijk te geloven

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 dec 2005 22:04

Ja..en als ze het volgehouden hadden was er ook een oordeel geweest!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 dec 2005 22:24

Kijk, vanuit mijn eigen optiek vind ik het uitstekend dat de SGP nu bakzeil aan het halen is. Maar gekeken vanuit de eigen achterban, lijkt het mij een enorme zwakte.

Maar nogmaals, vanuit mijn eigen optiek ben ik uiterst content. Echter, het valt te hopen dat de SGP de lijn doortrekt naar volledige acceptatie van vrouwen als leden met alle rechten en plichten die daaraan verbonden zijn. Dan lijken mij alle problemen opgelost en kan de SGP zich weer richten op het bedrijven van christelijke politiek in plaats van het lijden onder "christelijke" polemiek.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 13 dec 2005 23:42

Ik blijf e.e.a. ook vreemd vinden. Als het een beginsel is, verander het dan niet. Als je vanuit de Bijbel als partij een standpunt meent in te nemen, en je veranderd dat, dat betekend dat de Bijbel meeveranderd. En dat klopt dan natuurlijk niet.
Desondanks blijf ik supporter van de SGP, het is de partij die nog altijd het dichtst bij mij staat. Maar nu wordt macht (in de vier gemeenten met een CU-vrouw op de gecombineerde lijst) belangrijker geacht dan partijprincipes. Van der Vlies gaf gisteravond in R-1 programma Met het Oog op morgen hierop een afwijkend antwoord. Beetje slap van hem vind ik persoonlijk.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

André

Berichtdoor André » 13 dec 2005 23:57

TKF schreef:dat betekend dat de Bijbel meeveranderd. En dat klopt dan natuurlijk niet.
De SV blijft de SV, maar de inzichten die er als standpunt zijn uitgehaald destijds leverde 3 zetels op, dus wsl waren er meer mensen die een ander standpunt uit de bijbel distilleerde.
En dat heeft blijkbaar tot denken gezet?

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 14 dec 2005 00:12

Wat ik niet snap is, dat het gehele bestuur niet aftreedt. Het is toch ongelovelijk, dat gedraai, voor mij is voor hen maar één mogelijkheid en dat is aftreden. Ook Van de Vlies heeft zijn partijleiderschap niet waargemaakt, ook hij hobbelt achter de feiten aan.
Trouwens op dit onderwerp heeft hij nog nooit zijn nek durven uit te steken.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 14 dec 2005 08:28

Riska schreef:

Of natuurlijk sterk, dat men inziet dat een standpunt niet helemaal goed is geweest en daarop terug komt... :wink:

Mee eensch
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 14 dec 2005 10:43

Maar nu wordt macht (in de vier gemeenten met een CU-vrouw op de gecombineerde lijst) belangrijker geacht dan partijprincipes.

Volgens mij is het heersen over het geweten van een andere partij een onbijbels principe, zeker als zelfs prominente reformatorische theologen het over de visie op de vrouw volstrekt oneens zijn met elkaar. De slavernij werd vroeger ook gezien als een bijbels principe. Ik mag hopen dat de heer TKF er inmiddels van overtuigd is dat dit niet zo is.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Terug naar “Archief”