Dat staat anders gewoon in de Bijbel hoor.
Vertel ons waar...
Moderator: Moderafo's
Zareb schreef:jas schreef:Echter het plegen van zelfmoord is dan tevens een teken dat men niet zijn vertrouwen op God stelt, dat Hij Zich ook voor de grootste, onoverzienbaarste problemen, een Redder in de nood wil zijn. En dat zijn toch juist de essentiële kenmerken van de ware gelovige om dat wel te doen.
Misschien een beetje kortzichtig van mij, maar toen ik dit las moest ik even denken aan alle vragen rond gebedsgenezing, waarbij men (in bepaalde groepen ook zo vaak stelt dat als er geen genezing optreed het geloof ook wel niet echt zal zijn.
Jm schreef:Ik denk dat dit een moeilijk onderwerp is, maar toch denk ik vrij stellig dat iemand die zelfmoord gepleegt heeft wel een echt kind van God kan zijn. Als genade is dat je alles krijgt om niets, houdt dat in dat alles vergeven zal worden. Als een kind van God geen zelfmoord zou mogen plegen betekend dat, dat diegene genade heeft gekregen die niet volledig is, want er ligt nog een eis, nl. geen zelfmoord plegen. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, want ik denk dit nu even uit, maar wellicht is er genoeg wat hier tegen pleit.
M@rije schreef:Dat staat anders gewoon in de Bijbel hoor.
Vertel ons waar...
Jm schreef:Ik denk dat dit een moeilijk onderwerp is, maar toch denk ik vrij stellig dat iemand die zelfmoord gepleegt heeft wel een echt kind van God kan zijn. Als genade is dat je alles krijgt om niets, houdt dat in dat alles vergeven zal worden. Als een kind van God geen zelfmoord zou mogen plegen betekend dat, dat diegene genade heeft gekregen die niet volledig is, want er ligt nog een eis, nl. geen zelfmoord plegen. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, want ik denk dit nu even uit, maar wellicht is er genoeg wat hier tegen pleit.
jas schreef:Openb. 21:7-8;
" Die overwint, zal alles beërven; en Ik zal hem een God zijn, en hij zal Mij een zoon zijn.
Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood."
Aragorn schreef:jas schreef:Openb. 21:7-8;
" Die overwint, zal alles beërven; en Ik zal hem een God zijn, en hij zal Mij een zoon zijn.
Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood."
Toch zal de hemel vol zijn van vreesachtigen, ongelovigen, doodslagers, hoereerders, etc..
Aragorn schreef:
Voor wbt die tekst uit 1 Joh. 5:16 denk ik niet dat het over zelfmoord gaat. Het gaat namelijk over bidden voor een bepaalde zonde die een broeder doet en dat impliceert dat hij die zonde doet terwijl hij nog leeft.
Aragorn schreef:Als iemand zelfmoord gepleegd heeft, heeft het uberhaupt al geen zin meer ervoor te bidden en dan zou Johannes het denk ik niet zo neergezet hebben.
jas schreef:Een zonde tot de dood - een zonde die tot de dood leidt misschien? Er wordt altijd aangenomen dat Joh. het hier uitsluitend over de eeuwige dood heeft, maar is dat ook zo? Wel denk ik dat hij het heeft over een zonde die leidt tot de natuurlijke dood en waarop de eeuwige dood onherroepelijk volgt.
parsifal schreef:jas schreef:Een zonde tot de dood - een zonde die tot de dood leidt misschien? Er wordt altijd aangenomen dat Joh. het hier uitsluitend over de eeuwige dood heeft, maar is dat ook zo? Wel denk ik dat hij het heeft over een zonde die leidt tot de natuurlijke dood en waarop de eeuwige dood onherroepelijk volgt.
Ik denk dat als hier zonde tot de dood als zelfmoord gezien moet worden, dan lijkt me het vrij overbodig om te melden dat er ook een zonde is die niet tot de dood is.
doodslagers
M@rije schreef:doodslagers
Is naar mijn idee te kort door de bocht om te zeggen dat dit ook zelfmoordenaars beslaat.
En de rest van de teksten vind ik eerlijk gezegd nogal uit het verband getrokken. Ik heb het idee dat je nogal aan het zoeken bent naar een oplossing die jij denkt te weten.
En nogmaals, dat weten wij helemaal niet, en ik vind ook niet dat wij in dat werk van God hoeven te gaan zitten peuren.
Wij hebben wel genoeg werk aan ons eigen heil.
zelfmoord is ook moord.
jas schreef:Ja je kunt wel alles verdraaien of er een andere betekenis aan geven, maar met doodslag wordt in de Bijbel moord bedoeld. Moord is strafbaar en zelfmoord is ook moord.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten