Moderator: Moderafo's
Mapleleaf schreef:Ik ben het met je eens dat je niet achter de opdracht van bekering en geloof moet plakken: "maar je kan het toch niet." Je hebt er achter te zeggen waar die beiden te verkrijgen zijn.
hijwel schreef:er staat nergens in de bijbel. Geloof in de heere jezus (maar je kan het niet) en je zult gehouden worden.. Volg mij (maar je kunt het toch niet). bekeer je (maar pas op God moet je bekeren)
hijwel schreef:Dit is een onbijbelse waarheid.. Pas naar dat je bekeert hebt, pas naardat je tot geloof bent gekomen mag je leren dat. Het Gods trekkende liefde was. Pas dan zal je zien dat het geloof een gave van God is opdat niemand zal roemen.. Deze waarheid moet je nooit achter de opdracht plakken.
jas schreef:hijwel schreef:er staat nergens in de bijbel. Geloof in de heere jezus (maar je kan het niet) en je zult gehouden worden.. Volg mij (maar je kunt het toch niet). bekeer je (maar pas op God moet je bekeren)
Dat klopt dat dat er niet staat. Maar een mens zal toch die onmacht en onwil moeten inleven en daarmee in de nood voor God komen. De eis tot geloof is een feit, de onmogelijkheid die eis op te volgen eveneens.hijwel schreef:Dit is een onbijbelse waarheid.. Pas naar dat je bekeert hebt, pas naardat je tot geloof bent gekomen mag je leren dat. Het Gods trekkende liefde was. Pas dan zal je zien dat het geloof een gave van God is opdat niemand zal roemen.. Deze waarheid moet je nooit achter de opdracht plakken.
Je goedbedoeld advies werkt niet. Want jostitosti kan helemaal niets met wat jij zegt. Hij ervaart nl. zijn onwil en onmacht en kan niet anders constateren dan dat hij er van zijn kant alles aan gedaan heeft maar dat God hem niet verhoort. Echter aangezien God een oprechte roep om bekering altijd verhoort, kan het niet anders dan dat zijn wil om bekeerd te worden niet oprecht is. Zijn ervaring, zijn gevoel wat zegt dat hij echt bekeerd wil worden, bedriegt hem dus en doet hem op totale onmacht aanlopen, die hij ziet als onwil van God.
En nu komt jou advies: gewoon de deur van je hart openzetten, en het komt allemaal goed. Ja, mijn beste, maar dat is nu net wat die jongen niet kan. Daarom moet hij in dit stadium niet op Jezus gewezen worden, want daar heeft hij niets aan. Hij heeft Jezus helemaal niet nodig. Hij moet eerst ontgrond worden, ontdaan van alle eigengerechtigheid die hem in de weg zit en zo gaan leren inzien, dat Jezus de enige Weg, de Waarheid en het Leven is. Maar dat hij het leven in zichzelf niet vindt, ja, hij vindt bij zichzelf niet anders dan de dood.
Ik hoop dan ook van harte dat hij jou advies niet zal opvolgen, wil er voor hem nog enig waarachtig uitzicht op behoud in het verschiet liggen. Het Woord van God wordt hier, en in het bijzonder door jou nu, niet recht gesneden. Daarom kan ik niet anders dan de wellicht harde, doch wel eerlijke conclusief trekken, dan dat je, beslist zonder het zelf te willen, een valse profeet bent. Je manifesteert je als een herder, maar je bent een wolf in schaapskleren.
Het gaat om het eeuwig zieleheil van deze arme jongen. Dat gaat mij aan het hart en die wil ik geen knollen voor citroenen verkopen. Want aan een schijnbekering heeft jostitosti niets. Dan zal hij eindigen als wat er staat in 2 Petr. 2:22; "De hond is wedergekeerd tot zijn eigen uitbraaksel; en de gewassen zeug tot de wenteling in het slijk".
En in 2 Petr. 3:17 waarschuwt Petrus ernstig: "wacht u, dat gij niet door de verleiding van gruwelijke mensen mede afgerukt wordt, en uitvalt van uw vastigheid".
En de vastigheid die jostitosti nu heeft, is niet een open deur in zijn hart die hij zichzelf moet aanpraten, maar zijn totale geestelijke doodstaat in Adam. Daarom moet hij goed ter harte nemen wat Paulus schrijft in Ga. 6:8; "Want die in zijn eigen vlees zaait zal uit het vlees verderfenis maaien; maar die in den Geest zaait, zal uit den Geest het eeuwige leven maaien".
naomi schreef:En nu: what to do?!!!
Dat is waarschijnlijk de vraag waar deze beste persoon mee zit. Hij wil wel geloven in God en de bijbel, alleen kan hij het niet. Hij wil misschien diep van binnen wel bij God horen, maar misschien ook niet. En wij hem hier maar van het kastje naar de muur sturen, sorry hoor, maar daar komt hij werkelijk geen stap verder mee. Tenminste, i think, sorry als ik het helemaal verkeerd heb jostitosti, maar jij legt hier je vraag neer en vervolgens wordt er gediscussierd over allerlei theologische leren en dwaalleren.
Als je verder wilt discussieren, doe dat dan, maar niet met betrekking op wat Jostitosti allemaal moet doen.
jas schreef:hijwel schreef:wat zou je graag willen? ik bedoel we willen je wel helpen de weg te wijzen om te vliegen, maar heb je daar behoefte aan?
Jij met je vliegen. Leer eerst maar eens kruipen. Naar God toe.
jas schreef:Ik heb een aantal postings terug al aangegeven wat hij wel moet doen. En trouwens, ik ben geen methodist.
Mapleleaf schreef:Weet je jostitosti, je wil zo graag rust, vastigheid. Maar waarom? Zodat je lekker op je luieren kan gaan zitten. Ik zou je willen aansporen om het je dagelijks werk te maken om je te verootmoedigen voor God en zijn woord te onderzoeken. Waar mogelijk, maak gebruik van de middelen die God ons gegeven heeft en die Hij wil gebruiken tot je zaligheid. (Bijbel, gebed, prediking, psalmzang). Werkt uw zelfs zaligheid met vreze en beve. Maar ook: "Ik heb tot het zaad Jacobs niet gezegd: Zoekt Mij tevergeefs". Dat staat er en dat is geen leugen. Rust dan niet tot je rust hebt gevonden in Jezus Christus. Hij is de Weg, de Waarheid en het Leven. En ookal voel je dat nu niet, en zie je dat nu niet en zegt die hele naam jouw niets, dat Hij dat is is een feit. Iemand zei ooit: "Salvation is the revalation of Christ to a sinners hart." Smeek God of Hij je op die plaats wil brengen waar er van jouw niets overblijft dan een verloren en schuldige zondaar en waar Christus alles is. Hij moet wassen en wij moet minder, ja veel minder worden.
jostitosti schreef:Mapleleaf schreef:Weet je jostitosti, je wil zo graag rust, vastigheid. Maar waarom? Zodat je lekker op je luieren kan gaan zitten. Ik zou je willen aansporen om het je dagelijks werk te maken om je te verootmoedigen voor God en zijn woord te onderzoeken. Waar mogelijk, maak gebruik van de middelen die God ons gegeven heeft en die Hij wil gebruiken tot je zaligheid. (Bijbel, gebed, prediking, psalmzang). Werkt uw zelfs zaligheid met vreze en beve. Maar ook: "Ik heb tot het zaad Jacobs niet gezegd: Zoekt Mij tevergeefs". Dat staat er en dat is geen leugen. Rust dan niet tot je rust hebt gevonden in Jezus Christus. Hij is de Weg, de Waarheid en het Leven. En ookal voel je dat nu niet, en zie je dat nu niet en zegt die hele naam jouw niets, dat Hij dat is is een feit. Iemand zei ooit: "Salvation is the revalation of Christ to a sinners hart." Smeek God of Hij je op die plaats wil brengen waar er van jouw niets overblijft dan een verloren en schuldige zondaar en waar Christus alles is. Hij moet wassen en wij moet minder, ja veel minder worden.
dus dan kan het er op neer komen dat ik mn hele leven naar iets zoek waar ik geen sikkepit van kan snappen......
ik geloof niet meer in de Bijbel...... waarom zou ik daar dan mijn houvast van makken en er zo veel in gaan lezen.....ik snap er toch geen ene hol van....... alle die beloftes die in de bijbel staan zijn tot nu in mijn leven hartstikke loos gebleken......prima als het voor jou wel werkt maar bij komt het niet aan.....helaas......ik kan er niets aan doen.....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten