Zwanger deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor juffiejuf » 21 feb 2013 20:55

@ ajl; fijn dat alles goed lijkt te zijn!! Je had toch al het gevoel dat het een jongetje zou worden? Vertellen jullie aan de andere kinderen wat het gaat worden?

Bij Bakvis gaat het nu steeds meer opschieten. Spannend.....

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 feb 2013 21:14

Wat fijn dat alles goed lijkt ajl!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 21 feb 2013 21:28

Fijn ajl!
Afbeelding

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 21 feb 2013 22:27

Fijn dat de 20wk echo goed was AJL!

@bevallen....

Oei oei oei....ik ga al die verhalen hier heeeeeel rap uit mijn geheugen bannen (ja toch lekkere struisvogelpolitiek). Anders ga ik toch nog aan manlief vragen of hij "even" voor me wil bevallen. :lol:

Voorbereiden vind ik best wel moeilijk.
Ik kan fysiek en logistiek gezien niet aan zwangerschapsgym doen (helaas, want dat leek me echt leuk) en een boek is toch maar een boek.

Ik vind het überhaupt erg moeilijk om me te realiseren dat de geboorte dichterbij komt, ik denk doordat ik fysiek zo beroerd ben en doordat ik gewoon ook niet letterlijk in mijn zwangerschap groei.

Was vandaag even op de 9mnd beurs, werd aangesproken door een mevrouw van MvM.
Vroeg of ik zwanger was, dus ik zei ja :D .
Vroeg ze, of ik tzt misschien aan MvM wilde meedoen....
Mmmm... mevrouw, ik ben letterlijk al klaar met jullie (om precies te zijn al iets van 9 wk terug.... :)
Ze zei alleen maar "oh...", maar volgens mij geloofde ze me niet, en dacht ze dat ik haar met een smoesje het oerwoud in stuurde...
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 feb 2013 08:09

Haha, Duschka. Heb je nog zo'n mini buikje? Wel grappig, mijn zus vond dat ze met 20 weken een enoooorme buik had, dat vast iedereen het heel duidelijk zou zien. Vroeg iemand uit onze kerk heel voorzichting aan mij, toen mijn zus een keer bij ons mee was geweest: hoorde ik nou dat je zus zwanger is? Dat zie je ook nog helemaal niet.
Haha, ik heb het haar maar niet verteld, want ze was juist zo trots ;)

Ajl, gefeliciteerd met je knul! Superleuk toch, knullen zijn lief voor hun moeder, zeggen ze :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 feb 2013 08:19

Ajl, fijn dat alles goed lijkt!..
En wat leuk dat je al weet dat t een jongen is.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 22 feb 2013 10:18

Fijn dat alles goed was, ajl. Leuk weer een jongetje!

Bij mijn tweede bevalling was ik ook veel stelliger wat ik wel en niet wilde en ben ik ook echt op mijn strepen gaan staan. Hoewel de twee bevallingen wel heel anders waren, de eerste een ks en de tweede een ingeleide 'normale' bevalling.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 22 feb 2013 10:52

MissF schreef:Haha, Duschka. Heb je nog zo'n mini buikje? Wel grappig, mijn zus vond dat ze met 20 weken een enoooorme buik had, dat vast iedereen het heel duidelijk zou zien. Vroeg iemand uit onze kerk heel voorzichting aan mij, toen mijn zus een keer bij ons mee was geweest: hoorde ik nou dat je zus zwanger is? Dat zie je ook nog helemaal niet.
Haha, ik heb het haar maar niet verteld, want ze was juist zo trots ;)

Nou ik vind zelf ook dat ik wat "matig" bedeeld ben, maar idd je kent je eigen lichaam het beste en ik vind wel dat ik groei en vooral dat mijn "model" aan verandering onderhevig is.
Maar goed, ik moet ook eerlijk zeggen, ik kan mezelf nog steeds in eigen kleding wurmen, hoewel dat 's avonds niet echt comfortabel meer is.
Dus in die zin, begrijp ik de reacties ook wel :D

Grappig dat jouw zus zo'n heel ander beeld van haar eigen buik had, dan de andere mensen om haar heen.
Maar misschien was 't voor haar gevoel ook wel een mega-buik! :mrgreen:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 feb 2013 11:33

juffiejuf schreef:@ ajl; fijn dat alles goed lijkt te zijn!! Je had toch al het gevoel dat het een jongetje zou worden? Vertellen jullie aan de andere kinderen wat het gaat worden?
.

Ja die weten het ook. De oudste riep ons gisteren al na of wij echt niet vergaten naar het plassertje te kijken, want hij was zooooo benieuwd.

@ missf Jongens zijn inderdaad erg lief voor hun moeder :8> Alleen het lawaai! Vanmorgen al een voorschot op gehad. Manlief buitelde rond 7 uur al met beide jongens over ons bed, echt oorverdovend lawaai dat ze produceerden. Arme buren :-oo

En qua buik. Daar heeft toch iedereen wat over te zeggen. Al heb ik het vermoeden dat mijn buik 'achterloopt'met de vorige zwangerschappen. Door de operatie en de griep ben ik toch best nog wel weinig aangekomen voor mijn doen. Ik zit nu op 6 kg en normaal was ik de 10 al ruimschoots gepasseerd. Ik ben erg benieuwd waar ik eindig qua kilo's.
Laatst gewijzigd door ajl op 22 feb 2013 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 feb 2013 12:26

[quote="ajl
@ missf Jongens zijn inderdaad erg lief voor hun moeder :8> Alleen het lawaai! Vanmorgen al een voorschot op gehad. [/quote]
Helemaal mee eens :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 feb 2013 13:02

@Ajl, wat leuk dat jullie het weten. Een jongen. haha die opmerking van de oudste. :lol:

ricky70
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ricky70 » 22 feb 2013 14:27

ajl schreef:Vandaag 20 weken echo gehad. Gelukkig lijkt alles goed. En, dochterlief en ik blijven zwaar in de minderheid :D Als het goed is, komt er weer een knul bij. Jongensnaam hebben wij al, dus dat scheelt weer een hoop gezoek naar een meisjesnaam.

Hoeveel zonen heb je dan?
Wij willen bewust niet het geslacht weten (kan het nu toch niet meer veranderen).

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 feb 2013 14:36

Nee, als je het zou kunnen veranderen, dan zou ik het juist niet willen weten. :)
Maar nu is het toch al een jongen of meisje, dus waarom niet nu al weten.
Erg leuk en handig vinden wij.

En ehh, meisjes zijn ook lief voor hun mama hoor.

;)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 feb 2013 19:51

@ ricky Straks hebben wij 3 zonen en 1 dochter.

Ik vind het juist wel makkelijk om te weten. Weet ik tenminste welke kledingdoos ik moet wassen en ook makkelijk met namen bedenken. Meisjesnaam komen wij niet uit, maar is nu ook niet nodig :D En de voorpret vind ik gewoon leuk. Na de bevalling wordt alles toch geregeerd door slaaptekort, voedingen, bezoek en hormonen. Nu heb ik de voorpret tenminste.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 feb 2013 13:53

Hoe zou het met bakvis zijn :-k

Terug naar “Archief”