De overheid is Gods dienares, en heeft het zwaard gekregen van God om te straffen (zwaard is niet om mensen mee te aaien imho).GOD is een god van wrake, mensen niet.
Je maakt je zelf net zo schuldig aan het uit het verband rukken van Bijbelteksten als ik (ik deed het min of meer expres, zoek op wraak en plak alles hier). Lees de context ook eens waarin dat geschreven was, de farizeers probeerden Jezus in een val te lokken, Hij moest of kiezen tussen de wet van Mozes (waarvan Jezus vond dat die nog steeds gelde) of het meisje..
Wist je trouwens dat Jezus eens dit gezegt heeft : het ware hem beter, dat een molensteen om zijn hals gedaan ware, en dat hij in de zee geworpen ware (over gelovigen die andere gelovigen kleineerd).
Uit de Bijbel is geen concreet stantpunt tegen of voor de doodstraf te vinden, je kunt alleen concluderen uit een bepaald aantal teksten dat het niet mag (meestal genadetijd, doden en Jezus' uitspraken) en uit andere dat het wel mag (overheid, zwaardmacht, straf).
Ik vind het onhumaan, cultureel niet gewild en feilbaar dus mijn punt is liever niet.