Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor liefie » 07 aug 2013 11:38

Evelien Is S al een beetje beter?

Hier een dorp verder heerst ook echt de mazelen een nichtje en neefje van ons hebben het ook gehad.

Hier voor de rest alles goed nog weinig gedoe met de peuterpuberteit (wie weet wat er nog allemaal aan zit te komen :mrgreen: )
Wat een heerlijke leeftijd die opmerkingen van Nina geweldig. En overdag is Nina zindelijk ideaal begon met poepen en ineens had ze het door om ook te plassen.
Wanneer deden jullie 's nachts geen luier meer om?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2013 11:43

Hij is nog niet helemaal de oude merk ik. Maar hij is verder wel vrolijk. Als er iets gebeurd is hij het dan ook erg beu.

Hier nog niet bezig met zindelijk worden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 aug 2013 11:48

Evelien Hopelijk is hij snel weer de oude.

Ik was ook niet bezig met zindelijk worden (net een hele partij luiers gekocht haha) Maar Nina ging het zelf zeggen nou ja dan is het erg makkelijk :D

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 aug 2013 18:47

liefie schreef:Wanneer deden jullie 's nachts geen luier meer om?

Wanneer de luiers al een hele tijd droog waren in de ochtend.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 aug 2013 19:17

hier bij m nog steeds weinig zindelijkheid te bespreuren.. ik laat het nog wel achterwege... hij doet haast aan hongerstaking... niks maar ook niks gaat erin... hmmm.... zal ook wel weer overgaan.. maar het is niet normaal hoeveel energie hij dan toch nog heeft van twee keer een half broodje en een halve aardappel

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 07 aug 2013 20:20

@ evelien: hoe is het nu met s? ook nog erg verkouden/hoesten?

hier hebben ze beide de mazelen gehad. begon met 2 dagen hoesten, toen de uitslag en 1 dag flink ziek/koorts, verder de rest van de week hangerig en snel moe.
viel gelukkig dus erg mee. ben nu wel blij dat ze het gehad hebben...

@ liefie: E (net 4) heeft 's nachts nog steeds een luier om. ze is al ruim een jaar overdag zindelijk maar heeft de luier 's ochtends altijd nog flink nat! heb het wel eens geprobeerd zonder, toen riep ze om 7 uur: 'mam, ik heb in bed geplast!'. dus ik dacht hè jammer nog net in de ochtend, maar toen ik bij haar kwam zat er ook al een opgedroogde plek in haar hoeslaken.. dus 's nachts ook al een keer en dat had ze helemaal niet gemerkt. Dus ze is er nog niet aan toe..
zou inderdaad ook wachten tot de luier 's ochtends droog is.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2013 21:13

@vpk, fijn dat jouw meiden het hebben gehad. Ik hoopte dat hij ze zou krijgen :oops: . Dan heeft hij ze maar gehad. De kinderen van mijn nicht hebben ze pas ook gehad. Misschien dat hij het alsnog gaat krijgen.

Hij is nog wel erg hangerig. Vandaag wel een goede dag gehad. Wel onrustig slapen enzo.

Wij hebben hier overigens wel een potje en we laten hem met mooi weer gewoon lekker in z'n blootje rond lopen in huis/tuin. En hij doet 's ochtends zelf z'n luier af, had ik vorige week niet in de gaten. Zie ik ineens dat hij z'n luier af had en z'n voeten/beentjes wat nat. Ik vroeg hem waar heb jij geplast. Hij liep naar onze slaapkamer en ja hoor op de grond naast het bed. Al lachend wees hij naar de grond. Echt een boefje. :lol: Volgende maand word hij al weer 2 jaar. Gaat enorm hard.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 07 aug 2013 21:25

haha, prachtig dat hij het nog precies wist waar hij had geplast!
hier vorige week op het strand.. ik had R geen zwemluier aangedaan onder haar zwempakje want heb toch nooit het idee dat dat helpt. stond ze op een gegeven moment met haar beentjes wijd te plassen en met 1 vingertje ging ze steeds heen en weer door het straaltje :oops: :lol: .
En E riep: "nou mam kijk, ze piest maar zo van zich af! nou jaaaah, maakt ook niks uit dat doen de hondjes ook!"
heb haar maar snel meegenomen het water in.
potje van E was kapot en heb nog geen nieuwe voor haar, maar wil er wel binnenkort even eentje gaan halen, wie weet..

2 jaar alweer he, gaat echt supersnel. vind dit ook wel een prachtige leeftijd. R is ook zo ondeugend.. hangt op de kop onder aan de trap, springt op de bank en roept line, line! (trampoline), klimt vanaf gister zelf uit haar bed en begint enorm te kletsen, echt gezellig.

hier heeft er trouwens bijna 3 weken tussen de besmetting en het krijgen van de mazelen gezeten..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 aug 2013 11:40

Een zwemluier helpt alleen maar om ontlasting tegen te houden... Plas loopt er zo uit kwamen wij vorig jaar achter haha

Haha Vpk geweldig :lol:

Evelien haha grappig nina stond paar maanden terug ook te poepen in de achtertuin :oops: :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 aug 2013 07:00

hahaha geweldig he, die koters. Ach puur natuur toch? :wink:
Hier had S. dat pas ook, hij was heerlijk in het zwembadje aan het spelen tot dat hij op een hoekje van het grasveld gehurkt zat. :lol: Ach goede bemesting voor het gras denk ik dan maar zo.

Zindelijk worden, soms denk ik van ja graag. Maar als hij nog niet echt beseft etc. ga ik er ook nog niet echt aan beginnen. Misschien volgend jaar als de zomer begint.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 aug 2013 09:01

Hoe ist nog met alle school en niet schoolgaande kids?bijna iedereen weer naar school?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 aug 2013 16:11

Ilona is nu al weer een weekje naar school.
Ze vindt t prachtig! Gaat nu naar groep 3.

Vakantie was heerlijk, maar ik vind t ook wel weer lekker dat ze naar school gaat.
Hebben we weer een ritme, vind ik wel fijn.

Jouw meid gaat nu ook naar groep 3 toch, ppm?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 aug 2013 17:04

Hier lekker nog een weekje vakantie voor de boeg. De kids hebben wel (weer) erg veel zin om naar school te gaan, maar ik vind het heerlijk dat we nog even niet op de klok hoeven te letten ;) Ik merk wel dat ze zo langzamerhand een beetje uitgespeeld raken thuis, dus we gaan volgende week nog maar gezellig een paar keer op stap.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 aug 2013 20:00

Wij hebben nog tot 5 september vakantie. Ik ben er wel weer aan toe dat M naar school gaat ;-) en hij, om eerlijk te zijn, ook wel denk ik. Het is gewoon een stuk moeilijker dat vorig jaar om op pad te gaan en met slaapjes etc zijn we toch een beetje aan huis gebonden, want de dames blieven niet lnger dan 20-30 minuten in de kinderwagen/auto te slapen, dus als je dan een dagje weg gaat, is dat heel vervelend met 2 moeie kindjes.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 aug 2013 20:24

Hier ook nog een weekje vakantie. Maar ik niet, helaas. Al wordt hij de vakantie nu wel een beetje zat. De afgelopen week had hij elke dag een vriendje te spelen of ging hij ergens spelen, dus dat was wel lekker voor hem. En komende week gaat hij al 2 dagen naar een oppas en de derde dag dat ik werk gaat hij met zijn vader op stap. alvast weer een beetje ritme gaan krijgen.

Met de niet-schoolgaande spruit gaat het heel goed. Die is zo ontzettend gezellig, daar heb ik gister een middagje mee gewinkeld, daar genieten we allebei zo van :D zij bijna nog meer dan ik. En maar kletsen, kleren passen, schoenen passen, ze vindt het allemaal geweldig. Heeft ook lekker haar voorkeur, het zal vast niet lang meer duren voor ze geen spijkerbroeken meer aan wil. De roze broeken gaan nog wel, maar rokjes hebben toch echt haar voorkeur :D

Meteen nog een vraag: ze wil heel erg graag oorbellen 'mama, ik ook oorebellen, alsjeblieeeeft? vraagt ze dan met zo'n smekend koppie. Maar ik wil er echt nog niet aan. Pas als ze echt begrijpt dat het pijn doet, dan mag ze van mij. Wanneer doen of deden jullie zoiets?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”