Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 26 feb 2008 20:24

Collateral schreef:
Wullimpie schreef:En dan komt het wel eens voor dat een topic (uit onwetendheid wellicht) in het open gedeelte wordt geplaatst, waar wij van mening zijn dat de gebruikers er meer mee gediend zijn als het in het besloten gedeelte wordt behandelt.

Die kans lijkt mij vrij klein, aangezien het open forum helemaal onderaan de lijst staat. In het begin stond het open forum bovenaan, wat om de reden die jij noemt is veranderd. Je moet nu wel heel slecht lezen als je per ongeluk je topic in het open forum plaatst.

Mochten jullie er dan in een bepaald geval alsnog echt van overtuigd zijn dat de topicstarter per ongeluk zijn topic op de verkeerde plek heeft gezet, pleeg dan in ieder geval even overleg met diegene en ga niet zelf voor diegene (en de rest) invullen wat er moet gebeuren. Het is namelijk al meerdere keren gebeurd dat een topic werd verplaatst terwijl dit duidelijk niet de bedoeling was van de topicstarter. Mensen kunnen over het algemeen zelf nadenken; behandel ze dan a.u.b. ook zo.

Nieuwe gebruikers kunnen standaard alleen in het open gedeelte posten, daar doelde ik op met het "(uit onwetendheid wellicht)".
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 26 feb 2008 20:35

Nou, dan is overleg zéker aan te raden. Het is natuurlijk een beetje lullig als je hier als nieuweling een topic opent en er gelijk zelf niet meer bij kunt.

Verder gaat het volgens mij in de meeste gevallen om topics van mensen die 1) niet nieuw zijn en 2) allang toegang hebben tot de gesloten fora. Ze zetten die niet voor niets in het open forum. Volgens de beschrijving van het open forum is dat allemaal prima en is het dus niet juist om die topics te gaan verplaatsen.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 26 feb 2008 21:06

Collateral schreef:Hmm, dat hoor ik nu voor het eerst en het klinkt me eerlijk gezegd in de oren als een redenering in de trant van 'we bedenken even een reden'. Hier - jaja, De Regels! - staat nog iets heel anders als reden: We moeten echter constateren dat het reformatorische cq christelijke geluid tijdens de debatten nogal eens ondersneeuwt.

Zie ook de regels Open Forum: De gesloten fora zijn er om met mede-christenen over bepaalde onderwerpen te kunnen praten op basis van een aantal overeenkomsten die men heeft. Over de doop praten met iemand die niet gelooft, is bijvoorbeeld lastig.

Verder ben ik bang dat je wat teveel verlangt. Je wilt inspraak, reactie, verantwoording enzovoort. Je zou er beter aan doen om de gang van zaken te accepteren zoals die zijn en je er bij neer te leggen. Het is ondoenlijk om met 20.000 jongeren per maand het iedereen naar de zin te maken en persoonlijk te antwoorden. Niet alleen niet te doen maar ook onwenselijk. Ook moeten we zakelijker zijn om Refoweb goed draaiende te kunnen houden en daar passen jouw wensen niet in. Het is hier ook geen democratie.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 26 feb 2008 21:15

henkie schreef:Het is hier ook geen democratie.

:roll:

Collateral

Berichtdoor Collateral » 26 feb 2008 21:57

henkie schreef:
Collateral schreef:Hmm, dat hoor ik nu voor het eerst en het klinkt me eerlijk gezegd in de oren als een redenering in de trant van 'we bedenken even een reden'. Hier - jaja, De Regels! - staat nog iets heel anders als reden: We moeten echter constateren dat het reformatorische cq christelijke geluid tijdens de debatten nogal eens ondersneeuwt.

Zie ook de regels Open Forum: De gesloten fora zijn er om met mede-christenen over bepaalde onderwerpen te kunnen praten op basis van een aantal overeenkomsten die men heeft. Over de doop praten met iemand die niet gelooft, is bijvoorbeeld lastig.

Zoals ik al zei (cursief):
henkie schreef:Een gesprek over de doop is weinig vruchtbaar met iemand die niet in God gelooft en dus ook niets met de belofte kan. Zo heeft een discussie over de evangelisatie-ervaring van een christen geen zin als je geen christen bent.

Dat zijn jouw oordelen en ik ken diverse reformatorische christenen die je zulks niet na zouden zeggen. Je gedraagt je nu als een autoritaire schoolmeester die zoiets veel beter in kan schatten dan de kleine onervaren kindertjes in zijn klas. Natuurlijk, je hebt alle recht om je gebruikers als zodanig te behandelen, maar het lijkt mij veel volwassener, geloofwaardiger en gezelliger om de beslissing over waar een topic komt te staan over te laten aan de topicstarter zelf. Die kan zelf ook lezen namelijk. :jaknikken: En nogmaals: 'open voor alle onderwerpen' betekent 'open voor alle onderwerpen' en niet 'open voor alle onderwerpen behalve die waarvan de moderators vinden dat ze alleen mogen worden besproken door Goede Christenen' ofzoiets.

Dat de gesloten fora er zijn om met mede-christenen over bepaalde onderwerpen te kunnen praten op basis van een aantal overeenkomsten die men heeft is prachtig, maar dat is geen reden om topics te gaan verplaatsen. En verder is het ook niet de reden dat het systeem als zodanig is ingericht destijds. De klachten gingen niet over het gemis aan basis, maar over het teveel aan niet-christelijke inbreng en het 'ondersneeuwen' van de niet-refo/christelijke meningen.

Verder kun je er natuurlijk ad hoc allerlei nieuwe 'redenen' bij halen / regels bij maken, en ik vind dat allemaal prima. Ik geef alleen aan dat ik het ongeloofwaardig vind en dat het mijns inziens ten koste gaat van de leefbaarheid van dit forum. Wat je er verder mee doet moet je zelf weten. En zo komen we op het volgende:

Verder ben ik bang dat je wat teveel verlangt. Je wilt inspraak, reactie, verantwoording enzovoort. Je zou er beter aan doen om de gang van zaken te accepteren zoals die zijn en je er bij neer te leggen. Het is ondoenlijk om met 20.000 jongeren per maand het iedereen naar de zin te maken en persoonlijk te antwoorden. Niet alleen niet te doen maar ook onwenselijk. Ook moeten we zakelijker zijn om Refoweb goed draaiende te kunnen houden en daar passen jouw wensen niet in. Het is hier ook geen democratie.

Ik heb dus niet direct wensen maar geef alleen aan waar het in mijn ogen mis gaat. Ik verlang helemaal geen inspraak, reactie of verantwoording, en dat is maar goed ook want anders zou ik hier geen leven hebben, geloof ik. Maar kennelijk dwing ik e.e.a. wel af. Dat is het mooie van iemand wijzen op een gebrek aan geloofwaardig handelen: als dat terecht is is het (extra) ongeloofwaardig om er niet op te reageren en volgt er dus meestal wel een reactie. Hoewel je hier soms erg je best moet doen. :mrgreen:

Hoe dan ook: niemand verwacht hier een geoliede democratie. Maar een luisterend oor bieden voor kritiek en een beetje bereidheid om gebruikers hun zin te geven als ze toch ergens een punt hebben, dat sluit zakelijkheid niet uit - integendeel. Ik heb soms een beetje het idee dat je het luisteren naar de critici die hier weleens posten bij voorbaat al beschouwt als een soort nederlaag. Juist dat is niet zakelijk, want om succesvol zaken te doen moet je over het algemeen je ego opzij zetten. Om een voorbeeld te noemen: wat betreft 'De Zaak' had je, door iets tactischer te handelen, jezelf en anderen een hoop moeite kunnen besparen.

(Hoe kom je trouwens bij die 20.000 jongeren per maand?)

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 26 feb 2008 22:33

20.000 :schaterlach: :schaterlach:
Dream on, Henk. Het aantal actieve forummers, waar deze discussie over gaat kunnen we terugbrengen tot 200.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 26 feb 2008 23:48

Met alle Google-spiders erbij kom je zo aan 20.000 hits per maand :clown:

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 27 feb 2008 00:30

Daarbij worden de reports ook wel serieus bekeken. Alle moderators kunnen de reactie daar bij zien en die zijn heus wel serieus.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 27 feb 2008 22:23

Giovannino schreef:en 'De Zaak'?

Bedankt, Henkiepenkie! ::))

sela

Berichtdoor sela » 27 feb 2008 22:30

:P

Collateral

Berichtdoor Collateral » 27 feb 2008 22:54

Jaja, Henkie bedankt! Dat mag ook wel eens gezegd worden. 8)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 feb 2008 23:00

Henkiepenkie Sjanghai! Chapeau.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 27 feb 2008 23:02

Het is Shanghai, Kurtyo. [-X

rafaell

Berichtdoor rafaell » 28 feb 2008 02:09

Hulde aan Henkie d:)b

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein