games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pieter85
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: games

Berichtdoor pieter85 » 28 mei 2013 18:13

Generaal, ga jij nog wel call of duty Ghost spelen of stap jij ook over naar BF4? Volgens mij heb ik 70% van de mensen die ik ken horen zeggen dat ze overstappen op BF4... :O ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2013 20:37

pieter85 schreef:Generaal, ga jij nog wel call of duty Ghost spelen of stap jij ook over naar BF4? Volgens mij heb ik 70% van de mensen die ik ken horen zeggen dat ze overstappen op BF4... :O ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Ik neem aan dat je het tegen mij hebt. 'Generaal' is niet mijn nickname, maar geeft slechts aan dat ik vrij veel postjes schrijf :-) Mijn nickname Mortlach staat erboven. Het is trouwens iets waar meer nieuwkomers zich in vergissen.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe CoD spelen, tenzij het de makers lukt om de cheaters en de hackers buiten te houden. Met de nieuwe generatie consoles is dat misschien weer mogelijk. Maar mijn laatste ervaring met de multiplayer van MW3 was genoeg om dat nooit meer te spelen.

BF4 koop ik waarschijnlijk wel op de dag dat het uitkomt :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 mei 2013 11:04

Maar voorlopig vermaak ik me nog prima met Crusader Kings 2 - deze dagen zeer goedkoop op Steam. http://store.steampowered.com/app/203770/ 75% korting vanwege het nieuwe DLC-pakket.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2013 10:17

Hebben mensen het nieuws rond de nieuwe generatie consoles een beetje gevolgd? Voor mij is het duidelijk. Van zijn leven geen Xbox One, maar waarschijnlijk wel een PS4. Daar zijn toch een aantal interessante spellen voor en hij is een stuk gebruiksvriendelijker dan die Xbox.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 11 jun 2013 11:32

Ik ga sowieso voor de Xbox One, wil uiteindelijk met alles naar Windows 8 over gaan. PC, laptop, tablet, telefoon, server en dus ook de One. Heb nu een 360 en ben daar erg tevreden over. Begrijpelijk dat voor veel gebruikers 1x verplicht online in 24 uur een handicap is, niet zo slim van Ome Bill. Voor mij maakt het niet uit, daarnaast ben ik fan van Kinect :D

Overigens ga ik over 4 uur voor de eerste keer een Oculus Rift op m'n hoofd krijgen, ooow yeaah!!!! http://www.youtube.com/watch?v=DhcOMOWRMnA

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 11 jun 2013 11:39

En mijn huidige verslaving is trouwens de indie Kerbal Space Program! Hele dikke aanrader voor een ieder met interesse in ruimtevaart, natuurkunde en dingen bouwen/laten ontploffen. Het spel is nog in de Alpha fase (versie 0.21) en momenteel alleen een sandbox, dus je moet je eigen uitdagingen bedenken. Wat totaal niet moeilijk is!

Heb inmiddels een ruimtestation van 200 ton rond Kerbin (de Aarde) draaien, voornamelijk bedoelt om inter-planetaire reizen bij te tanken. Ook nog een ruimtestation van 170 ton rond de Mun (Maan) die mijn maanbasis voorziet van bemanningen en brandstof. Momenteel bezig met het opzetten van een bemande missie naar Duna, de Mars equivalent. Super uitdagend!

Willen weten of dit iets voor jou is? Check deze absolute-beginners-guide van de zeer vermakelijke Scott Manley; http://www.youtube.com/watch?v=tgPr4q5tj-Q

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2013 11:41

Lock&Stock schreef:Ik ga sowieso voor de Xbox One, wil uiteindelijk met alles naar Windows 8 over gaan. PC, laptop, tablet, telefoon, server en dus ook de One. Heb nu een 360 en ben daar erg tevreden over. Begrijpelijk dat voor veel gebruikers 1x verplicht online in 24 uur een handicap is, niet zo slim van Ome Bill. Voor mij maakt het niet uit, daarnaast ben ik fan van Kinect :D

Echt waar? De kinect is voor mij een van de redenen om juist GEEN Xbox te nemen. Ik ben ook wel tevreden met mijn 360, maar die nieuwe XBone wijkt daar zo sterk vanaf, dat ze nauwelijks nog te vergelijken zijn. Vooral het afbrokkelen van je rechten als game-consument is zorgelijk, plus het idee dat MS er blijkbaar standaard van uitgaat dat ik illegale kopiën van spellen speel.

