Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harm-J
Majoor
Majoor

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor Harm-J » 27 mei 2009 12:11

Evelien schreef:nou wij worden momenteel dood gegooid met allerlei bedelbrieven etc....... mailtjes. Vandaar mijn felle reactie.

Ik vond de felheid wel meevallen hoor Evelien.

Wat betreft die bedelbrieven, herken ik in mij wel in jouw reactie. Tegenwoordig laat ik mij door die brieven niet meer leiden. Mijn methode is nu meer van dat ik een bedrag op een aparte rekening parkeer of elders wel leg tot ik een goed doel of ander sinds tegen kom, waarvan ik op dat moment vind, dat zij recht of op een gedeelte van dat geld hebben. Het geven doe ik niet zonder dat ik mij eerst verdiept heb in de noodzaak van geven aan het/een doel/persoon.

Bij het weglegde/weggezette geld houd ik mijzelf ook voor dat het, op het moment van wegleggen/wegzetten niet meer mijn geld is, dat helpt mij persoonlijk om er vanaf te blijven.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 27 mei 2009 17:12

Ik heb heerlijk vakantiegeld, salaris is en geld van de belasting terug.
Maar ik was ook heel vlot met m'n belastingformulier versturen.

Het is idd doorgesluisd naar m'n spaarrekening, de vakantie is geboekt en m'n apk is weer betaald.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 27 mei 2009 19:39

lekker gevoel he funlover !
Afbeelding

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 27 mei 2009 19:47

Ghehe...door m'n nieuwe auto was m'n spaarrekening behoorlijk gekelderd...Maar nu ik 2 maand rustig aan heb gedaan én vakantiegeld heb gekregen, is 'ie nu al bijna weer op de 'hoogte' van voor ik de auto kocht...Wel zo lekker! Hebben we iig w'wat spaargeld, want m'n vriend z'n spaargeld is er ook behoorlijk aangegaan toen hij werkloos was, en aangezien zijn loon nu de helft ( :shock: ) minder is, moet hij ook heel erg op z'n uitgaven passen...En als we ooit willen trouwen moeten we toch btje sparen he 8-[

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 mei 2009 19:58

Idd wel iets om over na te denken, Harm-J. Ik vind dat best weleens lastig, wat 'mogen' we voor onszelf houden en hoeveel 'moeten' we weggeven?
Wij doen de meeste giften via een maandelijkse of vaste jaarlijkse bijdrage. Zo voel ik me meer betrokken bij de doelen die we steunen en we lopen niet het risico de goede doelen te vergeten.

Hier trouwens nog niets van de belastingdienst gehoord. Ik had onze aangifte 31 maart vlak voor 12 uur ingestuurd, net op tijd dus :mrgreen:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 28 mei 2009 07:58

Ik had eerder ook alles via 'vaste' goede doelen. Maandelijks of per kwartaal afgeschreven. Een poosje terug heb ik er daar een paar van geschrapt, en nu geef ik wat regelmatiger aan goede en leuke doelen of projecten die zomaar voorbij komen. Dan hoef ik er niet direct aan vast te zitten, maar kan ik wel weer eens wat anders doen ook met m'n geld.
pobody's nerfect

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jun 2009 17:16

Lalage schreef:
kamille1984 schreef:wij moeten de belasting opgaaf zelfs nog laten invullen :oops:

Huh dat moet toch voor 1 april. Waarom doe je het niet zelf?

moet niet... alleen als je het gedaan hebt, dan heb je gegarandeert je geld voor 1 juni, en als je eht dan niet ehbt, dan krijg je het met rente...

dus als je het na een april doet, dan hoeft de belanstingdienst niet het geld voor een bepaalt termijn te storten!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 04 jun 2009 21:50

paprikameisje2 schreef:
Lalage schreef:
kamille1984 schreef:wij moeten de belasting opgaaf zelfs nog laten invullen :oops:

Huh dat moet toch voor 1 april. Waarom doe je het niet zelf?

moet niet... alleen als je het gedaan hebt, dan heb je gegarandeert je geld voor 1 juni, en als je eht dan niet ehbt, dan krijg je het met rente...

dus als je het na een april doet, dan hoeft de belanstingdienst niet het geld voor een bepaalt termijn te storten!

Ehm....correctie ;)
- Iedereen moet voor 1 april aangifte doen, tenzij je (schriftelijk) uitstel aanvraagt (en per brief krijgt). Voor een particulier is dat meestal tot en met 1 junli of 1 september, iemand die dat via bijvoorbeeld een accountantskantoor regelt krijgt uitstel tot en met 1 mei volgend jaar!
- verder zegt de belastingdienst toe er voor proberen te zorgen je voorlopige aanslag af te geven voor 1 juli (en niet juni) als je je aangifte voor 1 april hebt ingediend (zonder uitstel dus). Dit is NIET gegarandeerd (maar ze halen dit de laatste jaren prima, en dit jaar zijn ze zelfs echt vroeg). Ze zijn het overigens niet verplicht!
- de belastingdienst dient je niet rente te vergoeden vanaf 1 juni aanstaande, maar voor de aanslag voor 2008 juist vanaf 1 juli 2008! En aangezien de vastgestelde rentes bij de belastingdienst echt leuk zijn, is dat alleen maar meegenomen (als je een teruggaaf hebt :) )

Tja...twas zoveel wat even anders is, ik MOEST gewoon ff reageren :)
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 jun 2009 22:01

Hier moet de aangifte van 2007 nog verwerkt worden. Maar dat komt mede door de belastingdienst en een makelaar die nog tot een compromie moeten komen.
2008 is daarna nog aan de beurt, direct daarna kunnen we 2009 volgens mij ook weer doen.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 05 jun 2009 14:37

Je moet niet verplicht voor 1 april aangifte doen, tenzij je het aangifteformulier van de belastingdienst krijgt (ik heb het net even opgezocht). Je kan belastingteruggave krijgen over een periode van 5 jaar terug.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 05 jun 2009 17:38

Dé tip om geld te besparen: Een lege portemonnee en een pinpas zonder saldo meenemen als je de stad in gaat #-o ik moest vanmiddag ff wat tijd overbruggen, en ik moest voor m'n vriend nog korte broeken halen, voor z'n werk...Ben ik in de stad, parkeerkaartje gehaald, kijk ik in m'n portemone...Maar 8 euro bij me :roll: Bij de Zeeman maar ff een boekje gehaald, en bij de Hema een bakje thee gedronken, en ondertussen boekje leze....Grrrrrr

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 05 jun 2009 19:47

Ik heb mijn belastingpapieren in januari al ingevuld en in februari wist ik wat ik terug zou krijgen. Ik heb het ondertussen nog steeds niet van de belasting terug gehad... M'n vader kreeg vandaag al wel zn blauwe brief met daarin dat het binnenkort gestort zou worden en die was zelfs later dan mij!!!! En krijgt nog minder ook.. Tis gewooon niet eerlijk :(
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jun 2009 20:09

jans1 schreef:Ik heb mijn belastingpapieren in januari al ingevuld en in februari wist ik wat ik terug zou krijgen. Ik heb het ondertussen nog steeds niet van de belasting terug gehad... M'n vader kreeg vandaag al wel zn blauwe brief met daarin dat het binnenkort gestort zou worden en die was zelfs later dan mij!!!! En krijgt nog minder ook.. Tis gewooon niet eerlijk :(

Er zit geen volgorde in volgens mij hoor wanneer je het terug krijgt.
Wij hebben het ook nog niet hoor hopelijk komt het pas na juli krijg je er volgens mij een boel rente overheen :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jun 2009 21:43

het is afhankelijk van wat de belastingdienst allemaal voor je moet nakijken. Ze controleren alles nl wel.. bij de een is d eopgave ingewikkelder dan bij de ander. Of ze hebben iets gevonden wat ze ff willen natrekken of alles wel klopt!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 05 jun 2009 22:01

jans1 schreef:Ik heb mijn belastingpapieren in januari al ingevuld en in februari wist ik wat ik terug zou krijgen. Ik heb het ondertussen nog steeds niet van de belasting terug gehad... M'n vader kreeg vandaag al wel zn blauwe brief met daarin dat het binnenkort gestort zou worden en die was zelfs later dan mij!!!! En krijgt nog minder ook.. Tis gewooon niet eerlijk :(

Als je zo tegen begin juli nog niks hebt: belastingdienst bellen en navragen of je aangifte wel juist is aangekomen/ingelezen. Er gaat nog weleens een enkele keer iets mis...al is het zelden.
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Terug naar “Archief”