Jongerenavond Doorn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 15 dec 2006 11:57

Ik heb eigenlijk niet veel nieuwe informatie gehoord rond het thema machtige beinvloeders, maar de warmte en de eerlijkheid waarmee Kneveltje sprak, vond ik al zeer de moeite waard en heel inspirend. Want inderdaad, als jij ver van God vandaan leeft door de dingen die je doet, zegt en kijkt dan ligt het grootste probleem in je relatie met God en moet je daar iets aan gaan doen. En wel per direct. Dat vond ik wel heel confronterend.

Verder heb ik hoi gezegd tegen Acire en gezwaaid naar Marina die ik herkende van foto's en meen ik gerdienb en mystery gespot te hebben op afstand. Rene waar was jij??

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 15 dec 2006 17:22

Gerdien B. schreef:Het was een mooie avond!
Het was goed om er te wezen en er zijn weer rake dingen gezegd om over na te denken.

hmm, ik had al n sterk vermoeden dat dat zo zou zijn. ik mag die andries wel... :)
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 dec 2006 11:51

Bertus87 schreef:
tinos schreef:Het was een hele bijzondere avond. Werden hele goede dingen gezegd en wat was het weer ontzettend druk.

Ik kan me alleen ontzettend iriteren aan mensen die hun jassen over een heleboel stoelen leggen waardoor alles 'bezet' is :?

Ow en topkok, je bent een hele lieve jongen maar wil je voortaan een beetje stil zitten? 8)

Hahaha, tinos dat moet je echt vooral aan topkok vragen. Ik heb in mijn leven nog nooit iemand ontmoet die zo hyper is, wanneer je 'm ook tegenkomt.

Ach, bij hem thuis valt hij op door rustigheid hoor ;)
En tja, iedereen heeft wat he, als ik shago ben, dan krijgt Topkok me als een van de zeer weinigen weer vrolijk, door zijn druk zijn :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

topkok

Berichtdoor topkok » 18 dec 2006 18:23

AikonGirl schreef:
Maaikje schreef:Kvonnet trouwens beetje jammer dat Andries bij de laatste vraag over Catherine begon...

huh, waarom vond je dat dan jammer? :?
Hij vertelde gewoon waar hij mee zat, en gaf een voorbeeld.

Ik vond het een leerzame avond, met een goede spreker.

Jah vond ik ook, goede kerel

maar tinos, wie was jij dan, en zeggen we geen hoi meer???

Voda

Berichtdoor Voda » 18 dec 2006 21:50

Ik vond het een hele fijne avond ! Hoewel ik hem niet vaak op TV heb gezien, was ik wel alvast zoo bijdehand weer een bepaald vooroordeel(tje) over Andries te hebben.

Dat hij zoo goed wist wat er in onze gezindte speelt (toeëigening van het heil o.a.) en dat dat zijn èigen worsteling is geweest maakte hem een ervaringsdeskundige. Wat kòn je GOED merken dat hij weeet waar hij over spreekt en ook kon je heel goed merken dat de zaal geboeid luisterde. Zijn oproep om een levende relatie met de Heere Jezus te zoeken, was zeer op zijn plaats !

Wat ik ook treffend vond was dat hij vertelde dat (bij wijze van spreken) de ouders van de huidige generatie misschien nog wel "kon wachten" met geloven totdat ze 40 of 50 jaar oud waren, maar dat de huidige generatie, de jonge mensen, het zich niet meer kunnen veroorloven om NIET te geloven, puur omdat je anders niet overeind kunt blijven in een wereld waarin zooveel op je afkomt. Ik denk dat hij daar heel erg gelijk in heeft. Ik denk ook dat het bewijs voor zijn stelling in de zaal zichtbaar was. Het Revius puilde uit met naar ik hoorde zeggen ongeveer 1300 mensen... En avond na avond is het zoo druk..! Wat ìs de Heere GOED dat Hij ons trekken wil en dat we in vrijheid zo'n avond mogen hebben. En wat ìs de Heere goed dat Hij, op een medium als de nederlandse TV, een man als Andries een plek geeft waar men niet omheen kan. Hoewel er in onze achterban vraagtekens kunnen zijn, is het naar mijn overtuiging goed om er eens bij stil te staan dat we, ook met betrekking tot de media, elkaar hard nodig hebben. Ik durf te bekennen dat mijn respect voor Andries Knevel, na zijn pakkende woorden van donderdag, verder is toegenomen.

Ik heb me heel erg op mijn gemak gevoeld onder het gehoor van Andries. Als ik eerlijk ben prikkelt de afgelopen avond me om hem in de media wat meer te volgen. Zonder dat ik het wist, belande ik gisteren in een NCRV-uitzending "tegenpolen" waarin Andries tegenover Maarten 't Hart zat. Ook daarin vond ik hem sterk naar voren komen. Met betrekking tot afgelopen dondaredag kijk ik terug op een zeer bemoedigende avond. Ik ga ook zeker de volgende keer de CD à 3 euri kopen :wink:

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 18 dec 2006 23:21

je kan ook uiteraard via jijdaar gewoon de mp3 versie downloaden ;)
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Voda

Berichtdoor Voda » 18 dec 2006 23:26

Johan81 schreef:je kan ook uiteraard via jijdaar gewoon de mp3 versie downloaden ;)

Doe jij dat dan maar even voor mij, als ik maar gewoon verder RECLAME kan maken voor

www.jijdaar.nl

OK ? :mrgreen:

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 19 dec 2006 10:37

Zonder dat ik het wist, belande ik gisteren in een NCRV-uitzending "tegenpolen" waarin Andries tegenover Maarten 't Hart zat. Ook daarin vond ik hem sterk naar voren komen. Met betrekking tot afgelopen dondaredag kijk ik terug op een zeer bemoedigende avond.

Dan heb je ook vast gehoord dat Andries niet in de schepping gelooft en ook met de evangeliën wat moeite heeft. Ik ben verbijsterd! :cry:
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 19 dec 2006 11:01

topkok schreef:
maar tinos, wie was jij dan, en zeggen we geen hoi meer???

Jongen ik heb je een hand gegeven :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 dec 2006 12:21

Nou al vergeet achtig topkok?

maar volgens mij heb ik jou echt niet gezien Tinos :wink:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 19 dec 2006 15:19

Het was zeer zeker niet saai nee.... De man heeft humor, dat zeker :mrgreen:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Clarabella Koe
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Clarabella Koe » 19 dec 2006 15:45

T valt me op dat iedereen zo positief is over afgelopen donderdag...
Ik ben alleen voor de pauze geweest omdat ik het nogal druk had, maar ik vond z'n verhaal eigenlijk alleen maar heel practisch en weinig inhoudsvol.. Hij betrok God en geloof er naar mijn idee wel erg weinig bij.. Ik hoorde van m'n zus dat dat na de pauze anders was, dat is fijn.. maarja, ik vond het voor de pauze dus eigenlijk nogal tegenvallen..

Voda

Berichtdoor Voda » 19 dec 2006 15:47

Omega schreef:
Zonder dat ik het wist, belande ik gisteren in een NCRV-uitzending "tegenpolen" waarin Andries tegenover Maarten 't Hart zat. Ook daarin vond ik hem sterk naar voren komen. Met betrekking tot afgelopen dondaredag kijk ik terug op een zeer bemoedigende avond.

Dan heb je ook vast gehoord dat Andries niet in de schepping gelooft en ook met de evangeliën wat moeite heeft. Ik ben verbijsterd! :cry:

Ik schakelde later in als jij omega :wink: Ik heb het (weer) niet gehoord. Ik las jouw verhaal al op forum van de jongerenavonden. Daar is ook wat gezegd over die 6 dagen/tijden ( http://www.jijdaar.nl/index.php?option= ... &Itemid=67 onderaan de bladzijde bij "Gian") Wàt hij ook gezegd moge hebben, de woorden die hij donderdag sprak waren woorden van Geest en Leven. Aan alles kon je merken dat hij de Heere kènt en dat hij niets liever doet dan mensen op Hem wijzen. De taktvolle manier waarop hij dìe "dingen" bespreekt die voor onze achterban zo vaaak een probleem vormen (de toeëigening van het heil b.v.), zijn omschrijving van zijn èigen worsteling daarin, en daarbij zijn benadering van: zoek als je met deze dingen tobt naar een levende relatie met de Heere (wat volgens mij de ènige en Enige uitweg hieruit is) overtuigen mij ervan dat Andries een aanwinst is in het brede palet van sprekers op de jongerenavonden. Er was chemie tussen de zaal en de spreker. Andries is niet iemand die uit is op indoctrinatie inzake afwijkende meningen. Hij weet gewoon wat er te koop is, en hij heeft donderdag in naam van zijn Zender treffende woorden gesproken.

Als hij een èigen gedachte heeft bij het scheppingsverhaal of bij de uitleg van het woord "dag" of "tijd" vermoed ik dat je dat kunt zien als een gevolg van b.v. zijn talenkennis en/of zijn bestudeerdheid. Misschien is zijn eventuele afwijkende visie gekoppeld aan zijn persoonlijke Gods-beeld. Tenslotte verschilt ons aller beeld van God ook. Als ik persoonlijk zou uitspreken hoe mijn beeld van God is, zou ik misschien ook mensen aan het schrikken maken. Het verschil is dat ik mezelf koest hou en Andries, journalist als hij is, heeft een andere roeping: hij mag/moet mensen prikkelen. Via deze posting is dat gelukt: ik ga me de komende tijd eens verdiepen in datgene wat hij hierover te zeggen heeft :lol: Maar ik houd me erover koest. Forumdiscussies is niet mijn ding. En tenslotte ben ik geen journalist :mrgreen:

Overigens denk ik dat we goed op moeten passen dat we mensen als Andries, omdàt er een in onze ogen wellicht afwijkend woord valt, niet gelijk TOTAAL afschrijven en in twijfel trekken datgene wat hij òòk heeft uitgesproken. Laten zulke "afwijkende" dingen eens eerder een uitdaging zijn om dooor te dringen tot dàtgene wat deze broeder heeft bedoeld! Als we altijd en overal op de negatieve manier reageren staan we volgens mij ook gemakkelijk bloot aan de twist en tweedracht zaaiende werken van de duivel. Laten we "afwijkende geluiden" eens zien als uitdagingen om ons verder in datgene te verdiepen wat we eigenlijk zèlf geloven, en niet te snel anderen, òm dat afwijkende geluid veroordelen. Ik zeg niet dat jij dit doet hoor omega :wink: dat is me wel duidelijk :D maar ik denk niet dat dit een denkbeeldig gevaar is. Wat Andries donderdag heeft gezegd daar kan ik 100% achter staan. Het overige daar hoop ik me te Zijner tijd in te verdiepen.
Laatst gewijzigd door Voda op 19 dec 2006 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 19 dec 2006 16:19

Clarabella Koe schreef:T valt me op dat iedereen zo positief is over afgelopen donderdag...
Ik ben alleen voor de pauze geweest omdat ik het nogal druk had, maar ik vond z'n verhaal eigenlijk alleen maar heel practisch en weinig inhoudsvol.. Hij betrok God en geloof er naar mijn idee wel erg weinig bij.. Ik hoorde van m'n zus dat dat na de pauze anders was, dat is fijn.. maarja, ik vond het voor de pauze dus eigenlijk nogal tegenvallen..

Je had ook gewoon moeten blijven.

Na de pauze was ook een soort van goedmaker :)

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 19 dec 2006 17:37

Voda schreef:

Als hij een èigen gedachte heeft bij het scheppingsverhaal of bij de uitleg van het woord "dag" of "tijd" vermoed ik dat je dat kunt zien als een gevolg van b.v. zijn talenkennis en/of zijn bestudeerdheid. Misschien is zijn eventuele afwijkende visie gekoppeld aan zijn persoonlijke Gods-beeld.

Letterlijk zei hij niet te geloven in de Schepping (hij had het niet over zes dagen) maar in Intelligent Design (ID). Dan kom je echter onlosmakelijk in de knoop met het Paradijs, de zondeval en de moederbelofte. Oftewel, de basis van ons christelijk geloof.

Als je begint met te knabbelen aan de betrouwbaarheid van Gods Woord is het einde zoek. Ik kreeg het idee dat Andries graag serieus genomen wil worden door te buitenwacht. En met te ontkennen dat de aarde geschapen is door God, kom je blijkbaar een heel eind.

Ik heb door dit alles een nare smaak overgehouden van deze overigens zeer waardevolle avond. Andries als de perfecte kameleon?
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Terug naar “Archief”