Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor vpk » 16 mar 2011 22:55

mooi geworden liefie! erg netjes afgewerkt zo!

ik had in m'n eerste zwangerschap ook ontzettend veel jeuk aan m'n buik. collega zei: 'dan krijg je een kindje met veel haar' :lol: . smeerde ook elke dag, gewoon omdat ik dat wel lekker vind. ben nu nog niet weer begonnen. toen tijdens de zwangerschap zag ik nog geen streep, maar erna pas... ze zaten er dus wel
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 16 mar 2011 23:06

Mooi liefie, mooi behang ook.
Zulk behang zocht ik vorig jaar, toen ik zwanger was van onze jongste.
Nergens te vinden. :roll:

En nu heb ik het al meer gezien :lol:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 16 mar 2011 23:10

liefie schreef:@MissF fijn dat alles goed was!

Ik mag vrijdag morgen weer eerst gaat de verloskundige bloedprikken en daarna krijg ik de anti D injectie echt geen zin in maar alles voor ons kindje :D
Ik ben heel erg benieuwd hoe de kleine ligt want ik voel helemaal onderin mijn buik getrappel/geduw maar tegelijkertijd ook tegen mijn ribben :lol:

Mijn buik heeft volgens mij echt een groeispurt jeukt ook erg al is het nog steeds streeploos had ik niet verwacht eigenlijk.

Zo''n anti D injectie heb ik ook 3 keer gehad, maar dan binnen 48 uur na de bevalling. Ik ben 0 negatief, en de oudste 3 zijn 0 positief. De jongste is ook 0 negetief, toen kreeg ik niets. HEbben ze dan bij jou bloedgeprikt bij de kleine, of zo? Heb nl nooit gehoord dat het voor de bevalling gebeurd.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 17 mar 2011 11:09

wel hoor ik kreeg bij alle 4 in week 30 ofzo ook een prik en idd als het kindje positief is na ook , maar dat is er maar 1 van de 4

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 mar 2011 11:24

Vandaag al weer 12 weken (dus drie maanden). Het gaat hard (althans dat vindt ik zelf) en krijg ook al een buikje. Kan gelukkig nog wel m'n broeken aan maar aan en uitrekken merk ik wel dat alles n beetje uitzet :oops: :wink: .

Qua kinderwagen zijn we er ook uit: we gaan voor een Joolz (tweedehands). Blauw en grijs.
Wat ik ook zo leuk vindt is zo'n oude engelse kinderwagen (zo'n grote) waar de baby's nog lang in kunnen liggen, voor de wandelingen naar de winkels (de stad enzo). Alleen het nadeel is dat je niet in alles winkels kan komen met zo'n wagen.
Dat heb ik dus maar uit m'n hoofd gezet.

Hier nog wel steeds misselijk (niet overgeven) en kokhalzen en mega moe.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 mar 2011 11:44

vpk: jij had hier pas een foto van een jurkje gepost, super leuk!

Ik heb eindelijk een merk positiekleding gevonden die ik echt leuk vind! En het ziet er naar uit dat die jurkjes (want ben dol op jurkjes) daarna ook nog gedragen kunnen worden, dat zou wel heel fijn zijn! Vanavond hopen we lekker te gaan shoppen en ook even wat broeken al vind ik broeken kopen echt een WARE RAMP en zeker als ik zwanger ben! :wink:
De site van 20fragile (zo leuk): http://www.fragile.be/#7391dat wit met rood en zwarte jurkje hoop ik echt dat ze in die winkel hebben, en ook nog een paar andere. Ben alleen een beetje bang dat het wel duur zou zijn. Ben helemaal blij omdat ik eindelijk iets gevonden heb wat helemaal mijn smaak is \:D/

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2011 11:49

Erg netjes geworden Liefie! Nu snel het bedje enzo laten komen, dan ist lekker af :D
Evelien, zo'n oude Engelse wagen hebben wij, en in winkels is het geen probleem, alleen in de gang ;) En het ding is loeizwaar dus kan echt niet steeds in- en uit de auto geladen worden. Wel kan een kindje veel langer in de kinderwagenbak als je dat wilt, en er passen tassen vol boodschappen in en onder de wagen. Dus voor gewoon naar de stad lopen en boodschappen doen vind ik hem zo fijn. Alleen hebben we nu een erg onpraktische gang, dus hij staat waarschijnlijk erg in de weg, en zeker omdat we dus 2 wagens hebben. Dus even kijken hoe ik dat ga doen. Het handige met Jurian is ook wel dat hij voorlopig gewoon nog bovenop de bak kan zitten, het is een ijzersterk ding.
Maargoed, ik heb hem gewoon van mijn ouders gekregen (heb er zelf vroeger in gelegen), dus we hebben er geen geld aan uit hoeven geven. Anders had ik hem zelf niet gekocht denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 mar 2011 13:31

Leuke site met kleding Schipje, dat zijn ook wel mijn type jurkjes! Ik vraag mij alleen af of je na je bevalling iets aantrekt wat je ook tijdens je zwangerschap veel hebt aangehad. Ik was er in ieder geval altijd wel klaar mee en wilde dan weer wat anders in ieder geval geen positiekleding meer.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 mar 2011 13:33

Die site is echt leuk idd, Schipje, en het jurkje wat jij bedoelt vind ik ook erg mooi! Hopelijk slaag je vanavond!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 mar 2011 14:50

gempa schreef:wel hoor ik kreeg bij alle 4 in week 30 ofzo ook een prik en idd als het kindje positief is na ook , maar dat is er maar 1 van de 4

Ik heb in wk 30 nog nooit een prik gehad.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 17 mar 2011 15:14

pannenkoek schreef:
gempa schreef:wel hoor ik kreeg bij alle 4 in week 30 ofzo ook een prik en idd als het kindje positief is na ook , maar dat is er maar 1 van de 4

Ik heb in wk 30 nog nooit een prik gehad.

Ik heb ook bij alle 4 zwangerschappen een prik gehad met 30 weken, en na de bevalling weer.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 mar 2011 15:51

ajl schreef:Leuke site met kleding Schipje, dat zijn ook wel mijn type jurkjes! Ik vraag mij alleen af of je na je bevalling iets aantrekt wat je ook tijdens je zwangerschap veel hebt aangehad. Ik was er in ieder geval altijd wel klaar mee en wilde dan weer wat anders in ieder geval geen positiekleding meer.

Ik wil dan ook geen positiekleding meer maar ik vraag mij dus af of dit echte positiejurkjes zijn. Het lijkt gewoon tricot stof wat gewoon rekbaar is. Ik heb nu ook een aantal jurkjes van die stof die ik altijd voor 'normaal' draag en die kan ik nu dus gewoon doordragen, dat heb ik de vorige zwangerschap ook gedaan. Ik hoop maar dat ik me niet vergis want dat zou uit financieel oogpunt erg aantrekkelijk zijn, dan vind ik het niet erg om een wat duurder jurkje aan te schaffen. Voor echte posietiemode heb ik niet zoveel geld over. :wink: Ik koop zo min mogelijk dingen die ik daarna niet meer aankan.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 mar 2011 15:57

Ik vraag me dan af of die jurkjes nog wel zo mooi staan als je niet meer zwanger bent... de buik is dan toch meegerekt natuurlijk, en 'veert' dat dan wel weer terug?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2011 16:43

Volgens mij kun je dan net zo goed gewone jurkjes kopen toch? Ik heb een omslagjurkje van de Hema, die draag ik ook gewoon. Ik dacht dat het dan lelijk zou worden, omdat de voorkant korter is dan de achterkant door die buik, maar dat valt me alles mee. En het is vaak ook een heel stukje goedkoper dan positiejurkjes. Ook een jurkje dat wijd uitloopt kan gewoon prima.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 mar 2011 17:06

Dankjewel wij zijn ook erg blij met het resultaat het is gewoon een feit dat mijn zwager super mooie dingen kan maken (het is niet voor niets zijn werk :D )
Mijn man gaat zaterdag morgen nog 2 plinten schilderen (waren we helemaal vergeten :oops: ) En dan komt volgende week de taupe kleurige laminaat vloer erin en die week erna komen alle meubels ben zo benieuwd naar het eind resultaat.

Leuke site met al die jurkjes!
Ik heb van bovenkleding ook niet veel positie kleding doe gewoon een maat groter van shirt aan en dat valt net zo netjes en is een stuk goedkoper en is het model eruit na de bevalling doe ik het gewoon weg.

Terug naar “Archief”