Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 22 mar 2013 08:02

Eigenlijk vind ik de reacties van Schelpje best heel triest: door de ogen van veel homo's en lesbo's gezien, heb je het lekker voor elkaar: man, kinderen, gezinnetje dus.
Dat zit er voor homo's niet in.

Omdat jij en een stel anderen de Bijbel anders interpreteert en die interpretatie verheft tot Gods wil, ontzeg je enerzijds homostellen de zorg voor ejn het plezier van kinderen die ze zelf niet kunnen krijgen. En anderszijds ontzeg je kinderen de zorg en de warmte van liefdevolle mensen die dan toevallig homo zijn.

Als je zover wilt gaan, moet je ook zeggen dat alle niet-gelovige heterostellen de zorg voor pleegkinderen moet worden ontzegd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 22 mar 2013 08:50

JeeWee schreef:Eigenlijk vind ik de reacties van Schelpje best heel triest: door de ogen van veel homo's en lesbo's gezien, heb je het lekker voor elkaar: man, kinderen, gezinnetje dus.

Omdat jij en een stel anderen de Bijbel anders interpreteert en die interpretatie verheft tot Gods wil, ontzeg je enerzijds homostellen de zorg voor ejn het plezier van kinderen die ze zelf niet kunnen krijgen. En anderszijds ontzeg je kinderen de zorg en de warmte van liefdevolle mensen die dan toevallig homo zijn.

Als je zover wilt gaan, moet je ook zeggen dat alle niet-gelovige heterostellen de zorg voor pleegkinderen moet worden ontzegd.

Iets met letter en geest....
Maar eh, ''lekker voor elkaar met man en kinderen'' ?
Paulus zegt dat dat helemaal niet zo ideaal is.
Ideaal is alleen te blijven en je tijd zo veel mogelijk aan God te besteden, ipv de zorg aan kinderen , het vlees en de man behagen.
(nee, maak daar niet gelijk een opgelegd celibaat van )
Ook dat de gemiddelde homo zielig zou zijn omdat hij geen gezinnetje kan en mag stichten, vind ik onzin.
trouwens , er zijn nog nooit zo veel alleenstaanden geweest als nu, homo én/of hétero.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 mar 2013 10:44

JeeWee schreef:Eigenlijk vind ik de reacties van Schelpje best heel triest: door de ogen van veel homo's en lesbo's gezien, heb je het lekker voor elkaar: man, kinderen, gezinnetje dus.

Ik dacht dat de Bijbel door de ogen van homo's hetzelfde gelezen wordt? Hoop ik althans. Het maakt nl. niet uit wie je bent, wat je bent.
En wat bedoel je precies met lekker voor elkaar, man,kinderen, zoals ik dat zou hebben?
Kun jij aan mijn postings gelezen "hoe lekker ik het voor elkaar heb"? Dat verdriet, zorg, eenzaamheid mijn deurtje voorbijgaat?
Dan kan ik je nu melden dat dit geenszins het geval is.
En dat velen, temidden van een groot gezin, heel eenzaam kunnen zijn, ook moeders, ook vaders!

En niet alleen homo's wordt de kinderzegen onthouden! Ook "gewoon" getrouwde stellen, ook mensen die geen partner kunnen vinden.

Ik vind jouw post nogal eenzijdig overkomen, het moet kennelijk over zielige homo's gaan.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 mar 2013 11:46

Je hebt er kennelijk niet veel van begrepen.
Het zal iedereen duidelijk zijn dat het huisje-boompje-beestje ding lang niet altijd rozengeur en manenschijn is.

Homo's zijn niet zielig maar hebben in veel gevallen, net als jij veel te geven. Zij kunnen ook heel goed zorg geven aan kinderen en anderen. En dat mag niet van jou, want da's ongezond.
Want jouw interpretatie van de woorden van God is immers de enig juiste?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 mar 2013 11:48

Van mij mag het wel!
Lees de Bijbel en die honderden (misschien wel duizenden inmiddels) postings op dit forum!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 mar 2013 12:27

Schelpje, je merkt het: ik word een beetje kriegel van dat schuilen achter Bijbelteksten die niet bestaan.

O ja toch:
Romeinen 17 : 4
"Homophielen zullen niet voor kinderen zorgen overmits dit een gruwel is" :mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 mar 2013 12:28

Met spotten heb je alleen jezelf Jeewee. Op een dag zal het tegen je keren.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 mar 2013 12:35

schelpje3 schreef:Met spotten heb je alleen jezelf Jeewee. Op een dag zal het tegen je keren.

Tja...

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 mar 2013 12:41

JeeWee schreef:Tja...

Er is maar 1 visie en dat is de JeeWee visie.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 mar 2013 12:44

Je kunt ook gewoon de dialoog blijven aan gaan, zonder een spottende groene smiley, die ik zeer ongepast vind in dit geval. Je hoeft het niet met me eens te zijn, en daar heb ik veel begrip voor.
Maar kun je dat alsjeblieft proberen op te brengen jegens andersdenkenden?
Ik ben geen homofoob hoor, maar ik probeer uit Gods Woord mijn leidraad voor het leven te halen.
En als jij dit ruimer neemt dan ik, dat kan.
Maar ik kan het niet.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 mar 2013 13:01

Speedy schreef:Er is maar 1 visie en dat is de JeeWee visie.

Onzin natuurlijk. Maar ik heb wel recht op mijn visie, zonder dat ik die dwingend opleg aan anderen wat anderen wel doen bij mij.

Als er maar één visie zou zijn, zoals bijvoorbeeld die van Schelpje, zouden we allemaal bij Schelpje in de kerk zitten en was een forum als dit overbodig.
En Speedy: Ik geef met duidelijke argumenten aan dat je de Bijbel niet moet misbruiken om een oordeel uit te spreken over homostellen die de pleegzorg op zich nemen voor kinderen die door jeugdzorg uit huis zijn geplaatst.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 mar 2013 13:06

schelpje3 schreef:maar ik probeer uit Gods Woord mijn leidraad voor het leven te halen.
En als jij dit ruimer neemt dan ik, dat kan.
Maar ik kan het niet.

wat is dat dan toch voor aanmatigend en veroordelend gedoe: ook voor mij is Gods Woord de leidraad voor mijn leven. Geheel, zonder uitzondering.
Ik zie niks ruimer. Wellicht anders. En gelet op het grote aantal kerken alleen al in Nederland, schijnt dat vaker te gebeuren.

Maar jouw bijbeluitleg en -interpretatie is een persoonlijke keuze. Ga je dan achter 'Gods wil' verschuilen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 mar 2013 13:06

JeeWee schreef:
Onzin natuurlijk. Maar ik heb wel recht op mijn visie, zonder dat ik die dwingend opleg aan anderen wat anderen wel doen bij mij.

Als er maar één visie zou zijn, zoals bijvoorbeeld die van Schelpje, zouden we allemaal bij Schelpje in de kerk zitten en was een forum als dit overbodig.

Wie legt waar iets dwingends op Jeewee? Kun je dat aantonen?
En schelpje is snel genoemd, ja, omdat ik zo'n beetje als enige overblijf, samen met Speedy nog.
En in "mijn" kerk is homofilie geaccepteerd hoor. Maar we moeten niet recht praten wat krom is.
Ook al is dat pijnlijk of onrechtvaardig in jouw ogen.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 22 mar 2013 13:22

De storende factor is de bemoeienis van de christenen met zaken die in de wereld spelen.
Het oordeel daar over komt ons helemaal niet toe.
Altijd maar dat gezemel over de ''buitenplaats''.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 mar 2013 14:03

schelpje3 schreef: Maar we moeten niet recht praten wat krom is.

Moet zijn: wat ik geloof dat krom is.
Of: wat ik als krom interpreteer.

Terug naar “Archief”