Onze kerkelijke keurmeester?![]()
Ik ben ervan overtuigd dat vele brokstukken van de reformatie over vele kerken verspreid liggen.
Eens met Caprice

Moderator: Moderafo's
Solus schreef:De leer in de GG komt volledig overeen met de DKO. Lees het boekje dat daarover door ds. C. Sonnevelt (van de GG) geschreven is.
Ik durf het wel ànders te zeggen: in veel andere reformatorische kerkverbanden vind je de nadruk op wedergeboorte die in de DKO gelegd wordt niet meer zo terug! Wèl in de Gereformeerde Gemeenten.
jas schreef:Men kan wel de nadruk leggen op wedergeboorte, maar dat wil niet zeggen dat de wijze waarop de mens wedergeboren wordt juist en schriftuurlijk wordt voorgesteld. Geenszins zelfs zou ik zeggen.
SDG schreef:jas schreef:Men kan wel de nadruk leggen op wedergeboorte, maar dat wil niet zeggen dat de wijze waarop de mens wedergeboren wordt juist en schriftuurlijk wordt voorgesteld. Geenszins zelfs zou ik zeggen.
Het probleem is, dat men de MENS centraal stelt en niet het Woord!
Schriftwoorden worden soms zelfs terzijde geschoven met het argument "....maar Gods volk leert het anders!"
Ziedaar de ontsporing!
Solus schreef:De leer in de GG komt volledig overeen met de DKO. Lees het boekje dat daarover door ds. C. Sonnevelt (van de GG) geschreven is.
Ik durf het wel ànders te zeggen: in veel andere reformatorische kerkverbanden vind je de nadruk op wedergeboorte die in de DKO gelegd wordt niet meer zo terug! Wèl in de Gereformeerde Gemeenten.
SDG schreef:jas schreef:Men kan wel de nadruk leggen op wedergeboorte, maar dat wil niet zeggen dat de wijze waarop de mens wedergeboren wordt juist en schriftuurlijk wordt voorgesteld. Geenszins zelfs zou ik zeggen.
Schriftwoorden worden soms zelfs terzijde geschoven met het argument "....maar Gods volk leert het anders!"
Ziedaar de ontsporing!
Solus schreef:SDG schreef:jas schreef:Men kan wel de nadruk leggen op wedergeboorte, maar dat wil niet zeggen dat de wijze waarop de mens wedergeboren wordt juist en schriftuurlijk wordt voorgesteld. Geenszins zelfs zou ik zeggen.
Ziedaar de ontsporing!
Onzin; de bijbel stelt wel degelijk de wedergeboorte centraal; lees Joh. 3!
Solus schreef:SDG schreef:jas schreef:Men kan wel de nadruk leggen op wedergeboorte, maar dat wil niet zeggen dat de wijze waarop de mens wedergeboren wordt juist en schriftuurlijk wordt voorgesteld. Geenszins zelfs zou ik zeggen.
Ziedaar de ontsporing!
Happy One schreef:Solus schreef:SDG schreef:jas schreef:Men kan wel de nadruk leggen op wedergeboorte, maar dat wil niet zeggen dat de wijze waarop de mens wedergeboren wordt juist en schriftuurlijk wordt voorgesteld. Geenszins zelfs zou ik zeggen.
Ziedaar de ontsporing!
Geef even fatsoenlijk antwoord aub. Dit wordt in het gequote stuk geensinds ontkend.
Michel schreef:Sorry hoor, maar ik ben even de draad kwijt. Met DKO wordt toch de Dordtse Kerkorde bedoeld? Hoezo wordt hier dan eventueel de nadruk op wedergeboorte etc. gelegd?
Solus schreef:Happy One schreef:Solus schreef:SDG schreef:jas schreef:Men kan wel de nadruk leggen op wedergeboorte, maar dat wil niet zeggen dat de wijze waarop de mens wedergeboren wordt juist en schriftuurlijk wordt voorgesteld. Geenszins zelfs zou ik zeggen.
Ziedaar de ontsporing!
Geef even fatsoenlijk antwoord aub. Dit wordt in het gequote stuk geensinds ontkend.
Mijn antwoord was een stuk beter onderbouwd dan de ongefundeerde beschuldiging van Jas en SDG. Een aantijging die niet hard gemaakt kan worden: laster heet zo iets?
Solus schreef:met het woord "aantijging" doelde ik niet op jouw posting HappyOne, maar op die van Jas en SDG.
En met mijn eigen posting maakte ik duidelijk dat in de GG, itt sommige andere reformatorische kerkverbanden, de noodzaak van wedergeboorte sterk naar voren wordt gebracht in de prediking, precies zoals de Heere Jezus dat doet in Joh. 3
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten