Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Spons » 24 sep 2010 22:03

ah gewoon op een dag de boel beetpakken en aan de slag gaan :) even doorbijten maar dan ben je blij met het resultaat !

En in ieder geval ontbreekt het niet aan leesvoer in onze slaapkamer :mrgreen:

(waarom dichte kast .... stof .... ) :)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 sep 2010 22:04

mooie foto's spons!
vind vooral jullie trap erg mooi geworden.
en die bruine kasten in de slaapkamer zou ik persoonlijk wit verven, maar, wie ben ik :?: :oops:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 sep 2010 07:50

Ben ik nou zo makkelijk?

Als ik bepaalde TV programma's bekijk hoor ik echt behoorlijk veel negatieve reactie's en dat moet gebeuren en dit aanpakken en die vloer wil ik er gelijk uit hebben blahblah. Alles moet tegelijk gebeuren. :shock: :shock:

Ik hoorde het pas in de familie ook, eerst het hele huis opknappen en verbouwen en dan pas trouwen. Persoonlijk kan ik daar niet zo bij met m'n gedachten. Financieel kunnen wij het echt niet behappen om alles tegelijk op te knappen.

Kan iemand mij dat uitleggen!?

Ik niet begrijp.

En tuurlijk ik heb ook wensen in ons huisje.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 sep 2010 08:25

Evelien, dat snap ik ook niet goed. Net na ons trouwen zijn we in een mini-huurhuisje gaan wonen, waar we wel de boel leefbaar en gezellig hebben gemaakt, maar dat viel allemaal wel mee, want het waren maar 2 kamertjes. Toen wij ons huis waar we nu in wonen kochten, zijn we 1 week na de overdracht al verhuisd, anders moesten we dubbele woonlasten betalen. Dus we zijn eerst alleen maar aan het verhuizen geweest en daarna gaan verbouwen. En hier moest echt ALLES gebeuren. We hebben een tijdje boven gewoond, toen we de benedenverdieping aan het doen waren, we hebben in verschillende slaapkamers geslapen, als we weer een kamer boven aan het doen waren.

En we hebben er ook jaren over gedaan. Want inderdaad: alles in 1 keer was onbetaalbaar.

Waar ik me wel iets bij voor kan stellen, is dat mensen het graag helemaal af willen hebben, omdat ze er anders geen tijd meer voor hebben. Wij zijn ook heel makkelijk, het boeit ons niet als we een ruimte aan het verbouwen zijn. Dan zorgen we gewoon, dat daar de deur dicht kan, zodat het zich beperkt en we er verder weinig tot geen last van hebben. En we hebben een gezinswoning, maar we hoefden toch echt niet meteen alle ruimtes te gebruiken. Dus begonnen we gewoon een keer met onze slaapkamer. En zo stapje voor stapje.

Soms deden we maanden helemaal niks en soms waren we wekenlang aan het verbouwen. Zo bleef het leuk en lag er geen druk op.

Het enige wat natuurlijk wel irritant is, zijn de badkamer en de keuken. Maar ja, als je dat goed plant, dan kun je dat ook wel doen als je er woont.

Nee, ik snap ook nooit zo goed, waarom een perfect verbouwd huis soms als voorwaarde voor het trouwen wordt gezien...

Bij een eigen huis ben je toch altijd wel bezig :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 25 sep 2010 08:30

ja ik heb ook een heleboel wensen.
Ik zou:
2 slaapkamers erbij willen. (de kind. slapen 2x2 op een kleine kamer)
nieuwe keuken.
Zon in huis
gewoon wat meer ruimte....
.......
.......

Maar goed, is de moeite niet als wij hier over een x aantal jaren vertrekken. De vraag is of hier dan nieuwe bewoners in komen. Het is een 2e woning bij een bedrijf.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 25 sep 2010 08:44

vpk schreef:mooie foto's spons!
en die bruine kasten in de slaapkamer zou ik persoonlijk wit verven, maar, wie ben ik :?: :oops:

dat is ook nog de bedoeling maar dat is een dunne plaat, en die is er al 1x uitgeschoten.. was een heidens karwei om er in te zetten dus dat gaat een klus worden die wat meer geduld vraagt :)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 25 sep 2010 08:56

Evelien schreef:Ben ik nou zo makkelijk?

Als ik bepaalde TV programma's bekijk hoor ik echt behoorlijk veel negatieve reactie's en dat moet gebeuren en dit aanpakken en die vloer wil ik er gelijk uit hebben blahblah. Alles moet tegelijk gebeuren. :shock: :shock:

Ik hoorde het pas in de familie ook, eerst het hele huis opknappen en verbouwen en dan pas trouwen. Persoonlijk kan ik daar niet zo bij met m'n gedachten. Financieel kunnen wij het echt niet behappen om alles tegelijk op te knappen.

Kan iemand mij dat uitleggen!?

Ik niet begrijp.

En tuurlijk ik heb ook wensen in ons huisje.

tsja dat zijn mensen met een schip geld .... en dat heb ik ook niet dus moet je dingen in fase's en creatief zijn , en duidelijk keuze's maken ! Ik zeg maar zo, doe de dingen op je eigen manier. het is jouw leven en niet die van een ander

(zo en nu ga je onmiddelijk je woonkamer roze verfen en de plafonds paars..hup :mrgreen: )

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 sep 2010 10:42

wij hebben wel gezorgd dat het huis grotendeels klaar was voor we er gingen wonen.
dit kon mede doordat mijn man al jaren gewerkt had en gewoon nog thuis woonde en dus al lekker wat had kunnen sparen. ik het laatste jaar voor ons trouwen ook.
wij hebben een rabobankgebouw verbouwd, dus er zat helemaal niks in. geen keuken/badkamer oid.
het had een paar jaar leeg gestaan en er moesten een aantal dikke muren uitgebroken worden zodat er een heleboel stof vrij kwam. het was dus ook echt smerig hier tijdens de verbouwing! dat had echt niet gekund terwijl we hier woonden..
maar wij wisten ook dat er weinig meer van zou komen als we er een keer woonden, en inderdaad. we wonen er nu 2 jaar en er liggen nog steeds kleine dingen te wachten, net als de tuin. maar goed, alles op z'n tijd :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 sep 2010 10:43

Spons schreef:
vpk schreef:mooie foto's spons!

dat is ook nog de bedoeling maar dat is een dunne plaat, en die is er al 1x uitgeschoten.. was een heidens karwei om er in te zetten dus dat gaat een klus worden die wat meer geduld vraagt :)

ah, dan zal ik me er verder niet meer mee bemoeien :wink:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 sep 2010 10:58

Mijn man heeft dit huis waar we nu in wonen 4 jaar geleden gekocht. Hij heeft 1 wandje behangen de rest zag/ziet er volgens hem goed uit (en hij is heel snel tevreden). Toen ik 2 jaar geleden bij hem in trok hebben we er een zoldertrap in laten zetten (want 1 keer met je volle wasmand van de vlizotrap vallen vondt ik genoeg en mijn man ook). Toen we gingen trouwen hebben we onze slaapkamer gemaakt. Een jaar later hebben we er nieuwe kozijnen in laten zetten en moeten we nog afwerken (maar dat gebeurd in de winter) we zijn nu bezig met de tuin. Over 3a4 weken komt er een nieuwe CV ketel. Als we dat allemaal voor ons trouwen hadden willen realiseren hadden we bij moeten lenen.

Wat wij nog willen is: dakkapel, beneden alles openbrek en misschien een kleine uitbouw aan de zijkant (voor). En dan de slaapkamers opknappen en en de badkamer moderniseren. En dan nog alles een likje verf/sausen/behangen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 sep 2010 11:18

Tja, ik snap niet dat mensen in een huis gaan wonen dat af is ;) Nieuwbouw zou nooit iets voor ons zijn. Ons vorige huis was echt helemaal af, er kon geen stukje meer bijgebouwd, niks veranderd, en toen waren we het daar zat :oops:
Nu hebben we gelukkig een huis waarin we de komende jaren nog geld en tijd in kunnen stoppen, heerlijk idee :D Maar ik vermoed dat als dit huis echt helemaal af is (en dan zijn we een nieuw dak, dakverhoging, vaste trap, extra badkamer op zolder, nieuwe badkamer op de 1e verdieping, nieuw toilet beneden, allemaal gestucte wanden boven, nieuwe plafonds op 1e en 2e verdieping, nieuwe gevelbekleding, en een opnieuw aangelegde tuin rijker, en dus heel wat duizenden euro's armer ;) ), dat we dan wel weer op zoek gaan naar een nieuw huis, waar misschien nog meer te klussen is als in dit huis.
Ik had wel de voorwaarde dat het beneden zo goed als klaar zou zijn. En dan niet details, maar wel de muren gestuct en spachtelputz, nieuwe vloer erin, nieuwe meubels erin, nieuwe keuken klaar, keukenvloer klaar, gangvloer en muren klaar, en bijkeukenmuur erin. Anders moet je later weer alles uit je huis halen, daar had ik echt geen zin in.
maar we zitten nu nog zonder plinten beneden, en zonder muurtegeltjes in de keuken en met ongeverfde verwarmingen. heerlijk idee, dan heb ik niet het idee dat het al klaar is en we niks meer kunnen doen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 sep 2010 11:36

@evelien: waarschijnlijk ben jij een stuk blijer met je huis en wordt je steeds een stukje blijer als jullie weer wat gedaan hebben dan al die mensen die het heel normaal vinden in een piekfijn huis te wonen.

Nee hoor, geef mij maar een wat oudere woning. Opknappen is veel leuker dan een nieuw huis inrichten.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 sep 2010 12:17

Wij moeten voor de winter nog een nieuwe cv. Het ding lekt als een gieter, en nu de verwarming soms weer aanspringt merk ik het meteen, steeds weer de bijkeuken blank, dan overstroomt de emmer die eronder hangt. Ik merk wel dat als je langer in een niet-af huis woont, dat alles zo went. Maar idd net als mw zegt, je bent dan wel opnieuw blij als er iets af is. Dan blijft het leuk :)
Onze nieuwe cv is besteld, en komt hopelijk binnenkort, dan kunnen we daarna de bijkeuken helemaal afwerken.

Wij hebben een tijdje terug tegeltjes voor in de keuken gekocht. Kleine rechthoekige witte tegeltjes. Maar nu zag ik in een tvprogramma iemand die had hele grote witte tegels, wel rechthoekig, maar veel groter, en eigenlijk vind ik dat veel mooier, dan lijkt de keuken meteen groter. Gelukkig vind mijn man het in principe goed als we de oude tegeltjes in de bijkeuken gebruiken of verkopen, en dan grote tegels halen. maar beetje zonde is het natuurlijk wel. Maar als ik iets doe beneden, wil ik het echt helemaal naar mijn zin.

Spons, supermooi trouwens jullie trapopgang. En idd, ik denk dat witte leuningen het mooist zijn, dat steekt lekker af.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 sep 2010 12:21

Wij willen eerst een dakkapel laten plaatsen zodat we een ruimte hebben om al onze spullen die beneden staan daar op te bergen als we beneden gaan verbouwen (we willen open keuken en alle leidingen moeten verlegd worden, de muur die eruit gaat is een draagmuur dus dat willen we laten doen).

Gisteren zag ik een huisje (echt zoo super schattig), die kleuren en inrichting (keuken enzo) helemaal mijn ding.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 sep 2010 12:46

Wij hebben ook weer een aantal plannen gemaakt.... :mrgreen:
Eigenlijk zou dit jaar ons huis aan de buitenkant nog geschilderd worden maar de schilder is niet ver gekomen omdat het weer elke keer zo tegen zat dit jaar. Nu is hij gisteren even geweest en heeft beloofd dat dit jaar alles nog in de grondverf gaat en volgend jaar voorjaar wordt alles afgelakt (alles wit en de bewegende delen worden donker grijs)

Nu zijn we aan het kijken voor nieuwe rolluiken en mijn man gaat het plafond van de huiskamer overnieuw wit maken.
En dan gaan we boven verder wij verhuizen tijdelijk naar een andere kamer en dan gaan wij onze kamer helemaal opknappen en gaan we een nieuw bed en nachtkastjes kopen (over deze zijn we niet tevreden) (stoffenbed) en neemt veel te veel ruimte in beslag.
Dan verhuizen we weer terug en gaan we de volgende slaapkamer helemaal aanpakken.

En van het voorjaar wordt ook onze achtertuin helemaal onder handen genomen door mijn man en broer.

Dus wij zijn ook weer even bezig komende maanden :D

Nieuw huis is ook absoluut niets voor ons zit vaak weinig sfeer in (of je moet een nieuw huis in oude stijl hebben)

Terug naar “Archief”