Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Schipje » 25 apr 2012 20:45

8) Ik ben van mening veranderd. :-oo De oudste heb ik vorige week opgegeven voor de peuterspeelzaal.
Ik wilde het persé niet maar ze verveelt zich zo stierlijk hier. Ze is pas wezen kijken en vond het helemaal geweldig, het is ook echt wat voor haar.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 apr 2012 20:51

Schipje schreef:8) Ik ben van mening veranderd. :-oo De oudste heb ik vorige week opgegeven voor de peuterspeelzaal.
Ik wilde het persé niet maar ze verveelt zich zo stierlijk hier. Ze is pas wezen kijken en vond het helemaal geweldig, het is ook echt wat voor haar.

:mrgreen: Ik vond het ook niet nodig hoor, in het begin. Maar toen ik zag hoeveel M er leerde en hoe leuk hij het vindt om er heen te gaan, was ik helemaal over.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 apr 2012 21:11

leuk ding liefie! Ik heb m inderdaad ook bij verschillende winkels gezien ;-)

Voor Floris vraag ik allerlei little people spul. Hij heeft de schoolbus en de garage, en ik vind dat zelf erg mooi speelgoed.
Verder lego, krijgt hij van z'n opa en oma.

Wij zijn van plan om zo'n driewieler met duwstang te kopen. Vind dat best lelijke dingen eigenlijk, maar denk dat dat voor hem wel leuk is ;-)
Verder misschien nog een tas met z'n naam ipv de luiertas, voor creche en gastouder enzo.
En misschien nog een tafeltje en stoeltje(s), vast voor als de box weg gaat.

Maar goed, wij weten 't ook nog niet helemaal... gaan morgen de stad in. ;-)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 apr 2012 21:19

LauraC schreef: :mrgreen: Ik vond het ook niet nodig hoor, in het begin. Maar toen ik zag hoeveel M er leerde en hoe leuk hij het vindt om er heen te gaan, was ik helemaal over.

o gelukkig, ben ik niet de enige.
Wel echt een stukje loslaten nu. Brrr, ik heb echt de neiging om te zeggen tegen de leidsters: 'doe je de deur goed dicht? Ze loopt zo weg hoor, en dan dat fietspad en die sloot hier vlakbij....' :-oo

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 apr 2012 21:23

Jannoek schreef:leuk ding liefie! Ik heb m inderdaad ook bij verschillende winkels gezien ;-)

Voor Floris vraag ik allerlei little people spul. Hij heeft de schoolbus en de garage, en ik vind dat zelf erg mooi speelgoed.

Wij zijn van plan om zo'n driewieler met duwstang te kopen. Vind dat best lelijke dingen eigenlijk, maar denk dat dat voor hem wel leuk is ;-)
Verder misschien nog een tas met z'n naam ipv de luiertas, voor creche en gastouder enzo.

Pas geleden zat er bij de wij jonge ouders een boekje van de intertoys stonden aantal van die driewielers in met behoorlijk wat korting. Als je het boekje niet hebt wil ik het gerust naar je toesturen doe er niets mee.
Wij hebben ook zitten denken aan zo een driewieler maar ik zie mijzelf er nog niet mee lopen :oops: terwijl het wel ideaal is... Ik ga eens kijken naar het little people speelgoed

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 apr 2012 21:26

Schipje schreef:Wel echt een stukje loslaten nu. Brrr, ik heb echt de neiging om te zeggen tegen de leidsters: 'doe je de deur goed dicht? Ze loopt zo weg hoor, en dan dat fietspad en die sloot hier vlakbij....'

:lol:
hoe gaat het nu met haar benen? nog steeds pijn?

E mag na de zomervakantie naar groep 0, is ook soort psz. ben heel benieuwd.. qua dingen leren enzo is ze er echt aan toe, maar op het moment bij vreemde dingen/situaties is het mama voor en achter..

hier nog niet echt plannen voor de zomervakantie.. het pinksterweekend gaan we wel weg met het gezin van mijn man en zijn oom en tante (totaal 30 man). in 4 huisjes op een bungalowpark, wordt vast gezellig!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 apr 2012 21:47

@liefie: die auto is leuk ja. Wordt 'ie dan alleen voor binnen of ook voor buiten?
@jannoek: M vond zijn driewieler met stang erg leuk, maar jullie zijn best lang he? Mijn man (gewoon 1.80) kon er niet mee overweg omdat de stang zo kort was (na even duwen dus rugpijn). Zou ik wel even op letten.
M had deze voor zijn eerste pakjesavond gehad, dus net voor zijn eerste verjaardag. Ook heel goed bevallen.
@schipje: wij kregen maandag het officiele schoolaanbod voor M, dus we weten nu naar wij in sept naar toe hoopt te gaan (gewoon de school hier in de straat gelukkig!), maar dat was voor mij ook wel even slikken. Nu uniform kopem :mrgreen:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 apr 2012 22:40

vpk schreef:hoe gaat het nu met haar benen? nog steeds pijn?

Leuk dat je daarnaar vraagt! Het gaat heel erg goed! Moet van de k.a. wel naar de fysio voor adviezen als het weer komt en loophoudingen. Het is weken weggeweest maar van het weekend had ze manna op een kinderverjaardag op en ik denk dat het de kleurstof was... ze was echt helemaal hyper 's avonds en de volgende dag. Helemaal doorgedraaid zo druk! 's Avonds koorts en erge pijn in d'r benen. Ik denk dat ze er teveel op gesprongen had. Ze eet wel vaker kleurstof dus snap het niet helemaal maar het was wel duidelijk dat ze iets ophad wat haar zo maakte want het leek wel een stuiterbal in huis. 8)

Herken wel erg wat je zegt over mama voor en achter... de oudste is hier nooit een schootkind geweest maar nu sinds een aantal weken.... steeds op schoot, liefst de halve dag in de draagzak. Ik heb het idee dat het ook komt omdat ze zich stierlijk verveelt. Ze speelt nergens mee! De hele ochtend hangt ze op de bank of in de buurt daarvan. Ze is erg initiatiefloos dus hoop dat de psz haar veel goede nieuwe spel-ideeen brengt.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 26 apr 2012 07:14

Jannoek schreef:leuk ding liefie! Ik heb m inderdaad ook bij verschillende winkels gezien ;-)

@Jannoek, voor een driewieler met een duwstang, zou ik op Marktplaats kijken. Daar vind je ze vaak voor weinig...... En inderdaad wat LauraC zegt, goed kijken of de duwstang verstelbaar is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 apr 2012 08:01

Bij ons duurt het nog even voor hij 1 jaar wordt. Maar wij willen de Wishbonebike voor hem gaan kopen.
Wel behoorlijk aan de prijs, maar je hebt er jaren plezier van.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 apr 2012 08:16

Schipje, waarom wilde je het perse niet dan?
Evelien, zo een is gaaf ja! Zeker dat houten spul, is vaak veel minder snel kapot dan plastic volgens mij.
Leuke auto Liefie!
Voor Frederieks eerste verjaardag wil ik een poppenwagentje geven, van riet. Mijn man vindt het onzin, omdat ze toch nog niet loopt, maar ik hoop toch dat ze voor haar 2e wel loopt en er iets mee kan :D Van mijn ouders krijgt ze een armbandje met naam. En verder weet ik het niet. Poppen heb ik nog genoeg van vroeger, en ze speelt net zo makkelijk met de auto's van Jurian. Misschien iets leuks voor buiten, zo'n waterbaan ofzo van mijn broer en zusen, omdat Jurian in de winter jarig is en zoiets niet krijgt dan natuurlijk. Nu zij van de zomer is kan zij mooi de buitenspullen krijgen :D

Jurian gaat nu echt per 20 augustus naar groep 0. 4 dagdelen per week :shock: Hij vindt het geweldig, en ik eigenlijk ook wel voor hem, al vind ik 4 dagdelen best veel, en moet ik denk ik wel even slikken als het zover is :) Ik neem gelijk maar 2 weken vakantie op dan, zodat ik hem die eerste weken lekker zelf kan brengen en halen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 apr 2012 08:18

Wij hebben juist voor de eerste verjaardag bijna niets gekocht. Ze begrijpen er toch niets van. Ik geloof voor de verjaardag van H een playmobiel auto en voor C de kleine stal van little people. De eerste keer taart eten en de slingers en ballonnen vonden ze al plezier genoeg.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 apr 2012 09:12

@ laurac en bumba bedankt voor de tips! Wij zijn idd beide > 1.80 ;-)
Die wishbonebike vind ik geweldig evelien! Zag hem pas ook bij iemand, maar ik kon m toen online niet vinden, omdat ik de naam niet wist :-)
Dat loopfing waar je naar linkt laura is ook leuk, heeft ons buurmeisje zondag voor dr verjaardag gekregen.
Pff.. Blijf het lastig vinden... Zag net een houten loopauto online, ook heel leuk...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 apr 2012 09:58

Mijn neefje heeft die houten loopfiets, is nu 4,5 en heeft naast deze ook nog een gewone fiets. Hij heeft mijn moeder weleens heel hard laten rennen door de binnenstad van K. Geweldig. En hij maar lachen.

Maar wij vieren de 1e verjaardag van S.imon ook niet met familie (althans ik niet). Ik denk ook dat wij op vakantie zijn.

Jannoek, hoe gaat het met F.? en het slapen?

MissF, zo'n poppenwagen is wel erg leuk.... tsja als ze over een paar maanden wel kan lopen dan is het geweldig toch? Ik zou dan ook voor zo'n poppenwagentje gaan.

Schipje, lastig is dat he als ze zich vervelen. Hopelijk vindt ze het geweldig op de psz.

Hier vanochtend lekker uitgeslapen, we werden pas om kwart voor 7 gewekt door meneertje. Echt heerlijk.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 apr 2012 11:30

hier een driewieler van de rommelmarkt 5 euro. Voro de verjaardagen vraag ik vaak boekjes en allerhande knutselzooi voor juul en voor marijn heb ik ook boekjes gevraagd, zandbakspul ed.
Als het weer opknapt krijgt marijn ook een fiets, een 10 inch. Op een driewieler kan hij prima fietsen maar hij wil net als julia op een fiets, dus krijgt hij die alvast voor de verjaardag. Loopauto, een hele stoere trekker ow.. die had hij voor zijn eerste verjaardag gekregen, lang leven mp, daar kijkt hij haast niet naar om :oops:

verder is dat spul van fisherprice wel leuk, die koektrommel is erg in trek hier, maar dat theeserviesje heeft me vriendin daar wordt weinig mee gespeeld. Zou dan zelf eerder kiezen voor een echt serviesje met kopjes en schoteltjes of een pannensetje. Als ik kijk hoeveel marijn daarmee speelt.

Leuk.. school in de straat Laura, dacht dat er toch ook optie was kostschool? oid? of heb ik je niet goed begrepen toen? Moet je wachten tot een school zich aanbied dan? kan je neit zelf shoppen naar scholen zoals hier?

Terug naar “Archief”