Overigens ga ik over 4 uur voor de eerste keer een Oculus Rift op m'n hoofd krijgen, ooow yeaah!!!! http://www.youtube.com/watch?v=DhcOMOWRMnA

Leuk, man! Laat je weten hoe dat was? Dat VR lijkt me helemaal geweldig, vooral in combinatie met de Omni, wat nu nog een kickstarter project is. http://www.virtuix.com/about/

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2013 11:42

Lock&Stock schreef:En mijn huidige verslaving is trouwens de indie Kerbal Space Program! Hele dikke aanrader voor een ieder met interesse in ruimtevaart, natuurkunde en dingen bouwen/laten ontploffen. Het spel is nog in de Alpha fase (versie 0.21) en momenteel alleen een sandbox, dus je moet je eigen uitdagingen bedenken. Wat totaal niet moeilijk is!

Heb inmiddels een ruimtestation van 200 ton rond Kerbin (de Aarde) draaien, voornamelijk bedoelt om inter-planetaire reizen bij te tanken. Ook nog een ruimtestation van 170 ton rond de Mun (Maan) die mijn maanbasis voorziet van bemanningen en brandstof. Momenteel bezig met het opzetten van een bemande missie naar Duna, de Mars equivalent. Super uitdagend!

Willen weten of dit iets voor jou is? Check deze absolute-beginners-guide van de zeer vermakelijke Scott Manley; http://www.youtube.com/watch?v=tgPr4q5tj-Q

Staat ook al erg lang op mijn lijstje. Is inderdaad erg leuk en de bouwsels die mensen maken zijn echt fantastisch.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 11 jun 2013 11:44

Mortlach schreef:Staat ook al erg lang op mijn lijstje. Is inderdaad erg leuk en de bouwsels die mensen maken zijn echt fantastisch.

Waar wacht je op?! Het is nu nog 22 euro, wordt met elke grote release duurder

Zal vanavond mijn ruimtestation eens posten hier :D

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 11 jun 2013 11:50

Mortlach schreef:Echt waar? De kinect is voor mij een van de redenen om juist GEEN Xbox te nemen.

Uiteindelijk zal veel op "z'n Kinects" bestuurd gaan worden, daar ben ik van overtuigd. In combinatie met technologieen zoals de Rift en inderdaad Omni zal Kinect bijdragen aan totale immersie. Door Kinect kan je zodirect je hand voor je gezicht houden en een virtuele hand zien dmv je Rift.

Daarnaast vind ik mijn mediacenter besturen met niets anders dan mijn stem en handbewegingen veel aangenamer dan 1 of meerdere afstandsbedieningen. Ook heeft de nieuwe Kinect vrijwel geen latency meer, verwacht dus eindelijk goede toepassingen in spellen.

Mortlach schreef:Ik ben ook wel tevreden met mijn 360, maar die nieuwe XBone wijkt daar zo sterk vanaf, dat ze nauwelijks nog te vergelijken zijn.

Ja vind je? Het blijft onder de motorkap een zeer sterke spelcomputer die vrijwel niet afwijkt van de PS4. Dat MS het positioneert als het middelpunt van de woonkamer is niet echt core-gamer, maar ik ben er persoonlijk wel blij mee. 1 kastje voor alles, top!

Mortlach schreef:Vooral het afbrokkelen van je rechten als game-consument is zorgelijk, plus het idee dat MS er blijkbaar standaard van uitgaat dat ik illegale kopiën van spellen speel.

Ik lig daar niet echt wakker van. Koop m'n spellen altijd nieuw en doe niet aan illegale kopieeen. Als het echt zo schandalig is als sommige beweren dan zal het de verkoop schaden en zal MS uiteindelijk de voorwaarden moeten aanpassen. Wat dat betreft vertrouw ik op de marktwerking.

Mortlach schreef:Leuk, man! Laat je weten hoe dat was? Dat VR lijkt me helemaal geweldig, vooral in combinatie met de Omni, wat nu nog een kickstarter project is. http://www.virtuix.com/about/

Ga ook wat filmpjes schieten, wellicht voor op Youtube, post ze dan ook hier.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2013 11:57

Lock&Stock schreef:Waar wacht je op?! Het is nu nog 22 euro, wordt met elke grote release duurder

Zal vanavond mijn ruimtestation eens posten hier :D

Als ik er weer even wat geld voor vrij heb... Op dit moment eerst EUIV aanschaffen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2013 12:06

Lock&Stock schreef:Uiteindelijk zal veel op "z'n Kinects" bestuurd gaan worden, daar ben ik van overtuigd. In combinatie met technologieen zoals de Rift en inderdaad Omni zal Kinect bijdragen aan totale immersie. Door Kinect kan je zodirect je hand voor je gezicht houden en een virtuele hand zien dmv je Rift.

Het is misschien niet echt eerlijk, want mijn referentiekader is de OUDE kinect en dan nog wat ik ervan heb gezien op filmpjes. Het ding werkt niet, de stemherkenning is vreselijk en om heel eerlijk te zijn... STAAND spelletjes spelen? Nee bedankt. Ik wil onderuitgezakt zitten en alleen mijn duimen bewegen. (totdat die Omni komt dan, daarvoor wil ik wel een uitzondering maken).

Daarnaast vind ik mijn mediacenter besturen met niets anders dan mijn stem en handbewegingen veel aangenamer dan 1 of meerdere afstandsbedieningen. Ook heeft de nieuwe Kinect vrijwel geen latency meer, verwacht dus eindelijk goede toepassingen in spellen.

Dat zal dan voor het eerst zijn. Maar goed, met nieuwe technieken zijn er inderdaad nieuwe mogelijkheden. Het stoort me alleen dat het je door de strot wordt geduwd. Als er een kinectloze optie was, zou ik de Xbone eventueel nog wel overwegen.

Ja vind je? Het blijft onder de motorkap een zeer sterke spelcomputer die vrijwel niet afwijkt van de PS4. Dat MS het positioneert als het middelpunt van de woonkamer is niet echt core-gamer, maar ik ben er persoonlijk wel blij mee. 1 kastje voor alles, top!

Nou... niet afwijkt? Dan moet je toch de specs er even op naslaan. Maar goed, krachtig zullen ze allebei wel zijn. Maar 1 kastje voor alles? Ik wil op mijn spelcomputer alleen spelletjes spelen. TV kijken doe ik sowieso niet - het is 2013 for crying out loud! - en zelfs daarvoor heb je met de XB toch echt nog wel extra kastjes en decoders nodig.

Maar het lijkt er inderdaad op dat de PS4 voor gamers is en de XB voor de anderen.

Ik lig daar niet echt wakker van. Koop m'n spellen altijd nieuw en doe niet aan illegale kopieeen. Als het echt zo schandalig is als sommige beweren dan zal het de verkoop schaden en zal MS uiteindelijk de voorwaarden moeten aanpassen. Wat dat betreft vertrouw ik op de marktwerking.

Dat doe ik dus ook, en ik vind het dus bezwaarlijk dat Microsoft blijkbaar zo wantrouwend is dat ze er alles aan doen om mij het gevoel te geven dat ik een crimineel ben. Maar dat niet alleen. Op de XBox bezit je de spellen niet meer die je koopt. Je LEAST het recht om een spel te mogen spelen. Je betaalt dus alleen voor speeltijd. Maak je een miskoop of ben je een spel na voltooing gewoon beu, dan heb je er niets meer aan. De schijfjes kun je na installeren alleen nog als onderzetter gebruiken.

Marktwerking zal het inderdaad uitwijzen.

Wel met je kop in beeld, he, want daar ben ik ondertussen toch wel wat beniewd naar. :-)

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 11 jun 2013 20:35

Mortlach schreef:Het is misschien niet echt eerlijk, want mijn referentiekader is de OUDE kinect en dan nog wat ik ervan heb gezien op filmpjes. Het ding werkt niet, de stemherkenning is vreselijk en om heel eerlijk te zijn... STAAND spelletjes spelen? Nee bedankt. Ik wil onderuitgezakt zitten en alleen mijn duimen bewegen. (totdat die Omni komt dan, daarvoor wil ik wel een uitzondering maken).

http://www.youtube.com/watch?v=Hi5kMNfgDS4 (Wired hands-on met de Kinect 2)

Lees uit meerdere artikelen dat de herkenning sterk is verbeterd. Daarnaast is het grootste probleem, latency, enorm verlaagd, grootste reden is nu dedicated hardware in de Kinect zelf. Was origineel het plan voor de 1e Kinect maar dat kwam te vervallen vanwege kosten. Hierdoor moest een grote hoeveelheid rauwe data met hoge snelheid naar de 360 worden gepompt, iets waar geen rekening was gehouden in het originele ontwerp van de 360. Vervolgens moest 360 ook nog de complexe berekeningen uitvoeren en het spel draaien. De Xbox One krijgt direct de bewerkte sensor gegevens (informatie over de actieve spelers, 3D skeletten, RGB en IR).

Daarnaast schijnt het "bank-zit"-probleem grotendeels te zijn opgelost. Overigens heb ik een redelijk kleine huiskamer en herkent de Kinect mijn armen prima als ik onderuit op de bank zit. Moet dan wel met m'n benen naar voren liggen. Kleermakerzit of een andere positie werkt slechter.

En stemherkenning, het blijft lastig, toch heb ik hoop dat het met de Kinect 2 richting volwassenheid gaat, time will tell...

De huidige Kinect is zeker ondermaats voor gamen met wat mij betreft één hele grote uitzondering; Dance Central. Je moet er van houden, maar de herkenning werkt subliem en vrijwel foutloos. Ook gaan ze goed om met de latency waardoor deze eigenlijk niet merkbaar is. In je eentje gewoon een goede work-out, hilarisch met vrienden.

Mortlach schreef:Dat zal dan voor het eerst zijn. Maar goed, met nieuwe technieken zijn er inderdaad nieuwe mogelijkheden. Het stoort me alleen dat het je door de strot wordt geduwd. Als er een kinectloze optie was, zou ik de Xbone eventueel nog wel overwegen.

Tja, door je strot duwen, ik begrijp het wel hoor. Maar ik denk dat Microsoft die keuze heel bewust heeft gemaakt. Ik weet ook wel dat ze daardoor een deel van hun userbase afschrikken (en voor die mensen is er de PS4), alleen gok ik dat ze er een grotere voor terug krijgen. Daarnaast zal het altijd een hele dikke game console blijven, voor de komende jaren in ieder geval.

Volgens mij heeft dit soort technologie echt de toekomst, niet alleen..sorry..juist niet alleen games. Ik vind het slim dat Microsoft hiermee is begonnen, het is zeker een gok, maar ze bouwen nu wel heel veel ervaring met het real-time herkennen en volgen van mensen.

Mortlach schreef:Nou... niet afwijkt? Dan moet je toch de specs er even op naslaan.

De specs ken ik. Op papier is de PS4 wat sneller (shader processors; 1152 vs. 768), ook heeft de PS4 DDR5 en de One DDR3, echter heeft de One weer een eSRAM buffer. Maar hardware is niet alles, blijft dus even afwachten. Ik verwacht een net zo groot verschil als nu tussen de PS3 en 360, vrij weinig dus.

Krachtig zijn ze inderdaad allebei, en als je ziet hoe ver developers zijn gekomen met de 360/PS3 dan komen er nog mooie dingen aan Mortlach! De Oculus Rift compatible maken zou ook helemaal de bomb djiggy zijn :D (daarover zo meer ;) )

Mortlach schreef:Maar 1 kastje voor alles? Ik wil op mijn spelcomputer alleen spelletjes spelen.

Hoezo?

Mortlach schreef:TV kijken doe ik sowieso niet - het is 2013 for crying out loud!

Jij niet, miljarden wel. En ik versta onder "TV kijken" tegenwoordig eerder Uitzending Gemist, OnDemand of streamen vanaf m'n server, iets waar ik mijn UPC Horizon box en AC Ryan (streamer) voor gebruik. En ik kijk uiteraard ook nog live, vooral nieuws en sport. Als dat allemaal via m'n Xbox kan heb ik letterlijk nog maar één kastje ipv van de Horizon Box, AC Ryan en 360 en dat vind ik prachtig.

Mortlach schreef:en zelfs daarvoor heb je met de XB toch echt nog wel extra kastjes en decoders nodig.

Nog wel. Ik gok dat die aansluitingen en het doorlussen van decoders een tussenstation is. Veel diensten die nu nog via dedicated kanalen (zoals kabel-tv en telefoon) je huis binnenkomen worden straks online diensten, je ziet het al met Horizon. Het zal een relatief kleine moeite voor UPC zijn om een Horizon app voor de Xbox One te maken (dat virtueel OS is eigenlijk gewoon Win8) en het je zender en dienstenpakket via dat aan te bieden, weg decoder!

Mortlach schreef:Maar het lijkt er inderdaad op dat de PS4 voor gamers is en de XB voor de anderen.

