meboy schreef:Het kan vanuit jouw positie niet snel en grondig genoeg gaan. Dat is heel idealistisch. ik ben het deels wel met je eens hoor en daarom nuanceerde ik mijn eigen post al met "los van zijn keuzes".
Misschien is dat idealistisch, ik ben in ieder geval blij dat ik dat idealisme nog niet ben kwijtgeraakt. Wellicht tegen beter weten in hoop ik nog steeds op een goede afloop.
meboy schreef:Maar bij mij overheerst het volgende gevoel:
Elke homo die met zijn kop in de krant gaat en peutert aan het taboe verdient alleen al voor die stap een dikke pluim. Het slechtste wat er kan gebeuren is dat we aan elkaars stoelpoten gaan zagen.
Inderdaad, het is heel belangrijk dat christelijke (of reformatorische) homo's elkaar steunen. We hebben elkaar nodig. Dat was voor mij de reden dat ik eerst mijn reactie op het RefoAnders forum plaatste. Niet om aan stoelpoten te zagen, maar om duidelijk te maken dat er aan dit artikel toch wel het een en ander mis was. En helaas heb ik gelijk gekregen en zitten er verschillende mensen nu in behoorlijke problemen.
meboy schreef:Homo's moeten leren zélf de zoektocht aan te gaan en zélf te lezen, en zélf leren hun standpunt te bepalen. Daarnaast moeten ze investeren in hun AFhankelijkheid van God, op dat moment is de druk vanuit de refowereld te relativeren. Anders wordt je compleet gek van al het geduw en getrek. Ikzelf zou nooit zonder die twee dingen hebben kunnen staan waar ik nu sta, en dat proef ik ook een beetje bij jouw, ook bij Johan overigens; we zijn op onze manier gelukkig, en dat is al heel wat!
Mooi gezegd.
Raido schreef:Die dingen kunnen gewoon niet van de een op de andere dag totaal veranderen, daarom is het artikel een goede aanloop.
Inderdaad, maar in de afgelopen 25 jaar heb ik nog maar weinig verandering gezien.
aardmannetje schreef:hey er is weer leven in de brouwerij hier

Een beetje
aardmannetje schreef: zijn het nog de ouders die aandacht krijgen
Daar is toch niets mis mee. Ik denk dat het juist heel belangrijk is dat ouders aandacht krijgen. Het is niet simpel voor ouders om geconfronteerd te worden met het gegeven dat je zoon of dochter homoseksueel is. Zeker niet voor ouders uit onze gemeenschappen. Want behalve alle algemene vooroordelen worden zij ook nog eens geconfronteerd met een gemeenschap die hun kind niet wil accepteren. Worden ze beïnvloed door uitspraken die aangeven “doe het zondige uit u midden weg”
Vandaag is het Roze Zaterdag in Zwolle, in de stoet loopt een groep “ouders” . Ouders die onvoorwaardelijk achter hun kind blijven staan. En daar heb ik heel veel bewondering voor.