Moderator: Moderafo's
BJ schreef:Vroeger werd er ook lang gepreekt, toen was het ook wel gewoon dat mensen gewoon de kerk even uitliepen. Misschien is dat een optie?
Maar bij een preek van 45 minuten kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen dat je dan ook alles mee krijgt wat er wordt gezegt. Natuurlijk zul je er enigzins aan wennen. Je weet dan bijvoorbeeld uit ervaring dat een bepaald deel van de preek een soort herhaling is, dus daar even extra opletten.
trijntjejohanna schreef:BJ schreef:Vroeger werd er ook lang gepreekt, toen was het ook wel gewoon dat mensen gewoon de kerk even uitliepen. Misschien is dat een optie?
Maar bij een preek van 45 minuten kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen dat je dan ook alles mee krijgt wat er wordt gezegt. Natuurlijk zul je er enigzins aan wennen. Je weet dan bijvoorbeeld uit ervaring dat een bepaald deel van de preek een soort herhaling is, dus daar even extra opletten.
ik heb een keer een preek gehoord van een hele oude dominee.. die man preekte wel een uur.. maar toch had ik echt niet door dat die man al zolang preekte.. hij bracht het zo mooi!! en hij ging ook niet herhalen ofzo! nee het was gewoon een hele goede preek!
ik zeg dus niet dat alleen langere preken maar goed zijn.. dat vind ik dus juist niet, maar dat had je vast ook al wel gelezen.. maar ik denk gewoon dat het afhangt van hoe het gebracht wordt!
BJ schreef:Ehh een beetje gelijk heb je wel. Maar toch niet helemaal, ik kan me echt niet 1,5 uur voor een film concentreren. En een verjaardag heb je het voordeel dat je verschillende onderwerpen hebt, in een preek is er 1 aspect wat wordt behandeld.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten