Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor LeChat » 10 feb 2009 12:53

Leuk, MissF! We horen wel hoe ze reageerden :).

@Gerdien: er boven staan is idd het beste, maar niet altijd makkelijk... als je er elke x tegenaan loopt is het toch (steeds weer) frustrerend. Sterkte & succes ermee!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 feb 2009 17:33

@ gerdien: zeker frustrerend. Heb je door al dat gedoe nog wel een beetje plezier in je werk?

@ missf: en hoe was het om jurian te 'showen' op je werk?

@ daphne: had jij nou gisteren weer een gesprek?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 feb 2009 18:22

Het was echt super! De jongeren reageerden zo onwijs leuk. zelfs een knul van bijna 18 probeerde stoer op afstand te blijven, maar gooide er af en toe wel een opmerking doorheen over de kleine vingertjes, over het mondje, over zijn jasje. Zo lief! En de grootste autist was er het meest weg van. Hij straalde helemaal toen hij Jurian even vast mocht houden.

Ik mis mijn werk wel ontzettend. Het leek of ik nooit weg was geweest. Ik had zo kunnen blijven om te werken, in mijn idee. Ik zit al bijna af te tellen tot ik weer mag :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 feb 2009 18:49

Leuke reacties, MissF! En ik kan me voorstellen dat je je werk mist, maar ik denk dat het gauw genoeg zo ver is hoor... het is toch ook leuk om samen met je kindje te zijn?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 feb 2009 19:04

heerlijk is dat MissF!

@vpk: nee, ik heb er geen ene lol meer in.
ik wacht met smart tot mijn vriend werk heeft. Afhankelijk daarvan weten we waar we willen gaan wonen en daarna ga ik direct op zoek naar een ander plekje.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 feb 2009 19:06

@vpk: Nee, ik had geen gesprek. Ik word als het goed is deze week gebeld voor een vervolggesprek, nog even spannend dus.

@MissF: Leuk zeg, zo'n reactie! :)

@Gerdien: Sterkte op je werk!
Afbeelding

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 11 feb 2009 20:17

Wat ontzettend gaaf Miss F dat ze zo reageerden. Dat verwacht je dan niet hé.

Mijn vakantie is rond, echt lekker. Nu binnenkort bellen voor een afspraak om kennis te maken in het ziekenhuis op de afdeling, word intern.

Wie heeft er op interne gewerkt of werkt er nu?
Kan iemand mij globaal een beetje uitleggen wat ik kan verwachten van ziektebeelden enz?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 11 feb 2009 22:47

@christien:
ik heb een poosje als oproepkracht op een interne afdeling gewerkt. Daar waren 2 teams: gastro-enterologie en DM/nefrologie.
Ik vond het altijd van alles wat. Dus mensen met maag/darmproblematiek, ontregelde diabetes, nierfunctiestoornissen, anemie, algehele malaise enz enz.
Wel een veelzijdige afdeling waar je vanalles en nogwat tegenkomt. Ook soms wel uitzonderlijke ziektebeelden. Ik herinner me een patiënt met
sikkelcelanemie. Komt hier niet veel voor, dus had me er wat extra in verdiept en dan vergeet je het ook niet snel meer.
Wel interessant hoor. Leuk dat je van te voren een keer gaat kennismaken!
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 feb 2009 22:52

pfff ik heb me toch weer een dag achter de rug :shock: we hadden 3 zieken op de afdeling. Je rent van hot naar her omdat iedereen lekker zit te poepen, abkuur heeft en het dan dus een andere consistentie heeft. Pfff........
Om half1 was het eten klaar en ik hoorde de generator piepen maar was gewoon bezig met wondjes verbinden, medicijnen klaarmaken en mensen uit de poep te halen :o
Gelukkig had ik een collega die net begonnen was en het eten vast ging doen met de mensen zodat mijn collega en ik rustig alle mensen konden verschonen, bouillon konden geven. Ik moest nog iemand prikken (lekker handig zo'n lege insulinespuit neerleggen in de med.kast, DAT KOST TIJ-HIJD!!!!!)
Maar goed, ik moet toch wel ff zeggen dat wij als 2 leerlingen het maar mooi voor elkaar hebben, een hele afdeling met z'n 2en runnen! Ik was wel ontzettend moe maar ik ben er nog....... :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 feb 2009 23:46

dat geeft toch wel een voldaan gevoel zeker, als je het met 2 leerlingen zo goed red uit eindelijk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 feb 2009 11:10

Gerdien B. schreef:dat geeft toch wel een voldaan gevoel zeker, als je het met 2 leerlingen zo goed red uit eindelijk.

uhuh echt wel !!! Vooral omdat ik kritiek kreeg dat ik de kantjes er vanaf zou lopen. Nou echt niet :shock: ik zou niet durven.. weet amper wat het betekent! :o
Vandaag en morgenavond nog werken en dan heb ik weer weekend.. hopelijk zijn de mensen vandaag een beetje opgeknapt :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 feb 2009 12:09

Fijn, dat het jullie ondanks de drukte en stress toch zo goed gelukt is, Kwebbel!

Hier vannacht en vanmorgen een zeer drukke dienst gehad. Ik moest tot vanmorgen 9 uur, maar was om half 12 pas thuis...
Om 4 uur schrok ik wakker van 'geknetter'. Ik voorzichtig door het raam kijken (was bang dat er inbrekers waren), staat het huis van de buren in lichterlaaie! Echt niet normaal, één vuurzee!
Om 7 uur kwam de brandweer vertellen dat de cliënten niet naar de dagbesteding mochten, omdat er asbest vrijgekomen was. Lekker dus... Alle cliënten met autisme/autistische trekjes flink in de war natuurlijk. Om 10 uur werd het sein veilig gegeven, toen nog gauw alle taxi's geregeld, zodat iedereen toch nog kon gaan werken.
Echt raar, zulke dingen lijken altijd bij mij te gebeuren... :roll:
Afbeelding

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 13 feb 2009 12:10

kwebbel schreef:
Gerdien B. schreef:dat geeft toch wel een voldaan gevoel zeker, als je het met 2 leerlingen zo goed red uit eindelijk.

uhuh echt wel !!! Vooral omdat ik kritiek kreeg dat ik de kantjes er vanaf zou lopen. Nou echt niet :shock: ik zou niet durven.. weet amper wat het betekent! :o
Vandaag en morgenavond nog werken en dan heb ik weer weekend.. hopelijk zijn de mensen vandaag een beetje opgeknapt :)

Vervelend Kwebbel! Maar probeer het je niet aan te trekken.
Jij weet voor je zelf dat je super je best hebt gedaan en dat het gewoon knap is
dat je het gered hebt met 2 leerlingen. Probeer dat gevoel dan ook vast te houden.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 14 feb 2009 17:35

best wel gedoe met vakanties bij ons...kan niet de weken krijgen die k eigenlijk wil maarja moet toch binnen de schoolvakanties en dat gaat waarschijnlijk niet meer lukken :-k
als k de lijst aant bekijken was lijkt het erop dat er maar 2 mensen tegelijk met vakantie kunnen.... 8-[
PaSaP Hoogh!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 feb 2009 14:24

christien schreef:
kwebbel schreef:

Vervelend Kwebbel! Maar probeer het je niet aan te trekken.
Jij weet voor je zelf dat je super je best hebt gedaan en dat het gewoon knap is
dat je het gered hebt met 2 leerlingen. Probeer dat gevoel dan ook vast te houden.
en een van die leerlingen was ik, dus we stonden totaal met 2...... 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”