Wauw Johanne, je bent een held!
Fijne vakantie, geniet ervan!
Moderator: Moderafo's
M@rije schreef:Wowie, wat een afvalverhalen hier! Moet toch ook even posten dat ik inmiddels 8 kg. kwijt ben. Ik ga tot de 15 kg. dan vind ik het goed. Als het lukt tenminste. Haha, ik draag nu maat 44, en wil naar een 42 voor mijn trouwjurk! Beetje moral support van Refoweb doet vast goed, haha!
Jannoek schreef:idd... bij mij gaat het dus ook langzaam nu, maar het voelt zo echt 10x beter...
Van de week weer -0.5 kg... (gaat hard he)
MrSokkie schreef:Jannoek schreef:idd... bij mij gaat het dus ook langzaam nu, maar het voelt zo echt 10x beter...
Van de week weer -0.5 kg... (gaat hard he)
Als het langzaam gaat is het juist goed. Dat betekent dat je namelijk iets anders aan het verliezen bent dan vocht. Hoe je je voelt is een veel belangrijkere graadmeter dan een getalletje op de weegschaal.
Jannoek schreef:toch kan het wel eens frustrerend zijn als je leest dat het bij anderen zo snel gaat, maar vooruit
MrSokkie schreef:Jannoek schreef:toch kan het wel eens frustrerend zijn als je leest dat het bij anderen zo snel gaat, maar vooruit
Het gaat er om hoe je naar jezelf kijkt, als je zelfbeeld negatief is, is afvallen heel moeilijk (je ziet overal mensen die slanker zijn dan jij, daar raak je van gefrustreerd, en uit frustratie ga je eten, dat soort werk). Misschien geldt dat niet voor iedereen, maar afvallen is vaak gewoon een psychologisch proces. Je wordt niet een beter mens als je 10 kilo minder weegt, of als je een wasbord hebt. Wil dat zeggen dat je net zo goed kunt stoppen met proberen, nee, natuurlijk niet, maar je moet het doen vanuit de juiste motieven.
Marnix schreef:MrSokkie, je moet juist wel drinken.... en niet kijken naar hoeveel je direct na het sporten weegt... water is gezond, goed voor de afvoer van afvalstoffen enzo..... en komt er vanzelf weer uit. Ga maar eens flink sporten en gewoon normaal drinken, en weeg de volgende ochtend
En tja, als je niet heel veel afvalt, spieren zijn zwaarder dan vet.... het gaat niet alleen om je gewicht maar om hoeveel overtollige kilo's je hebt... dus hoeveel vet teveel
Turnstertje schreef:Hmm... ik heb denk ik ook een erg negatief zelfbeeld, maar de kilo's vliegen er dan ook af. Dat vind ik zelf ook meer dan nodig. Hoewel ik wel een gezond gewicht heb. Dat weet ik, maar ik vind mezelf toch te dik. Ik sport 7 uur in de week en eet gewoon weinig. Gemiddeld op een dag: cracker, ontbijtkoek en een kleine warme maaltijd. Veel te weinig ik weet het, maar het moet...
Ik ben trouwens van 74 naar 72 kilo gegaan, gewoon door het warme weer, veel water drinken en veel sporten.... en gewoon normaal blijven eten. Es kijken of ik op die manier de 70 kilo kan halen Smile Dan zou ik een BMI van 20,4 hebben Smile
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten