Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Evelien » 21 mar 2011 09:03

Zo hier hangen de wassen al weer buiten (de wasmand is leeg). Net nog even snel de laatste was opgevouwen.
En straks ga ik werken. Heerlijk om even voor die tijd de was weg gewerkt te hebben.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 21 mar 2011 09:49

Het is heerlijk weer ja! 'k Heb vanmorgen wat bedden afgehaald en de wasmachine is inmiddels klaar, dus 'k ga ook maar het e.e.a. buiten ophangen!

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 21 mar 2011 10:23

Ik ben nu druk in huis bezig, de weekend-rommel opruimen , zeg maar.
En dan vanmiddag lekker weer in de tuin rommelen, Heerlijk met dit weer :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mar 2011 10:32

Tjonge, ik baal bijna dat ik op mijn werk zit en mijn wasje niet lekker buiten kan hangen met dit weer :D Donderdag kan ik weer aan de slag, dan is het hopelijk nog zo lekker!

Wij frituren eens per 2 a 3 weken, dus niet zo extreem veel. En dan hebben we dus wel 2 bakken, 1 voor frietjes en 1 voor snacks, maar er gaan maar 2 snacks per keer in, dus zo vies wordt het vet niet. Eigenlijk was het zaterdag nog helemaal niet zo vies. Keukenrol erbij leggen is wel een goed idee, dan hou ik dat ding tenminste wat schoner, hoop ik :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 mar 2011 11:59

Vanmorgen gewerkt maar het eerste wat ik net gedaan heb is overal de ramen open gezet en de was buiten gehangen...
Wat een heerlijk weertje!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 21 mar 2011 12:00

Hier denk eens per 3 wk patat.

Verder komt er eigenlijk weinig van dat we het 's avonds zo maar eens doen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 mar 2011 13:13

De friteuse behoort hier tot de afdeling van mijn man 8), zowel bakken als schoonmaken. Hij is er nogal secuur op dat het vet niet te vuil wordt, dus dat ding wordt regelmatig schoongemaakt en ververst. Ik wilde eerst geen friteuse (die stank), maar uiteindelijk werden we (lees: mijn man, die was meestal de pineut :oops: ) het beu om elke keer naar de snackbar te lopen (nog afgezien van de prijs) en is er toch 1 gekomen, op voorwaarde dat manlief 'm zou bijhouden. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 21 mar 2011 13:20

Wij eten ook ong. 1x in de drie weken patat. Snacken gebeurt hier sporadisch en als het gebeurt is het op vrijdagmiddag bij de borrel voor onze medewerkers. Vaak eten we dan erna patat, dat scheelt een keer pakken, opwarmen en schoonmaken :mrgreen:. 's Zomers steken we wel regelmatig de barbecue aan als we buiten eten, om een frikandel (of hamburger) te bakken voor op een broodje. Dat is zelfs dit jaar al gebeurd, ook al is het nog lang geen zomer :wink:.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 21 mar 2011 13:55

Bij ons gaat ie zeker elke week aan. In het weekend wordt er altijd wel patat gegeten, en soms nog een keer extra voor aardappeltjes ofzo.. of een snack.. maar dan moet het eerst buiten weer wat warmer worden (hij staat in de schuur en om door de kou te moeten om de pan aan te zetten/snack erin te gooien en dan no geen keer om het eruit te halen... dat hebben we er niet voor over..)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 mar 2011 19:15

frituurpan schoonmaken vind ik een vand e simpelste klusjes. We hebben een tefal alles-uit-elkaar-haal-pan. Een emmer kokend heet water met ruim dreft, ga aan in de steeg bij een put, doek mee voor de afgewassen zooi en smeren maar! heeerlijk soppen en hij wordt weer stralend schoon! niks geen gesmeer bij het aanrecht. In de vaatwasser kan die ook wel, maar adt vin dik zonde van de ruimte.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mar 2011 19:27

Mijn moeder vertelde dat ze hem altijd schoonkrijgt met een vaatwasmachineblokje. Ze zet hem dan aan met water met een blokje erin, en alles komt los. Ook nog een tip voor dat vieze ding dus ;)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 mar 2011 19:54

Sinds ik een letselschadezaak heb gehad met een ontplofte frietpan ben ik toch wat voorzichtig met gebruik-niet-volgens-de-handleiding... (n.a.v. dat vaatwasmachineblokje)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 mar 2011 20:18

Ik heb dat 1 keer gedaan met een vaatwasblokje maar de pan was overgelopen (ik was er niet bij blijven staan) 1 keer en nooit meer wat een zooi!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mar 2011 20:34

het werkt ook perfect voor aangebrande zooi in een pan. wonderbaarlijk hoe schoon een pan wordt :D Ik heb het nooit geprobeerd hoor, in de frituurpan, maar zal erbij blijven staan als ik het eens doe (of niet, aangezien het ding blijkbaar kan ontploffen). ach, misschien moet ik mijn man maar wijzen op de gesloten deal toen we trouwden, dat hij een dure frituurpan wilde, en hij hem zou schoonhouden... :D

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor *Annette* » 21 mar 2011 22:10

Hier doen we gewoon een blokje in de pan en dan kokend water uit de waterkoker erbij, paar uur laten staan en dan verder schoonmaken. Ik begrijp dus dat sommige de frituurpan aanzetten?
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Archief”