Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor parkiet » 17 jan 2012 13:10

MissF, eruit vallen lijkt mij anders niet zo fijn, stel je rijd net naast een auto en je valt en je kindje rolt uit het stoeltje (poosje geleden was er zo in Groningen een kindje onder een vrachtwagen gekomen :shock: ). Nee, dan liever bont en blauw in het fietsstoeltje.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 jan 2012 13:27

maar die bobike zitjes vallen ze toch ook niet zomaar uit?? ik heb er 1 voorop, die heeft een 3 punts gordel, maar zolang ze die niet open doen vallen ze er geloof ik niet zomaar uit hoor..
hier straks ook maar 1 achterop, dan kan ik in de zomer lekker met beide meiden fietsen.
die yeppstoeltjes zien er trouwens wel leuk uit!

vanmorgen weer naar cb geweest, R is nu ruim 6,5 kg. dus weer lekker gegroeid! (vorige maand 5,9).
ze is alleen nu snipverkouden en moet behoorlijk hoesten.. bah wat naar is dat bij die kleintjes.. vanmorgen had ze 37,7 maar volgens de vpk op het cb is dat voor zulke kleintjes op het randje..als ze nog hoger ging moest ik de ha bellen, dus maar een beetje in de gaten houden..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 17 jan 2012 13:43

Thx ze worden/zijn idd snel groot! ;-)

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 17 jan 2012 13:58

paprikameisje2 schreef:neem absoluut geen bobike fietszitje, maar ga voor een yepp. Deze hebben 5 punts gordetjes en je kind kan daar no way uit vallen wat nog steeds kan bij de bobike. Echt een aanrader de Yepp.
(...)
Omdat marijn eht vertikt goed te blijven zitten en hij nu door heeft dat hij met heel veel kracht zetten door te gaan staan zijn gordeltje los kan krijgen, is het rondfietsen hier tot het verleden.... helaas.

Nou, dan toch maar een bobike, want daarin is het Joëlle nog niet gelukt, terwijl zij het toch echt probeert.

Bleven jullie kinderen gelijk goed liggen in hun gewone bed, als ze uit het ledikantje zijn?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 17 jan 2012 14:20

Inderdaad. Ik gebruik al 10 jaar bobike zitjes voor en achter. Nog nooit problemen mee gehad...Ik zou gewoon een vooropzitje proberen, Missf. Lijkt mij fijner dan een kleintje achterop en een aanhangfietsje. Je kunt het ook gewoon eens gaan proberen bij een fietsenzaak.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 jan 2012 15:02

Vpk, 37.7 op het randje? Dat noem ik net verhoging. Ik ga bellen met 39.9 ondanks paracetamol. (nog niet meegemaakt gelukkig)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jan 2012 15:09

Vanmorgen naar het cb geweest. Onze kleine man is met 9 weken 6300 gram en 61 cm. Hij groeit op de fv wel minder hard dan op de bv. Met 4 weken was hij nl 4700 gr en 2 weken geleden ( toen ik helemaal ben overgegaan op fv) was hij 5900 gr. Hij doet het dus goed. Hij mocht alleen niet ingeënt worden, omdat op het kdv van zijn broer en zus waterpokken zijn.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 jan 2012 15:11

nou, dat vond ik ook ja. maar die vpk gaf aan dat 38 gr voor zulke kleine baby's al hoge koorts kan zijn..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 jan 2012 19:20

ik schrik niet meer van 38 graden. ik trek pas aan de bel als het ruim boven de 39 is en dat meerdere dagen. de huisarts heeft me gewaarschuwd wel goed op te letten mdat ik nu nonchalant ben geworden vanwege de vele ziekte van marijn> maar ja kan maar 1 keer te laat bellen.

