Ikkeikkeikke schreef:Mortlach
je opmerkingen zijn niet echt correct.
Je zegt dat wormen niets hebben om over te praten. Maar je vergeet dat de evolutie van de mens ook niet ineens een mens was. Dus waarom hebben wij wel een spraak vermogen ontwikkeld? Waarom kunnen apen alleen plaatjes met acties verbinden. (eigenlijk precies hetzelfde als honden doen). Maar kunnen ze de "taal" niet overbrengen aan hun kindertjes?
Communicatie wordt pas noodzakelijk als je in groepen samenleeft, en gecoordineerde acties moet ondernemen, zoals jacht. Wormen doen dat geen van beide. Er is een anekdote, dus neem het maar voor wat het is, van een gorilla die gebarentaal was geleerd, die zelf met de gebaren die ze had geleerd nieuwe combinaties begon te vormen. Zo noemde ze de dierenarts "poep+hoofd". Blijkbaar vond ze die meneer niet heel erg aardig.
Daarbij is er Geen mogelijkheid dat de voorouders van de mens overleefd kunnen hebben met missende organen, of halve organen.
Over welke missende of halve organen heb je het nu precies?
Als je zoveel gelezen hebt over evolutie,
dan ken je vast wel het onderzoek met de mutaties van het vuurvliegje.
Hoe verklaar je dat dan? Zoveel er ook gemuteerd wordt er kan Geen nieuw beest ontstaan.
Mutaties zijn Altijd negatief. En het beestje blijft altijd een fruitvliegje.
Er kan gewoon geen informatie bij het DNA worden geschreven. Alleen kopieer foutjes. Maar dat maakt nog geen andere soort.
Ik neem aan dat je "fruitvliegje" bedoeld, en niet vuurvliegje. Mutaties zijn in overgrote meerderheid neutraal (ze hebben geen exffect op het fenotype). De kleine uitzondering is negatief of positief. De negatieve worden door natuurlijke selectie opgeruimd en de positieve door de populatie verspreid.
Kijk, dat argument dat alle mutaties negatief MOETEN zijn, heeft me nooit overtuigd. Het komt neer op beweren dat mutatie niet willekeurig is namelijk, dat positieve mutaties op de een of andere manier niet voor kunnen komen. Ik geef even een hypothetisch voorbeeld:
Stel je hebt het gen dat bestaat uit de volgende basenvolgorde: GGCCAATT en wat zorgt voor de hardheid van tandglazuur. Stel even dat een willekeurige insertie (toevoeging) achteraan het gen de hardheid beïnvloedt (G en C zijn neutraal, A is negatief en T is positief). Waarom zouden de varianten GGCCAATT
G, GGCCAATT
C en GGCCAATT
A wél kunnen ontstaan, maar GGCCAATT
T niet?
Hier komt het op neer als je beweert dat positieve mutaties niet voor kunnen komen. Mijn vraag dan is: als mutaties niet willekeurig zijn, dan zijn ze dus gestuurd. Wat stuurt ze dan? God? Waarom zijn er dan zoveel neutrale mutaties? Nee, op die vragen heb ik nog nooit een antwoord gehad.
Dat er geen informatie bij DNA kan komen is regelrechte onzin. In alle vier bovenstaande mutaties is er informatie bijgekomen. Maar ik heb het gevoel dat ik beter niet kan vragen wat je precies met "informatie" bedoelt.
Over bacterie. Dit is Geen evolutie maar de aanpassing binnen een soort.
Over welke "soort" heb je het nu? Toch niet de "soort" bacterie hé?
Het is zo ook bij mensen. Donkere mensen zijn beter tegen zonlicht beschermd dan bijvoorbeeld witte mensen.
Of zoals mensen in een koud klimaat beter then kou kunnen omdat hun bloedvaten groeien.
Ook is het zo dat maar iets van 10% van de wereldbevolking melk kan hebben na hun 5e levens jaar. Dit heeft toch zeker niets met evolutie te maken!?!
Zeker wel. In de volken die melkvee hielden kreeg de mutatie die ervoor zorgt dat mensen ook na hun zuigelingentijd lactose kunnen blijven verwerken vaste voet aan de grond, en in andere volken niet. Als je geen melkvee houdt, heb je er niks aan om na je zuigelingentijd lactase aan te blijven maken.