Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor LauraC » 18 jan 2012 11:09

Schrikken Haai! Gelukkig is alles goed gekomen, hebben jij en Sylke verder geen blauwe plekken?
Wat een lief manneke hebben jullie Evelien!
Hier wordt altijd overgebleven door de kleintjes. Zodra ze naar school gaan, tussen 4 en 5 jaar oud, draaien ze gewoon 5 hele dagen van 8.50-15.20. Weet echt niet wat ik in september met al mijn tijd ga doen 8-[
Hier bezig met eea voor Michael's verjaardag eind van de maand, helaas is papa er niet bij, dus probeert mama er een leuk feestweekend van te maken. Beetje overcompenseren ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 jan 2012 11:32

wow Haai, dat is schrikken zeg. Kan me goed voorstellen dat de schrik er goed in zit. En hoe is Sylke eronder?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 18 jan 2012 12:16

Evelien schreef:wow Haai, dat is schrikken zeg. Kan me goed voorstellen dat de schrik er goed in zit. En hoe is Sylke eronder?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 jan 2012 12:52

Wow Haai, dat is schrikken! Dan mag je inderdaad wel blij zijn dat je Sylke goed hebt vastgemaakt.

@ Laura wanneer is M jarig? Is er al nieuws voor jullie uit adoptieland voor een volgend kindje?

654321 schreef:hierover keer brief gehad waarin gelijk het belang van moeder thuis enz. werd beschreven en de hoop dat overblijf niet nodig zou zijn enz.)
.

Een soort emotionele chantage dus :? Ik krijg daar altijd een beetje de kriebels van.

@ Cornelia Kan je niet op zijn huidige school informeren naar de voors en tegens van een bepaalde keuze? Waar gaat de rest van zijn klas heen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 jan 2012 13:27

Wat schrikken haai! Gelukkig zat ze goed vast!
Op Jurians toekomstige school wordt overblijven omdat ouders beiden werken eigenlijk ook niet toegestaan. al kunnen ze dat natuurlijk niet checken als het neit structureel is, maar structureel mag eigenlijk niet. omdat ze vinden dat moeders thuis moeten zijn voor de kids.
Tja, ik vind het prima als de school dat vindt. Als wij hadden gewild dat Jurian wel altijd overblijft als wij beiden werken tussen de middag, dan zouden we hem niet naar die school gedaan hebben. We zijn het ook niet eens met het idee dat de moeder altijd thuis moet zijn voor de kids, maar respecteren hun regel wel, door Jurian dus niet over te laten blijven al we werken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 18 jan 2012 14:39

ajl schreef:@ Cornelia Kan je niet op zijn huidige school informeren naar de voors en tegens van een bepaalde keuze? Waar gaat de rest van zijn klas heen?

Wij wonen zo'n beetje in een driehoek van twee 'refo'-scholen en een evangelische school in. De meeste kinderen gaan naar een van de refo-scholen, maar daar gaan niet altijd even goede verhalen over. En inderdaad scoort hij niet echt goed, op de site van de schoolinspectie. De evangelische school ook niet, trouwens. De andere refo-school is kwalitatief goed, heeft de zaken goed voor elkaar. Daar gaat onze voorkeur naar uit, maar de reiskosten zijn wel hoger.

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 18 jan 2012 15:29

Bij ons eten best veel kinderen op school, maar vooral vanwege de afstand. De school staat in het buitengebied en veel kinderen wonen meer dan 5 km van school. dus dan is overblijven de beste optie. Maar als beide ouders werken, en je woont binnen redelijke afstand van school, is overblijven wel mogelijk, maar moet er voor betaald worden. Dus als het alleen om afstand is, is het gratis.
De overblijfmoeders doen het overblijven ook vrijwilllig, dus vind ik deze oplossing goed geregeld.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 jan 2012 16:52

ajl schreef:@ Laura wanneer is M jarig? Is er al nieuws voor jullie uit adoptieland voor een volgend kindje?

De 29ste :) Dit jaar nog geen kindje. DV 2 mei staan we, als alles op tijd klaar is, voor het goedkeuringspanel. Daarna gaat manlief 3 maanden naar Afghanistan. Dan hopen ze, als hij in september thuis komt, te beginnen met matchen. Daar gaan max 8 maandan overheen. Dan nog maanden wachten tot andere panels. Ik verwacht niet voor het voorjaar van 2013 een 2e te hebben :?

leen10
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor leen10 » 18 jan 2012 16:59

Poe, wat duurt dat allemaal lang Laura! Het gaat niet bepaald vanzelf zoiets... Veel sterkte met het lange wachten!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 jan 2012 17:11

leen10 schreef:Poe, wat duurt dat allemaal lang Laura! Het gaat niet bepaald vanzelf zoiets... Veel sterkte met het lange wachten!

Sorry, off topique-smile Voor ons is dit ook wennen, M hadden we na 9 maanden, dus wij zijn ws ook wel verwend daarin ;)

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 18 jan 2012 19:45

Hier ook een Babboe bakfiets (city), wel zonder trapondersteuning. Ik vind het super! Zeker hier in de drukte. En N. kijkt haar ogen uit en zit veilig vast in een maxi-cosi drager. Er kunnen zelfs evt. nog twee kids op het bankje bij. Boodschappen... alles gaat erin.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 jan 2012 20:39

Evelien schreef:wow Haai, dat is schrikken zeg. Kan me goed voorstellen dat de schrik er goed in zit. En hoe is Sylke eronder?

Sylke moest even huilen, omdat haar beer viel. Verder hing ze rustig op-z'n-kop af te wachten tot ze naar boven werd gehesen :o Sylke is niet zo gauw ergens van onder de indruk :wink:

Hier op school blijven de meeste kinderen over. Zowel vanwege de afstand als werkende ouders. Je betaalt hier altijd voor overblijven; of in overblijfbeurten of in geld.

Sterkte met wachten Laura! Lijkt me erg frustrerend om op al die ambtelijke molens te moeten wachten..

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 jan 2012 22:32

@ cornelia denk dat je dan bij mij in de buurt woont, al is bij ons de evangelische middelbare school het dichtstbij, de refoscholen liggen iets verder weg. Maar daar hoef ik me nog niet druk om te maken gelukkig ;)

@ haai dat is schrikken zeg..brr..gelukkig goed afgelopen.

@ laura vervelend dat wachten, sterkte!

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 19 jan 2012 10:32

Bij onze kinderen op school is er ook een continurooster. Heerlijk vind ik het. Je hebt echt een hele dag om te doen wat je wilt. Alleen de eerste maanden dat ze naar school gaan, vind ik de dag wel lang hoor. Als ze dan thuis zouden eten, zou je ze 's middags nog thuis kunnen houden als je ziet dat ze moe zijn, maar ja, als ze op school eten zie je dat natuurlijk niet. Het is ook gratis als je meedraait in het overblijfrooster. Dan moet je 1 keer in de twee weken helpen met overblijven.

Er zijn hier meer moeders met baby's van ongeveer 7,5 maanden toch? Ik ben benieuwd hoe het eet/drinkschema van jullie kids eruit ziet. Ik zit er een beetje mee te rommelen, merk ik.
's Ochtends 7.00 BV
Tussendoor fruit
's middags boterham en 150 ml melk
Tussendoor: vaak niets, soms een soepstengel
's avonds warm eten en yoghurt
en dan ????

Dat ligt allemaal redelijk vast, en dat gaat ook wel goed. Maar na het avondeten wil ze eigenlijk nooit gaan slapen zonder bij mij te drinken. Maar als ik dat om 19.00 uur al doe, dan redt ze het niet de hele nacht. Maar als ik eerst nog FV geef, dan is ze de hele avond actief aan het spelen enzo, totdat ze BV krijgt. Daarna gaat ze pas slapen. Echt irritant, want ik houd wel van mijn vrije avonden, en bovendien ben ik ook best vaak weg 's avonds, waardoor mijn man met een huilend kind zit dat niet wil slapen... Tips??

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 jan 2012 10:43

Is die bv dan niet gewoon een 'knuffelmomentje' waar ze even behoefte aan heeft? Slaapt ze de nacht wel door als je haar om 19 uur fv geeft? Dan zou je misschien eerst een fles kunnen geven, en dan als toetje nog even aan de borst. Of om bijv. 23 uur nog een voeding geven, zodat ze de nacht verder doorslaapt?

Terug naar “Archief”