Ik heb een heftige onderhandeling gehad met bobike en wel mijn gelijk gekregen dat de stoeltjes niet na behoren functioneren> Dat zetten ze natuurlijk zelf niet op de site. Ik ws eens aan het praten en toen had ik neit de gehele tijd de ogen op marijn gericht, degene met wie ik stond te praten zag het gebeuren. Hij schoof zo zijn kontje op zij, naar een kant waar de benen zijn en kon zo onderdoor zakken. Ik heb nu de stand van mijn stuurd aardoor anders, zodat hij daar niet tussen door past. Ditzelfde had ik ook met julia. BIj de yepp kan dit niet, omdat die een vijfpuntsgordel hebben en kinderen niet opzij kunnen wegzakken.
Bobike hangt dit natuurlijk niet aan de grote klok. Ik heb bij de fietswinkel gedemonstreerd en zij hebben van de fiestwinkel dat gezein dat mijn stoeltje goed was afgesteld maar dat hij er toch uitkon.
Ze gaven aan dat mijn kind ws bijzonder was in deze dingen, dat is hij zeker, en lang niet alle kinderen gaan proberen te zoeken hoe ze uit het stoeltje kunnen komen. Maar de mijne wel. Dat was geen reden om een grootse terughaal actie te gaanb eginnen of dingen te veranderen.
Ben daarom ook huiverig om hem achterop te doen. Dan kan ik hem helemaal niet meer zien, dus hij bijft voorlopig voorop.

Tja... t zal je knd maar zijn die daar op de grond rolt. Mijn wereld is daardoor kleiner geworden, ik fiets lang niet zoveel omdat het halverwege altijd een strijd wordt om marijn normaal te laten blijven zitten. En dan heb ik het over stukjes van max een kwartier. Afleiden helpt geen drol, hij gaat stiekum door en ondertussen kijkt hij om zich heen.

EN vast zetten. Tja... liever mijn kind vast goed in een stoeltje dan met vallen een blauw hoofd... ehm... eigenlijk mogenz e van mij wel fiesthelmpjes verplichten, dan is dat hoofd ook neit zo heel erg blauw!!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 17 jan 2012 19:34

Maar bij dat Yepp stoeltje kan hij gewoon de gordel los krijgen, door kracht te zetten?
Lijkt me al helemaal niet veilig!

Ik heb wel goede ervaringen met Bobike. Zowel voor-, als achterzitje.
Maar beide niet meer nodig.
Ze zitten nu zo lekker gezellig naast elkaar. :D
Femke lekker warm in een voetenzak, en Ilona met een dekentje over haar heen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 jan 2012 20:37

Da's zeker schrikken PPM. Het is net alsof je M omschrijft... 8-[

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jan 2012 20:43

Mijn zoon gilt altijd als zijn gordel niet goed vast zit, want dat is heel gevaarlijk (aldus zoonlief) :lol:

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 17 jan 2012 21:27

Hier ook bobike, bevalt supergoed! Ik begrijp ppm niet hoe het kan dat als je vast zit met 2 gordels over de nek en 1 tussen de benen hoe je er dan uit kan vallen? Hier hebben we de gordels nooit vast :oops:
Hoezo vind je achterop de fiets minder eng dan voorop MissF? Voorop zie je alles nog beter, kan je nog eerder bijsturen enzo als je valt. Hier een mamafiets met stoeltje voorop, stoeltje achterop, mand voorop, buggydrager en 2 fietstassen. Fietsen elke dag, bevalt uitstekend.

Kinderen hebben juist gauw hele hoge koorts. Zitten echt zo aan de 40graden (is mij geleerd en mijn ervaring). Ik zou bellen als het echt lange tijd aanhield (min. 4 dagen ofzo) of wanneer ze niet genoeg vocht binnen krijgen/ geen plasluiers hebben (dan echt gelijk bellen!). Ik denk dat je als moeder wel aanvoelt of je moet bellen of niet?

Hier heb je niet de mogelijkheid om over te blijven op school. Op geen één reformatorisch of prot.christelijk school in de plaats. Mijn man zn familie woont een half uurtje verderop daar kan het ook niet bij alledrie de basisscholen. Ze gaan er hier toch nog van uit dat moeder thuis is bij de kinderen en dat in geval van nood buren/ familie/ vriendin wel op kunnen vangen. Schooltijden zijn hier van half9-12u en van half2-half4.

Hier had ik een afspraak gemaakt bij osteopaat maar dat was geen succes. Krijg hem niet eens op de behandeltafel en zelfs onder 'dwang'/ veel schreeuwen kon die beste man niets beginnen. Nu gaat binnenkort manlief ook mee want osteopaat dacht wel wat te kunnen betekenen (extreem slecht slapen, nog geen 2 uurtjes op een nacht achter elkaar. Wel altijd gelijk stil als je bent geweest).

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 17 jan 2012 21:34

654321 schreef:Hier ook bobike, bevalt supergoed! Ik begrijp ppm niet hoe het kan dat als je vast zit met 2 gordels over de nek en 1 tussen de benen hoe je er dan uit kan vallen? Hier hebben we de gordels nooit vast :oops:
Hoezo vind je achterop de fiets minder eng dan voorop MissF? Voorop zie je alles nog beter, kan je nog eerder bijsturen enzo als je valt. Hier een mamafiets met stoeltje voorop, stoeltje achterop, mand voorop, buggydrager en 2 fietstassen. Fietsen elke dag, bevalt uitstekend.

Kinderen hebben juist gauw hele hoge koorts. Zitten echt zo aan de 40graden (is mij geleerd en mijn ervaring). Ik zou bellen als het echt lange tijd aanhield (min. 4 dagen ofzo) of wanneer ze niet genoeg vocht binnen krijgen/ geen plasluiers hebben (dan echt gelijk bellen!). Ik denk dat je als moeder wel aanvoelt of je moet bellen of niet?

Hier heb je niet de mogelijkheid om over te blijven op school. Op geen één reformatorisch of prot.christelijk school in de plaats. Mijn man zn familie woont een half uurtje verderop daar kan het ook niet bij alledrie de basisscholen. Ze gaan er hier toch nog van uit dat moeder thuis is bij de kinderen en dat in geval van nood buren/ familie/ vriendin wel op kunnen vangen. Schooltijden zijn hier van half9-12u en van half2-half4.

Hier had ik een afspraak gemaakt bij osteopaat maar dat was geen succes. Krijg hem niet eens op de behandeltafel en zelfs onder 'dwang'/ veel schreeuwen kon die beste man niets beginnen. Nu gaat binnenkort manlief ook mee want osteopaat dacht wel wat te kunnen betekenen (extreem slecht slapen, nog geen 2 uurtjes op een nacht achter elkaar. Wel altijd gelijk stil als je bent geweest).

Ik mocht mijn zoon op schoot nemen bij de osteopaat. Later, toen hij aan hem gewend was, ging het op de behandeltafel.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 jan 2012 22:01

AikonGirl schreef:Maar bij dat Yepp stoeltje kan hij gewoon de gordel los krijgen, door kracht te zetten?
Lijkt me al helemaal niet veilig!

I

neeh, dit is juist bij de bobike zo, niet bij de Yepp, mijn vriendin eheft deze en deze is absoluut nog meer safe in het sluitwerk dan dat de bobike is!!

Ik prijs juist de Yepp aan, en ben absoluut niet enthousiast over de bobike

654321: ze moeten verplicht de overblijf regelen, de scholen. hetzij met geschoolde ouders of met een bso. Zelfs refoscholen moeten aan die eis voldoen. Mocht er een kind over willen blijven, dan moet de school daar de aangewezen organisatie voro aan kunnen wijzen die het van hen over nemen, of ze moeten het zelf regelen. Ik weet niet mere precies hoe en wat, maar ik weet wel dat alle scholen daartoe verplicht zijn!

Terug naar “Archief”