Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 jan 2008 17:33

Tja, opletten kan geen kwaad, denk ik altijd op zondagavond. Dus ik let maar weer een beetje op.
Maar ach, ik ging vandaag kleren kijken (heeerlijk die opruimingen) en een broek maat 40 was toch echt te groot. Dus het valt wel mee.
Ik kan altijd precies aan mijn kledingmaat zit hoe het met mijn gewicht zit. Als het maatje 40 wordt, moet ik echt op gaan letten zeg maar. Al was de tijd van maatje 36 ook wel leuk.

Ik merk wel dat ik nu ik een eigen huis heb ik meer ga eten. Kaas is zo op, dus die koop ik nu gewoon niet meer, en even een taostje of een tucje 's avonds is ook wel lekker, en die moet dan de vcolgende avond wel op, anders eet niemand het op, en is het niet geod meer.
Dus die dingen komen er nu even niet meer in.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 14 jan 2008 17:45

Ik ben begonnen met meer te gaan bewegen de afgelopen week.
Eerst eens kijken of dat iets zoden aan de dijk zet.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 14 jan 2008 18:27

bloempie21 schreef:Ik ben niet van plan om te gaan sonjabakkeren ofzo.
Veel water drinken, minder (vette) tussendoortjes, meer bewegen en voldoende slapen lijken me wel effectief.

Exact, de beste methode. Al dat gesonjabakker word je toch gestoord van.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 jan 2008 07:52

Flappie schreef:
bloempie21 schreef:Ik ben niet van plan om te gaan sonjabakkeren ofzo.
Veel water drinken, minder (vette) tussendoortjes, meer bewegen en voldoende slapen lijken me wel effectief.

Exact, de beste methode. Al dat gesonjabakker word je toch gestoord van.

En daarbij, wat je ook doet, Sonja Bakker, Herbalife, WeightWatchers, of wat dan ook, je moet toch beginnen met veel water drinken, minder vet en suiker, meer bewegen, etc. Hoe dan ook.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jan 2008 11:14

Volgens mij is dat idd de best vol te houen methode, geen snoep en koek meer, verantwoorde tussendoortjes, meer bewegen en veel water.

Gisteravond had ik ongemerkt dan wel weer veel te veel water op. Als ik een dag thuis ben drink ik sowieso wel 2 potten thee leeg, maar ik had 'in het kader van het opletten' ook nog 2 liter water leeggedronken. Ging ik optellen, kwam ik op 4,6 liter, en volgens mij is dat niet zo goed.

Maargoed, de normale methode werkt denk ik wel het beste

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jan 2008 11:18

een keer kan geen kwaad.
Ik heb een keer 5 tot 6 liter water op een dag gedronken, omdat ik blaasontsteking had en het zo snel mogelijk schoon widle spoelen allemaal.

Als je het dagelijks gaat doen dan wordt het wel gevaarlijk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 jan 2008 11:19

MissF schreef:Volgens mij is dat idd de best vol te houen methode, geen snoep en koek meer, verantwoorde tussendoortjes, meer bewegen en veel water.

Gisteravond had ik ongemerkt dan wel weer veel te veel water op. Als ik een dag thuis ben drink ik sowieso wel 2 potten thee leeg, maar ik had 'in het kader van het opletten' ook nog 2 liter water leeggedronken. Ging ik optellen, kwam ik op 4,6 liter, en volgens mij is dat niet zo goed.

Maargoed, de normale methode werkt denk ik wel het beste

Thee mag je alleen meetellen als er geen theine in zit. Tegenover de hoeveelheid drinken met theine en cafeine die je binnenkrijgt, moet je net zo'n hoeveelheid water drinken en dan zit je op 0. En dan kan je dus je 2 liter water nog drinken. Gesteld dat je kruidenthee hebt gedronken, dan heb je dus behoorlijk wat op, maar waarom zou dat niet zo goed zijn?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jan 2008 11:23

dat gaat helaas niet helemaal op.

Op mijn werk was iemand die veel water dronk maar minder dan de koffie, thee en limonade samen. Toch had hij een zorgwekkende spiegel in zijn bloed. Hoe het precies heette weet ik niet meer maar hij mocht absoluut niet mer dan 1 liter vocht voor een bepaalde periode hebben. Daarna mocht eht wel weer 2 liter maar meer niet en we moeten daar echt streng op letten.

Veel vocht een keer is niet erg ook niet als je veel aan het zweten ben maar je moet er wel erg mee uitkijken.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 jan 2008 11:24

Gerdien B. schreef:Op mijn werk was iemand die veel water dronk maar minder dan de koffie, thee en limonade samen. Toch had hij een zorgwekkende spiegel in zijn bloed.

Misschien moet zo iemand stoppen met koffie, thee en limonade drinken!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jan 2008 11:25

nee, hij moest accuut stoppen met het drinken van het water.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 jan 2008 11:28

Gerdien B. schreef:nee, hij moest accuut stoppen met het drinken van het water.

Want?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jan 2008 11:35

het water spoelde alles te goed schoon en sommige stoffen verdwenen daardoor bijna uit zijn lijf.

Weet het fijne er niet van, want ik ben toen niet meegegaan naar de arts. Ik vraag ze altijd het hemd van het lijf om zulke dingen, omdat ik dat zelf interessant vind.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 jan 2008 11:46

Wat vaag joh! Maar wat naar ook! Maargoed, dat is dus een uitzondering. Normaal gesproken is het zoals ergens hierboven beschreven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jan 2008 12:52

Water werkt vergiftigend. Er zijn jongeren op mijn werk die express zoveel water en thee drinken, om zichzelf te vergiftigen.
En de max die die meiden die dat willen doen dus mogen is 2 a 3 liter. Anders spoel je veel te veel goede stoffen mee ofzo.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 jan 2008 13:54

MissF schreef:Water werkt vergiftigend. Er zijn jongeren op mijn werk die express zoveel water en thee drinken, om zichzelf te vergiftigen.
En de max die die meiden die dat willen doen dus mogen is 2 a 3 liter. Anders spoel je veel te veel goede stoffen mee ofzo.

Ja, als je elke dag 6 liter water drinkt dan werkt dat vergiftigend. Maar inderdaad niet bij 2 of 3 liter.

Terug naar “Archief”