De Davinci Code

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 25 jul 2005 14:30

In de gezinsgids van 21 juli staat er ook een artikel over. Daar raden een paar refo-jongeren aan om het boek niet zomaar te gaan lezen. Ik weet het echter niet. Als ik het boek in handen zou krijgen zal ik het boek denk ik ook wel lezen. Maar aan de andere kant hoor ik veel negatieve reacties...

Voor mezelf heb ik het wel eens eerder gehad dat een boek het voor elkaar kreeg door de duivel binnen te laten en me andere dingen te laten geloven (voor 1 dag)... dat wil ik NOOIT meer! Daarom erken ik het gevaar van zulke boeken ook zeker!

Maar om een boek te lezen, zeg ik absoluut niet dat je het boek niet mag lezen... maar besef wel wat je leest, en ga er niet zomaar op af dat iets waar kan zijn... er is veel fictie, wat niet eens bewezen kan worden......
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 jul 2005 14:45

Ik geloof niet zozeer in het gevaar van het boek, meer in de enorme domheid van veel mensen. Verder zal ik het boek best nog eens gaan lezen. Als de hype wat voorbij is.

Hannie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannie » 12 aug 2005 16:29

Ik vond het een aangenaam boek om te lezen. Ik geloof ook niet zo erg in het gevaar. Ik heb namelijk de auteur (Brown) laatst nog een debat van een Amerikaanse Rabbijn zien verliezen. Het was erg interessant om te zien dat het Joods-Christelijke gedachtengoed sterk genoeg in de schoenen staat om dit soort boeken moeiteloos te weerleggen :) .

Alleen als iemand nauwelijks kennis draagt van de ware Boodschap zal hij of zij door de informatie van de Da Vinci Code worden geimponeerd.
Helemaal verkocht!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 13 aug 2005 14:17

Ik sluit mij bij Hannie aan, dit boek is gebaseerd op allerlei legendes en misvattingen.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 13 aug 2005 19:58

Slotje dan maar? Het boek en alle blabla eromheen komt inmiddels toch me neus uit :)
..

Terug naar “Archief”