Nou nou, niet zo generaliserend Mortlach, zo ken ik je niet. Ik ben ook een gamer en prefereer de One, ik ben hoogst waarschijnlijk niet de enige.

Mortlach schreef:Dat doe ik dus ook, en ik vind het dus bezwaarlijk dat Microsoft blijkbaar zo wantrouwend is dat ze er alles aan doen om mij het gevoel te geven dat ik een crimineel ben. Maar dat niet alleen. Op de XBox bezit je de spellen niet meer die je koopt. Je LEAST het recht om een spel te mogen spelen. Je betaalt dus alleen voor speeltijd. Maak je een miskoop of ben je een spel na voltooing gewoon beu, dan heb je er niets meer aan. De schijfjes kun je na installeren alleen nog als onderzetter gebruiken.

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik me niet genoeg heb in gelezen, kan er niet zoveel over zeggen. Als wat je zegt helemaal klopt is dat niet goed, ben nog niet overtuigd, maar;

Mortlach schreef:Marktwerking zal het inderdaad uitwijzen.

Psies!

Mortlach schreef:Wel met je kop in beeld, he, want daar ben ik ondertussen toch wel wat beniewd naar. :-)

Nou filmpjes schieten ging slecht, lens van iPhone was beslagen..grrr, de enige goed foto's;

De Oculus Rift:
Afbeelding

Ik tijdens een wandeling door Toscaanse villa en het landschap er om heen. Via de (echt helemaal te gekke) Razor Hydras had ik handen waarmee ik object zoals stoelen, ballen, plantenbakken, etc kon pakken en weggooien. Het lukte me zelfs om even met een bal te dribbelen. Ook al is het een dev-kit, is het scherm van behoorlijke lage resolutie (je ziet pixels) is de ervaring echt..nou ja..bizar! Je bént ergens anders...

Afbeelding

Echt het meest indrukwekkende is het vrijwel totale gebrek aan randen, je moet echt heel erg naar links of rechts kijken zonder je hoofd te bewegen om de randen van de lensen te zien. De lensen zorgen ervoor dat je echt het idee hebt dat je hele oogbal bedekt is met een scherm. Het 3D effect werkt voor mij wat minder, heb ik ook met 3D films, toch was het heel natuurlijk. Afstanden inschatten gaat eigenlijk vanzelf, op een bepaald moment liep ik met m'n voorhoofd tegen een stenen balk en ik schrok, m'n lichaam merkte geen verschil!

Naast een gebouw staan en langs de gevel omhoog kijken was ook zo iets. Het was gewoon natuurlijk, ik voelde als een persoon met een normaal postuur die naast een huis van 3 verdieping stond. Op een gegeven moment stond ik boven aan de trap in het huis, ga iets te snel naar voren en krijg direct die knoop in m'n maag die je hebt vlak voordat je hard op je snufferd gaat :D

Een andere demo was een achtbaan (ongeveer mijn reactie; https://www.youtube.com/watch?v=od1UehVsw4w ), kotsmisselijk maar echt h-e-l-e-m-a-a-l te gek! Tweede keer zat ik achterstevoren en viel ik bijna van m'n stoel :D

Ik heb geen lag in de headtracking kunnen ontdekken, het was erg nauwkeurig. Achterom kunnen kijken is één van de dingen waarvan ik niet had kunnen indenken dat het zoveel zou toevoegen, echt een revolutie! :D
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 11 jun 2013 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 11 jun 2013 20:42

Ow en dit was trouwens ongeveer mijn reactie bij de Toscaanse villa; https://www.youtube.com/watch?v=pAC5SeNH8jw (90 jarige oma die door hetzelfde landschap loopt, heel schattig)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2013 22:19

Lock&Stock schreef:Nou nou, niet zo generaliserend Mortlach, zo ken ik je niet. Ik ben ook een gamer en prefereer de One, ik ben hoogst waarschijnlijk niet de enige.

Tja, misschien ben ik toch een beetje een sony fanboy, alhoewel het eerder een game-fanboy is. Ik word wat defensief als het er de schijn van heeft dat een van de 2 (ja, 2) belangrijke platformen ineens een hoop water bij de wijn gaat doen en de overstap maakt naar multimedia. De strategen van Microsoft zullen wel hebben berekend dat ze op die manier meer geld kunnen verdienen, en dat misgun ik ze niet, maar voor de gamer is het geen goede ontwikkeling.

Dat VR gebeuren ziet er dan weer wel veelbelovend uit!

Terug naar “Archief”