Als ik niet te moe ben na mijn werk zo ga ik misschien ook wel ff al die leuke vormpjes uitproberen. Ben benieuwd

Succes iig Galateia
Moderator: Moderafo's
MissF schreef:Wat een goed idee! Mijn vriendinnen komen vanavond met aanhang, lijkt me leuk, zoiets bakken.
Als ik niet te moe ben na mijn werk zo ga ik misschien ook wel ff al die leuke vormpjes uitproberen. Ben benieuwd
Succes iig Galateia
pol schreef:MissF schreef:Wat een goed idee! Mijn vriendinnen komen vanavond met aanhang, lijkt me leuk, zoiets bakken.
Succes iig Galateia
Nou, het is werkelijk 3 minuten werk. Je zorgt dat boter en eieren op kamertemperatuur zijn, je moet 1 minuut mixen. Er zitten papieren vormpjes bij daar doe je het beslag in en dan 16 minuten bakken .In die tijd leg je de glazuur in heet water en als de muffins klaar zijn laat je de glazuur en de suikertjes eroverheen.
Morgen eten we ze, dus dan weet ik of ze gelukt zijn!
Maar andere vraag: hoe pers ik knoflook???
lady_liesje schreef:Ligt aan de hoeveelheid. Als je veel knoflookuien/teentjes hebt kun je, nadat je ze hebt ontdaan van het velletje, even de staafmixer erop zetten. Of ze in een blender of keukenmachine doen. Niet te lang, anders krijg je prut, maar gewoon totdat ze mooi klein zijn.
Wat ook kan: Je slaat een voorraad knoflookuien/teentjes in, je maakt ze schoon en pureert ze tot mooie kleine stukjes. Dan doe je er een beetje zonnebloemolie of olijfolie bij zodat het vochtig is en je hebt knoflookolie. Makkelijk in gebruik, en je kan het veel langer bewaren als gewone knoflook. Elke keer als je het dan nodig heb neem je gwoon een schepje knoflookolie, scheelt je weer werk.
Maak dan wel na gebruik je blender of staafmixer goed schoon, anders blijft het lang nastinken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten