Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:In de knoflookpers blijft altijd de helft hangen, meestal gooi ik dat er dan toch nog bij, al zijn het wel grote stukken. Laatst zag ik in de kookwinkel een pasje met letters, zoals een bankpasje. Daar moet je het teentje knoflook dan langs wrijven. Het leek me wel handig... maar ik weet niet of het echt goed werkt.
pol schreef:lady_liesje schreef:Ligt aan de hoeveelheid. Als je veel knoflookuien/teentjes hebt kun je, nadat je ze hebt ontdaan van het velletje, even de staafmixer erop zetten. Of ze in een blender of keukenmachine doen. Niet te lang, anders krijg je prut, maar gewoon totdat ze mooi klein zijn.
Wat ook kan: Je slaat een voorraad knoflookuien/teentjes in, je maakt ze schoon en pureert ze tot mooie kleine stukjes. Dan doe je er een beetje zonnebloemolie of olijfolie bij zodat het vochtig is en je hebt knoflookolie. Makkelijk in gebruik, en je kan het veel langer bewaren als gewone knoflook. Elke keer als je het dan nodig heb neem je gwoon een schepje knoflookolie, scheelt je weer werk.
Maak dan wel na gebruik je blender of staafmixer goed schoon, anders blijft het lang nastinken.
Hoe lang blijft dit goed denk je?
pol schreef:Galateia schreef:Ja, ik ben benieuwd! maar ik ga er pas aan het einde van de middag mee aan de slag... maar zal wel goed komen.
Heb net een pak muffins gedaan, kids lekker laten kliederen met glazuur en suikerhartjes, ziet er heel grappig uit. Morgen komt mijn neef met 4 kids, dus is best leuk om dit bij de koffie/thee te hebben!
rosekapje schreef:pol schreef:Galateia schreef:Ja, ik ben benieuwd! maar ik ga er pas aan het einde van de middag mee aan de slag... maar zal wel goed komen.
Heb net een pak muffins gedaan, kids lekker laten kliederen met glazuur en suikerhartjes, ziet er heel grappig uit. Morgen komt mijn neef met 4 kids, dus is best leuk om dit bij de koffie/thee te hebben!
Ik koop tegenwoordig bij d c1000 van die pakken waar alles al in zit. De cakemeel, glazuur (nog wel zelf aan te maken) suikerwerkjes en van de pareltjes, ze hebben twee thema's circus en boerderij. echt heel leuk en oh ja de papieren vormpjes zitten er al bij en ik geloof nog geen 2 euro een pak.
Ligt aan de hoeveelheid. Als je veel knoflookuien/teentjes hebt kun je, nadat je ze hebt ontdaan van het velletje, even de staafmixer erop zetten. Of ze in een blender of keukenmachine doen. Niet te lang, anders krijg je prut, maar gewoon totdat ze mooi klein zijn.
Wat ook kan: Je slaat een voorraad knoflookuien/teentjes in, je maakt ze schoon en pureert ze tot mooie kleine stukjes. Dan doe je er een beetje zonnebloemolie of olijfolie bij zodat het vochtig is en je hebt knoflookolie. Makkelijk in gebruik, en je kan het veel langer bewaren als gewone knoflook. Elke keer als je het dan nodig heb neem je gwoon een schepje knoflookolie, scheelt je weer werk.
Maak dan wel na gebruik je blender of staafmixer goed schoon, anders blijft het lang nastinken.
Marnix schreef:Sonja is trots op jeLigt aan de hoeveelheid. Als je veel knoflookuien/teentjes hebt kun je, nadat je ze hebt ontdaan van het velletje, even de staafmixer erop zetten. Of ze in een blender of keukenmachine doen. Niet te lang, anders krijg je prut, maar gewoon totdat ze mooi klein zijn.
Hm ja. Lekker. Het nadeel is dat je altijd olie moet toevoegen als je knoflook nodig hebt. Direct in de olie dingen bakken schiet niet zo op, dan brandt de knoflook aan en krijg je daardoor een bittere smaak. Het is overigens wel lekker door salade, of om een tosti (de kant die je als laatste bakt, anders brandt het alweer aan) in te bakken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten