Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 mei 2008 20:42

die vond ik ook wel leuk, maar dan moet ik in zo'n vreemde houding staan omdat ze er anders niet bij kon. Nee we hebben nu gewoon een kaartje gemaakt, net wat anders dan normaal, maar tlijkt wel op wat je regelmatig ziet, alleen dan nét wat anders :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 mei 2008 21:02

owja duidelijk :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 mei 2008 09:27

Ben benieuwd naar het kaartje dat jullie gemaakt hebben :wink: . Wij kwamen ook deze week tot de ontdekking dat we ons daar nog eens in moesten verdiepen. Ik vind het best lastig om er een uit te zoeekn.

Vandaag heb ik gebeld met de kraamzorg. ( Nedzorg). Ook zij kunnen mij
niet garanderen dat ik kraamhulp krijg. Ze garanderen wel 24 uur hulp en dat verdeeld over 8 dagen. ( dus max 3 uur per dag) :( Daarnaast zijn ze nu bezig om een schoonmaakploeg in te huren die 16 uur komt schoonmaken bij je thuis....ik weet niet of ik daar op zit te wachten.
Ik wil ws borstvoeding gaan geven, maar ik denk dat ik hier wel wat begeleiding bij kan gebruiken.

Mijn man heeft 2 dagen vrij na de bevalling, dus dat schiet ook niet echt op. De bedoeling was juist dat hij in de week dat de kraamhulp er zou zijn zijn werkzaamheden op kantoor zou overdragen en de 3 weken daarna vrij zou nemen.

@ lammetje...heb jij al meer gehoord van de kraamhulp?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 mei 2008 10:41

Ik vond er vorige keer al weinig bij zitten wat nog een beetje betaalbaar bleef. Ik ga echt geen 3 euro voor een kaartje betalen, veel mensen gooien em toch uiteindelijk weg...
Vlieger zou ook na de kraamtijd 3 weken vrij nemen, maar dat zit er dus ook niet in waarschijnlijk....

Ik heb nog geen intake gehad van de kraamzorg, volgende week woensdag ga ik overleggen met de verloskundige en ik hoop dat zij een goed idee oid heeft.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 mei 2008 10:43

Wij zullen dan wel nooit over een geboortekaartje na moeten denken, maar het aankomstkaartje zit al in ons hoofd. :wink:

Echt gaaf dat je tegenwoordig zo makkelijk je eigen ontwerp kan laten drukken, zonder allerlei ingewikkelde dingen, gewoon hoppa, vanuit huis. :mrgreen:

Kaartjes zijn zo leuk!!!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 mei 2008 10:58

Galateia schreef:Wij zullen dan wel nooit over een geboortekaartje na moeten denken, maar het aankomstkaartje zit al in ons hoofd. :wink:

Echt gaaf dat je tegenwoordig zo makkelijk je eigen ontwerp kan laten drukken, zonder allerlei ingewikkelde dingen, gewoon hoppa, vanuit huis. :mrgreen:

Kaartjes zijn zo leuk!!!

Ja tis ideaal, verander alleen na de geboorte de datum ed en dan wordt het automatisch naar iedereen verzonden via de post!! En ik stuur ook altijd wat mailtjes rond naar mensen die van mij geen geboortekaartje hoeven te krijgen maar wel wil laten weten dat ik bevallen ben

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 mei 2008 11:01

Heb zojuist de SHG gebeld, die hebben ook geen plek meer vrij, maar ik had nog wel eventueel een telnr gekregen voor iemand die wel eens particulier werkt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 mei 2008 11:42

hier de eerste keer ook maar 3 uur gehad... zelf voor gekozen trouwens... vond ik op zich wel meer dan genoeg... als ze er was hielp ze met de borstvoeding.. en verder deden we het gewoon zelf.. daar wen je zo aan..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 mei 2008 11:46

ajl schreef:Ben benieuwd naar het kaartje dat jullie gemaakt hebben :wink: . Wij kwamen ook deze week tot de ontdekking dat we ons daar nog eens in moesten verdiepen. Ik vind het best lastig om er een uit te zoeekn.

Vandaag heb ik gebeld met de kraamzorg. ( Nedzorg). Ook zij kunnen mij
niet garanderen dat ik kraamhulp krijg. Ze garanderen wel 24 uur hulp en dat verdeeld over 8 dagen. ( dus max 3 uur per dag) :( Daarnaast zijn ze nu bezig om een schoonmaakploeg in te huren die 16 uur komt schoonmaken bij je thuis....ik weet niet of ik daar op zit te wachten.
Ik wil ws borstvoeding gaan geven, maar ik denk dat ik hier wel wat begeleiding bij kan gebruiken.

Mijn man heeft 2 dagen vrij na de bevalling, dus dat schiet ook niet echt op. De bedoeling was juist dat hij in de week dat de kraamhulp er zou zijn zijn werkzaamheden op kantoor zou overdragen en de 3 weken daarna vrij zou nemen.

@ lammetje...heb jij al meer gehoord van de kraamhulp?

een schoonmaakploeg? Hoe verzinnen ze het zeg.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 28 mei 2008 13:52

Je moet toch wat.

Was pas ergens op verjaardag, en daar vertelde iemand die kraamverpleegster is bij de RST dat ze vanaf juni ofzo 8 dagen moet werken, 1 dag vrij, weer 8 dagen werken.
Er worden gewoon veel baby's geboren, meer dan er zorgaanbod is. Ik vind het op zo'n moment wel goed dat ze proberen het huishoudelijke aspect van het werk van een kraamverzorgende proberen op te vangen met een schoonmaakploeg.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 mei 2008 13:54

Maaikje schreef:Ik vind het op zo'n moment wel goed dat ze proberen het huishoudelijke aspect van het werk van een kraamverzorgende proberen op te vangen met een schoonmaakploeg.

De kraamverzorgster is er niet voor de schoonmaak. Dus een schoonmaakploeg lijkt me overbodig. Een weekje geen overdreven schoonmaakperikelen is ook niet zo erg. En de kv zorgt toch wel dat de douche/ babykamer en slaapkamer toonbaar is.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 28 mei 2008 13:56

Tante de kraamverzorgster staat toch nog steeds de afwas te doen en de vloer te moppen.

Misschien wel minder dan eerst, maar ze dóet het wel!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 mei 2008 14:01

Mijn tante ook wel maar die drinkt ook gezellig een glaasje wijn mee voor de middag, en ze kookt. Maar ja, 'dan is ze op visite', zegt ze.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 mei 2008 14:12

Er is toch in de meeste gevallen gewoon een vader van het kind?
Geen man werk 24 uur achter elkaar hoor :)
Dus kan die man toch het huishouden een beetje bijhouden? En idd, dat ene weekje....
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 mei 2008 14:25

...maar vergeet niet dat papa als hij thuiskomt uit z'n werk ook graag even tijd wil hebben voor z'n kind, koffie moet zetten voor de visite, boodschappen moet doen en nog heel veel andere klusjes, waardoor er voor het huishouden verder maar weinig tijd meer is. Ik heb eigenlijk altijd best wel een beetje medelijden met die kraamvaders.

Terug naar “Archief”