Hoe ziet jouw ideale trouwdag eruit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 27 okt 2005 22:29

windekind schreef:
meschianza schreef:
Katlheen schreef:
Voordrachten, puzzels en toneelstukjes, dia-presentaties en andere zogenaamd erg leuke spelletjes zou ik uitdrukkelijk verbieden en als men het stiekem toch zou doen zou ik alle medewerking weigeren en er heel hard doorheen gaan zingen.

Kijk....dat hoor ik nu graag...toch nog iemand met dezelfde mening voor wat betreft het aanbieden van een podiumplek aan ongetalenteerde, niet komische, tranentrekkende (van plaatsvervangende schaamte), familie leden of vrienden/collega's. Ik zou er niet eens doorheen gaan zingen, ik zou een kist rotte tomaten naast me neerzetten en smijten dat het een lieve lust is.... :mrgreen:

Hehe, 8) het is inderdaad hoogtijd dat we degelijke verwerpelijke, hardnekkige bruilofttradities op robuuste wijze gaan doorbreken.
Alleen mensen die het echt niet kunnen laten (begrijpelijk) om enkele lovende woorden over mij te spreken, geef ik een kwartier.
Misschien moeten jullie maar met elkaar gaan trouwen dan?!

Dat is inderdaad een erg intressante gedachte. Dat moet een geweldig spektakel geven wat nog jaren later herinnerd zal worden; de bruid die luidkeels overal door heenzingt en de bruidegom die met rotte tomaten smijt.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 okt 2005 00:46

LeChat schreef:
Aragorn schreef:
LeChat schreef:
de ideale trouwdag; bestaat die?

Dat je trouwdag altijd helemaal perfect is, hmm, dat geloof ik niet. Er gaat altijd wel iets niet zoals je het gepland had en er is altijd wel íemand van wie gedacht wordt 'ik wou dat die dit nog mee had kunnen maken' enzo. Maar als het goed is is het wel een gelukkige dag, echt jóuw dag...

Ha, andere stelling dan: mijn ideale trouwdag is niét perfect. :)

Wat dacht je van deze: Mijn ideale trouwdag is per definitie slechts een illusie. (of: slechts een droom, als je het wat positiever wilt formuleren) :)

Nouja, een perfect niet-perfecte trouwdag moet nog wel te doen zijn hoor. :P Ik bedoelde iig meer dat zo'n dag waarop alles op rolletjes loopt en zo gelikt gaat voor mij niet zo heel ideaal is. Als het succes van de dag door dat soort dingen bepaald wordt vrees ik voor je huwelijk.

meschianza schreef:Dat is inderdaad een erg intressante gedachte. Dat moet een geweldig spektakel geven wat nog jaren later herinnerd zal worden; de bruid die luidkeels overal door heenzingt en de bruidegom die met rotte tomaten smijt.

Ja, zó ziet mijn ideale trouwdag er uit! :D Wil je met me trouwen?

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 29 okt 2005 13:31

Aragorn schreef:Wil je met me trouwen?

Dat is echt hét hoogtepunt in dit topic: een heus huwelijksaanzoek! :wink:

Btw sprak ik gister nog een jongen (een hele leuke zelfs) die rondom een trouwdag dezelfde mening heeft als ik: geen poespas, gewoon lekker met zn tweetjes en niet al die heisa erom heen. Ideaal, zo'n vent :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 30 okt 2005 13:09

Wauw een internetaanzoek :D gaaf!!! :wink: nou wat is daarop uw antwoordt? :mrgreen:
Afbeelding

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 30 okt 2005 13:21

Voor ons is het inderdaad heel simpel.
Zaterdag samen naar het gemeentehuis in La Nucia. 's avonds een etentje voor enkele goede vrienden en familie. Zondag de viering in de gemeente en daarna een gezamenlijke maaltijd met de gemeente.

En dan maandag, weer aan het werk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 okt 2005 14:48

Leuk, een maaltijd met de hele gemeente! En echt gaaf dat jullie in de zondagse dienst trouwen :-D

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 30 okt 2005 15:15

Lalage schreef: En echt gaaf dat jullie in de zondagse dienst trouwen :-D

Misschien muggezifterij, maar wij trouwen niet in de zondagse dienst. Wij trouwen in het gemeentehuis. En in het midden van de gemeente vragen wij een zegen over ons samenzijn.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 okt 2005 21:04

Zareb schreef:
Lalage schreef: En echt gaaf dat jullie in de zondagse dienst trouwen :-D

Misschien muggezifterij, maar wij trouwen niet in de zondagse dienst. Wij trouwen in het gemeentehuis. En in het midden van de gemeente vragen wij een zegen over ons samenzijn.

Ow sorry, je hebt helemaal gelijk...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 okt 2005 09:50

Gewoon naar het gemeentehus, daarna naar de kerk, daarna korte receptie voor alle familie en vrienden en tot laat nog met de beste vrienden/familie lekker kletsen ed. Verder wil ik natuurlijk een hele lange jurk, en hoe vlieger eruit zal zien merk ik dan wel ( ik vertrouw er wel op dat hij iets moois uit kiest )

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 31 okt 2005 12:27

Wanneer Lammetje? :wink:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 okt 2005 12:39

Als het allemaal mee zit dit voorjaar/zomer :P \:D/

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 31 okt 2005 13:43

Leuk!! Als het in omgeving Hoogvliet is kom ik kijken hoor (en anders ook! Jij bent tenslotte de eerste van ons 2 die trouwt, ik ben weer single!) :D

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 31 okt 2005 14:55

Wat betreft de 'Rammstein-collega' kreeg ik een mailtje terug:

Lieve Sjors, (mijn bijnaam)

(...) Op dit moment lig ik in scheiding. Kevin (haar zoontje uit een eerder huwelijk) is er kapot van. Hij was als een echte vader voor hem. Helaas is hij op tournee (hij speelt in een rockbandje) een blonde chick tegen gekomen die ws beter is dan ik. (...)
Wat betreft trouwfoto's: ik heb ze allemaal weggegooid, op één na, als herinnering voor Kevin. (...) Een leuk initiatief, zo'n topic, vergeet er niet bij te zetten dat een goede man absoluut onmisbaar is, zelf ben ik hem helaas nog niet tegengekomen. (...) Als ik nog een leuke rocker voor je weet, hoor je nog van me ;-). (...)

Veel liefs, Bo.

Mmm, dat is jammer.

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 01 nov 2005 09:44

Debor@ schreef:Wat betreft de 'Rammstein-collega' kreeg ik een mailtje terug:

Lieve Sjors, (mijn bijnaam)

(...) Op dit moment lig ik in scheiding. Kevin (haar zoontje uit een eerder huwelijk) is er kapot van. Hij was als een echte vader voor hem. Helaas is hij op tournee (hij speelt in een rockbandje) een blonde chick tegen gekomen die ws beter is dan ik. (...)
Wat betreft trouwfoto's: ik heb ze allemaal weggegooid, op één na, als herinnering voor Kevin. (...) Een leuk initiatief, zo'n topic, vergeet er niet bij te zetten dat een goede man absoluut onmisbaar is, zelf ben ik hem helaas nog niet tegengekomen. (...) Als ik nog een leuke rocker voor je weet, hoor je nog van me ;-). (...)

Veel liefs, Bo.

Mmm, dat is jammer.

idd, een goede man is veel beter dan een witte jurk en een superfeest.
Afbeelding

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 01 nov 2005 21:43

En dáárom wil ik geen poespas :).

Iemand nog meer leuke ideeën voor een leuke originele trouwdag? Een thema vind ik echt een heel leuk idee! Zo zag ik van de week in een fotoboek van een vriendin een meisje die als thema 'de jungle' had gekozen, dus de één kwam in het felrood (duidde op een orichidee), de ander in het gifgroen en zo. Heel mooi kleurig en toch niet té, vanwege de donkere achtergrondkleuren en zo. En.... de collecte in de kerk ging naar het WNF :D

Terug naar “Archief”