Fatalisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 17 mar 2003 17:03

Ik ben bang dat jullie het feit uit het oog verliezen, dat God IN de gelovige 'woont' met zijn geest, m.a.w.: die KAN niet meer afvallig worden. Nooit.

Maar de engelen? ik vind het ook een beetje lastig. Je zou al snel tot de conclusie komen, dat engelen toch gepredispositioneerd waren (mooi woord he, beetje flauw van me :mrgreen: )

Verder zou ik nog in kunnen gaan op het heersende helle-beeld, maar laat ik dat in een ander topic doen, mocht er belangstelling naar mijn mening zijn (vast niet :))
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 18 mar 2003 10:47

Gershwin schreef:Ik ben bang dat jullie het feit uit het oog verliezen, dat God IN de gelovige 'woont' met zijn geest, m.a.w.: die KAN niet meer afvallig worden. Nooit.

Maar de engelen? ik vind het ook een beetje lastig. Je zou al snel tot de conclusie komen, dat engelen toch gepredispositioneerd waren (mooi woord he, beetje flauw van me :mrgreen: )

Verder zou ik nog in kunnen gaan op het heersende helle-beeld, maar laat ik dat in een ander topic doen, mocht er belangstelling naar mijn mening zijn (vast niet :))

Als we straks in de hemel met Hem zijn, woont God dan nog in ons?
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 mar 2003 12:28

Het lijkt me logisch dat het dan in elk geval niet minder wordt, wat afvallig worden uitsluit
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Jozz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jozz » 19 mar 2003 22:15

kootje schreef:
Gershwin schreef:Ik ben bang dat jullie het feit uit het oog verliezen, dat God IN de gelovige 'woont' met zijn geest, m.a.w.: die KAN niet meer afvallig worden. Nooit.

Als we straks in de hemel met Hem zijn, woont God dan nog in ons?

Ik denk niet IN ons, maar wel BIJ ons. Na de hemelvaart van Jezus is de uitstorting van de Heilige Geest gekomen die in de plaats van Jezus op aarde kwam om te werken en te wonen in de harten van mensen die zich voor God en het geloof openstellen. Je lichaam is een tempel van de Heilige Geest.
In de hemel is God altijd bij ons dus hoeft hij niet in ons te wonen. Zo zit het volgens mij. :wink:
Afbeelding

Terug naar “Archief”