Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Respect hebben en respecteren zijn twee dingenLalage schreef:Hmz, heb ik wel genoeg respect voor de drie formulieren om binnen te mogen dan? Ik voel me er iig niet schuldig over, want ik ben wel christen
Lalage schreef:Raido schreef:Respect hebben en respecteren zijn twee dingenLalage schreef:Hmz, heb ik wel genoeg respect voor de drie formulieren om binnen te mogen dan? Ik voel me er iig niet schuldig over, want ik ben wel christen
explain?
Trouwens, de mods hier weten heus wel hoe ik denk. Blijkbaar is dat dus geschikt om toegelaten te worden
Raido schreef:Lalage schreef:Raido schreef:Respect hebben en respecteren zijn twee dingenLalage schreef:Hmz, heb ik wel genoeg respect voor de drie formulieren om binnen te mogen dan? Ik voel me er iig niet schuldig over, want ik ben wel christen
explain?
Trouwens, de mods hier weten heus wel hoe ik denk. Blijkbaar is dat dus geschikt om toegelaten te worden
Ik heb respect voor oudere mensen, maar respecteer ze niet allemaal. Respecteren vind ik meer totalitair, je keurt ze min of meer goed, en gaat daar niet tegen in. Respect hebben voor ligt iets anders.
Lalage schreef:Ik vind sommige delen van de catechismus wel onzin. Althans, voor onze cultuur. In de tijd dat het geschreven was, was het wel relevant.
Ze zijn zeker geen onzin, die dingen leven nu ook. Alleen moeten wij wel zien dat de HC bedoeld is als schild niet als zwaard.Lalage schreef:Ik vind sommige delen van de catechismus wel onzin. Althans, voor onze cultuur. In de tijd dat het geschreven was, was het wel relevant.
parsifal schreef:Lalage schreef:Ik vind sommige delen van de catechismus wel onzin. Althans, voor onze cultuur. In de tijd dat het geschreven was, was het wel relevant.
Niet te hard soliciteren naar een plaatselijke ban he. Zonder verdere onderbouwing mag deze uitspraak dus niet in de meeste religie-forums. Om even aan te geven hoe wij er mee omgaan.
(Verder vraag ik me af hoe je de catechismus cultuurgebonden kunt noemen?)
leclerc schreef:parsifal schreef:Lalage schreef:Ik vind sommige delen van de catechismus wel onzin. Althans, voor onze cultuur. In de tijd dat het geschreven was, was het wel relevant.
Niet te hard soliciteren naar een plaatselijke ban he. Zonder verdere onderbouwing mag deze uitspraak dus niet in de meeste religie-forums. Om even aan te geven hoe wij er mee omgaan.
(Verder vraag ik me af hoe je de catechismus cultuurgebonden kunt noemen?)
De HC zou ik geen onzin willen noemen. wel qua taalgebruik ver van deze tijd af. Misschien moest daar eens naar gekeken worden.
De Dordse leerregels staan nog verder van mij af. Word nooit uit gepreekt. Er word algemeen aangenomen dat de 3f'svE geinspireerd zijn door de Heilige Geest. Dat wil ik niet betwisten. Ik krijg wel het gevoel dat deze formulieren meer en meer worden gebruikt ter exclusie. een drempel die opgeworpen word, een kader om het eigen clubje te beschermen en dat het niet zozeer meer om de inhoud gaat
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten