homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 20 jun 2006 19:04

froske schreef:Precies. Het zou ook een slechte zaak zijn als je je kind ertoe dwingt om een hetero huwelijk aan te gaan. Jammer dat sommige ouders dan nu ook zeggen dat het prima kan. In feite lees je daar doorheen hun ontkenning. Liefst hadden ze het anders gezien, wat opzich ook wel begrijpelijk is omdat een hetero huwelijk bijna altijd wel gerespecteerd wordt en waar je met recht trots op kunt zijn omdat je daar als ouders ook niet op wordt aangekeken door anderen.

[/quote]

Mochten er toevallig ouders hier mee kijken dan wil ik graag het boekje “Twintig rode rozen en één roze – over ouders van homoseksuele kinderen” aanbevelen. Het is geschreven door Mink van Rijsdijk en uitgegeven door Kok-Kampen ISBN 90 242 4619 9

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 20 jun 2006 19:12

Ik dacht dat het nog een weinig te verkrijgen was, maar ik kan het mis hebben :wink:
- Home is in my head -

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 20 jun 2006 19:20

froske schreef:Ik dacht dat het nog een weinig te verkrijgen was, maar ik kan het mis hebben :wink:

Zou kunnen hoor. Maar ouders die echt begaan zijn met hun kind zullen "hoop ik" toch wel moeite doen om het te krijgen. (eventueel scan ik wel wat pagina's in hoor.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 21 jun 2006 12:26

Toch gevonden bij lees en luister. Ik heb het besteld, hopelijk is het ook nog leverbaar :)
- Home is in my head -

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 21 jun 2006 13:10

hey er is weer leven in de brouwerij hier :D
zal het storm in een glas water zijn? in ieder geval een controverse over een controverse is mijn gedachte.

Als het die ouders echt alleen om het geluk van hun kind te doen is, zouden ze toch moeten begrijpen dat een homoseksuele zoon/dochter echt niet automatisch/altijd gelukkig wordt in een hetero-huwelijk...
zijn het nog de ouders die aandacht krijgen :?

als Johan gelukkig is in zijn huwelijk, laat hem dan daarover praten, dan is dat zijn ding.
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 21 jun 2006 13:45

Het is jammer dat hier, naar mijn weten, ook geen ouders zijn van homo's. Dan zouden we hun ervaringen kunnen horen. :wink:
- Home is in my head -

Koffie

Berichtdoor Koffie » 22 jun 2006 10:43

*gheghe* er zijn hier wel ouders van homo's, in ieder geval mijn vader(refoanders of wel Johan) hangt hier ook rond maar het 'probleem' is dat hij zelf ook homo is :wink:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 22 jun 2006 15:38

Koffie schreef:*gheghe* er zijn hier wel ouders van homo's, in ieder geval mijn vader(refoanders of wel Johan) hangt hier ook rond maar het 'probleem' is dat hij zelf ook homo is :wink:

Ik denk dat we daar niet zo veel aan hebben. Ik heb begrepen dat door dat interview met hem al genoeg schade is aangericht...

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 22 jun 2006 16:25

Denkertje21 schreef:
Koffie schreef:*gheghe* er zijn hier wel ouders van homo's, in ieder geval mijn vader(refoanders of wel Johan) hangt hier ook rond maar het 'probleem' is dat hij zelf ook homo is :wink:

Ik denk dat we daar niet zo veel aan hebben. Ik heb begrepen dat door dat interview met hem al genoeg schade is aangericht...

Niet alleen negatief. En genoeg mensen aan het denken heeft gezet.
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 22 jun 2006 22:06

Prima dat hij mensen aan het denken heeft gezet.
Maar toch had het waarschijnlijk beter geweest als dit op een andere manier was gegaan.
Uit de reacties kunnen we wel opmaken dat dit artikel niet zo positief is ontvangen door christen homofielen, en dat is toch wel hetgeen wat in het middelpunt staat in het artikel.
- Home is in my head -

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 24 jun 2006 11:51

meboy schreef:Het kan vanuit jouw positie niet snel en grondig genoeg gaan. Dat is heel idealistisch. ik ben het deels wel met je eens hoor en daarom nuanceerde ik mijn eigen post al met "los van zijn keuzes".

Misschien is dat idealistisch, ik ben in ieder geval blij dat ik dat idealisme nog niet ben kwijtgeraakt. Wellicht tegen beter weten in hoop ik nog steeds op een goede afloop.
meboy schreef:Maar bij mij overheerst het volgende gevoel:
Elke homo die met zijn kop in de krant gaat en peutert aan het taboe verdient alleen al voor die stap een dikke pluim. Het slechtste wat er kan gebeuren is dat we aan elkaars stoelpoten gaan zagen.

Inderdaad, het is heel belangrijk dat christelijke (of reformatorische) homo's elkaar steunen. We hebben elkaar nodig. Dat was voor mij de reden dat ik eerst mijn reactie op het RefoAnders forum plaatste. Niet om aan stoelpoten te zagen, maar om duidelijk te maken dat er aan dit artikel toch wel het een en ander mis was. En helaas heb ik gelijk gekregen en zitten er verschillende mensen nu in behoorlijke problemen.
meboy schreef:Homo's moeten leren zélf de zoektocht aan te gaan en zélf te lezen, en zélf leren hun standpunt te bepalen. Daarnaast moeten ze investeren in hun AFhankelijkheid van God, op dat moment is de druk vanuit de refowereld te relativeren. Anders wordt je compleet gek van al het geduw en getrek. Ikzelf zou nooit zonder die twee dingen hebben kunnen staan waar ik nu sta, en dat proef ik ook een beetje bij jouw, ook bij Johan overigens; we zijn op onze manier gelukkig, en dat is al heel wat!

Mooi gezegd.

Raido schreef:Die dingen kunnen gewoon niet van de een op de andere dag totaal veranderen, daarom is het artikel een goede aanloop.

Inderdaad, maar in de afgelopen 25 jaar heb ik nog maar weinig verandering gezien.

aardmannetje schreef:hey er is weer leven in de brouwerij hier :D

Een beetje
aardmannetje schreef: zijn het nog de ouders die aandacht krijgen :?

Daar is toch niets mis mee. Ik denk dat het juist heel belangrijk is dat ouders aandacht krijgen. Het is niet simpel voor ouders om geconfronteerd te worden met het gegeven dat je zoon of dochter homoseksueel is. Zeker niet voor ouders uit onze gemeenschappen. Want behalve alle algemene vooroordelen worden zij ook nog eens geconfronteerd met een gemeenschap die hun kind niet wil accepteren. Worden ze beïnvloed door uitspraken die aangeven “doe het zondige uit u midden weg”

Vandaag is het Roze Zaterdag in Zwolle, in de stoet loopt een groep “ouders” . Ouders die onvoorwaardelijk achter hun kind blijven staan. En daar heb ik heel veel bewondering voor.

Refoanders
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Refoanders » 24 jun 2006 15:56

En toch mag je jezelf afvragen of "al" die jongelui (ik hoor tot nog toe maar van 2) werkelijk goed gecommuniseerd hebben met hun ouders

Je mag van een kranten artikel niet datgene verwachten wat te verwachten is van een boekwerk en daarom zullen er nog wel meer belangrijke zaken gemist worden in dit artikel.

Het is een artikel over mijn persoonlijke situatie en mijn drive om Stichting RefoAnders op te richten daarnaast heb ik er ook een klein soort bedankje ingezet middels dat wat ik schreef over mijn vrouw.
en ik vond dat een goede insteek na al die tijd dat zij mij toch door dik en dun trouw is gebleven.

Ik vraag me af waarom er geen vrijgezellen refohomo's zijn geweest om een interview in het RD te geven !
Wel onder elkaar op diverse fora en in diverse clubs praten en discuseren
Wel door al dat onderlinge overleg steeds verder weggroeien in denken van de kerk.
maar nooit eens geprobeerd om de link met de kerk weer te herstellen.
Hadden zij de reformatorische kerken al opgegeven?

Natuurlijk vind ik het heel vervelend voor die refohomo's die de opmerking van "zie je wel je kunt best wel trouwen" naar hun hoofd kregen
Maar ik voel me daar niet verantwoordelijk voor.
Ik vind het eerder de verantwoordelijkheid van die Refohomo die het blijkbaar niet voor elkaar krijgt om de werkelijke strekking van het artikel uit te leggen aan notabene zijn/haar eigen ouders.
Die hier blijkbaar het geduld niet voor kon opbrengen.

Ondertussen heeft er een prachtig artikel in het RD gestaan over een vrouw die getrouwd is geweest met een homo en die dus uit eigen ervaring kon vertellen dat het absoluut niet aan te raden is om te trouwen als homo.
Ik vind het geweldig dat deze vrouw dit heeft willen vertellen !
De vervulling van de wet is Liefde

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 24 jun 2006 18:05

Refoanders schreef:Ik vraag me af waarom er geen vrijgezellen refohomo's zijn geweest om een interview in het RD te geven !
Wel onder elkaar op diverse fora en in diverse clubs praten en discuseren
Wel door al dat onderlinge overleg steeds verder weggroeien in denken van de kerk.
maar nooit eens geprobeerd om de link met de kerk weer te herstellen.
Hadden zij de reformatorische kerken al opgegeven?

Deze opmerking getuigd van verdraait weinig kennis zeg. Maar goed, dat beantwoord aan mijn idee. Wie zijn er welkom in het RD? Uitsluitend die meningen en gedachten die aansluiten bij hun gedachtengoed. Zodra je een mening hebt die daar niet voor 100% bij sluit ben je bij voorbaat verdoemd en is men helemaal niet geïnteresseerd in jouw verhaal. Vorig jaar is de advertentie die ik in het RD wilde plaatsen ivm mijn huwelijk nog geweigerd.
“De link met de kerk te herstellen” kijk eens wat Ds Ophoff nu meemaakt.
Kijk naar Contrario die de link naar de kerk heel bewust wil openhouden, kijk naar de bezinningsgroep binnen het CHJC die oorspronkelijk is opgericht op het contact met de refokerken mogelijk te maken.En dat is nog steeds niet gelukt.
Refoanders schreef:Natuurlijk vind ik het heel vervelend voor die refohomo's die de opmerking van "zie je wel je kunt best wel trouwen" naar hun hoofd kregen
Maar ik voel me daar niet verantwoordelijk voor.

Dat ben je wel, en kennelijk heb je dat niet goed ingeschat. Jammer dat je daar zo makkelijk overheen stapt.
Refoanders schreef:Ik vind het eerder de verantwoordelijkheid van die Refohomo die het blijkbaar niet voor elkaar krijgt om de werkelijke strekking van het artikel uit te leggen aan notabene zijn/haar eigen ouders.
Die hier blijkbaar het geduld niet voor kon opbrengen.

Natuurlijk joh, hoe krijg je het verzonnen.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 24 jun 2006 18:40

Ondertussen heeft er een prachtig artikel in het RD gestaan over een vrouw die getrouwd is geweest met een homo en die dus uit eigen ervaring kon vertellen dat het absoluut niet aan te raden is om te trouwen als homo.
Ik vind het geweldig dat deze vrouw dit heeft willen vertellen !

geweldig, jij hebt een stickertje verdiend. Zoals Zareb al zegt: je komt alleen in het RD te staan als je zegt wat zij willen horen. Even afgezien van het feit dat "mijn" verhaal niets te maken heeft met homosexualiteit, kan ik je zeggen dat er nooit een artikel van mij in het RD zal komen te staan. Misschien wel over mij, maar dan vertelt dat artikel dingen die ik tegenspreek.

Het is beter om niet te trouwen. Yep, maar dat geldt voor iedereen, homo of hetero.

En je spreekt in de verleden tijd: "getrouwd geweest".
Ik was te lui om alles te lezen. Wil je mij inlichten? Waarom "geweest"?

In ieder geval, ik heb hier en daar wat opgevangen over die stichting, en het is inderdaad begrijpelijk dat er een artikel over in het RD heeft gestaan.

Maar helaas is de realiteit complexer dan de visie van het RD en die stichting. Zareb ftw.
what the soul hides, blood tells

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 jun 2006 21:25

'k Heb het artikel van Refoanders in middels gelezen, het zou een taboe moeten doorbreken, het idee, met zo'n artikel bereik je dat niet, het zorgt alleen voor veel moeilijkheden voor homo jongeren, die er problemen met hun ouders door krijgen.
Het taboe doorbreken is, dat men homo's als gelijkwaardige medemensen gaat beschouwen, die net zoveel recht op geluk hebben als een hetero.

@Zareb, 'k ben het van harte eens met je reactie :D

Terug naar “Archief”