kees61 schreef:martien schreef:Ik had het over het aantal MOGELIJKHEDEN. Dat staat los van de "implementatie" zoals in het menselijk DNA.
Wat ik aangaf is hoeveel mogelijkheden er zijn, los van het menselijk DNA zelf.
Hier ging het over:scheermes schreef:Stel er zijn 20 miljard mensen geboren, die hebben allemaal uniek DNA (op een paar tweelingen na). Tel daarbij de mensen op die nog geboren gaan worden(100 miljard?). Dan moet in het DNA van de eerste mensen ook het DNA van 120 miljard mensen zitten? Ik vind dat wel vreemd. Dat zou je nu toch ook terug moeten vinden?
en daar reageerde ik op. Ik schreef dat er wel zoveel variatie in het DNA zit dat ieder mens anders is, maar dat je niet in het DNA van een mens kunt zien hoe het DNA van een mens van 6000 jaar geleden er uitzag.
Waarom niet?
We kunnen zelfs op basis van het mitochondrial DNA de trekwegen van de vroegere mensen terugvinden. Dus ik ben nog niet zo overtuigd van "niet kunnen".
En dan kom jij met jouw reactie dat er wel 4^3.3miljard mogelijke combinaties zijn in het DNA.
Tja, en dan wat?
De opmerking dat "iets niet zou kunnen wordt daarmee wat ongeloofwaardig.
Als ik een aap laat typen op velletjes A4 dan komt er betekenisloze rotzooi uit. Maar als ik die aap lang genoeg laat typen dan komt er misschien een leesbaar stuk uit zonder taalfouten. Wie weet..
T aardige is dat we om ons heen een heleboel resultaten zie die t prima doen.
En nu moet dat leesbare stuk ook nog een opstel zijn over Martien op het refoweb.
Zie je dan niet hoe dat het aantal goede oplossingen beperkt?
Daarover zijn we het toch eens? Ik zeg niet dat ALLE mogelijkheden iets zinnigs oplevert, maar de aantallen mogelijkheden zijn ZO groot, dat er genoeg "werkende" oplossingen overblijven.
Dan ga je toch niet zeggen dat er 27^4800 mogelijkheden zijn (80 tekens per regel, 60 regels, zonder leestekens en hoofdletters) om tot een opstel over Martien op het refoweb te komen?
Kijk om je heen. Dan zie he heeeel veeeel oplossingen die t prima doen. het ENIGE verschil is de sequensing van de baseparen. Simpel.
Je bent toch niet toevallig politicus, dat je een reactie geeft die van de vraag afwijkt?
Ad hominem.
Ik heb de neiging die te beantwoorden met: