Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 sep 2008 21:02

Evelien schreef:
liefie schreef:wat zijn jullie mannen zielig zeg :wink: Kunnen nog geen ''harde'' handdoeken op der lijf verdragen :lol:

hoho...die van mijn vindt zachte (ook) niks

Haha :lol: Ik gebruik ook zeer weinig waspoeder omdat ik calgon gebruik.
Ik zal het nog weleens navragen bij miele of ik soda mag gebruiken in mijn wasmachine.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 sep 2008 22:04

Ach, zo milieubewust ben ik idd helemaal niet ;)
Want de afwasmachine draait soms gewoon 2 x per dag.
En de verwarming gaat gewoon aan, als het niet warm genoeg is. Onze staat vaak op 21 graden (hij klopt niet helemaal, het is dan 20 graden in huis). En als het dan kouder wordt springtie gewoon aan. Ik wil geen kou lijden, en het boeit me dan totaal niet welke datum het is. Ik ben dolblij dat we in ons eigen huis leven, mijn moeder zette dat ding ook altijd zo laag. Ik wil het gewoon lekker warm hebben :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 sep 2008 22:18

Ach ik denk aan ons geld als wij overdag gaan wassen kost dat echt veel meer dan s'nachts dus dat vind ik onzinnig om dan overdag te wassen.
ALs je een gezin hebt is dat bijna niet te doen dan heb je veel meer was.
Wij hadden verwacht dat ons huis heel koud zou zijn maar dat is juist helemaal niet ik denk dat de kachel op 15 graden staat.
En als het te koud wordt gaat hij ook zeker aan :D Maar nu is dat niet nodig en de achterdeur staat gewoon heel de dag open (als ik thuis ben)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 sep 2008 07:01

wij zitten meestal in de werkkamer staat een klein electrische kacheltje die we dan ff aan zetten en dan blijft de kamer lekker warm.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 sep 2008 09:37

liefie schreef:Ach ik denk aan ons geld als wij overdag gaan wassen kost dat echt veel meer dan s'nachts dus dat vind ik onzinnig om dan overdag te wassen.
ALs je een gezin hebt is dat bijna niet te doen dan heb je veel meer was.
Wij hadden verwacht dat ons huis heel koud zou zijn maar dat is juist helemaal niet ik denk dat de kachel op 15 graden staat.
En als het te koud wordt gaat hij ook zeker aan :D Maar nu is dat niet nodig en de achterdeur staat gewoon heel de dag open (als ik thuis ben)

Het schijnt maar 10 tot 20 euro op jaarbasis te schelen, daar ga ik dus echt niet 's nachts voor wassen.

Hier staat de kachel al regelmatig aan, anders is het echt te koud binnen voor de kinderen.

Ik heb wel een droger, die het eigenlijk nooit goed heeft gedaan ik gebruik hem dus nooit, maar we willen wel een andere. Nu het weer kouder wordt en natter buiten is het wel erg handig. Vooral voor beddengoed en handdoeken.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 sep 2008 10:01

Idd, dat 's nachts en in het weekend wassen schijnt amper te schelen. Daar doe ik het idd ook niet voor. Ik zet hem gewoon aan wanneer ik tijd heb.
Wij kregen trouwens wel een berg geld terug van de energiemeneer. Dus blijkbaar doen we het best goed met energie :)

Ik denk dat ik, als ik 's middags en 's avonds moet werken, maar niet teveel meer doe. Mijn buik vindt het niet zo fijn. Nouja, straks wel even het wasje ophangen, en misschien even strijken. Maar eerst nog op mijn knieen vloeren schrobben en bedden verschonen en dan nog 8 uur werken, dat wil niet meer. Tjonge, wat zal ik blij zijn als die buik weg is, en ik kan doen wat ik wil ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 sep 2008 10:12

wij hebben een dubbeltarief meter en ik kan je zeggen dat scheelt echt heel erg veel geld! ALs je ziet wat wij deze 8 maanden bespaart hebben door alleen maar s'nachts te wassen was een erg leuk spaarcentje wat we gestort kregen. :D Dus ik was echt niet overdag.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 sep 2008 11:20

ik vindt het juist heerlijk als die s'nachts draait. Voor dat ik ga slapen gooi ik er een was in. Stel de tijd in waarop hij gaat draaien en meestal zet ik hem op een tijd dat de was om 7/7:30 klaar is. S'ochtends ophangen voor dat ik naar m'n werk ga en dan lekker boven laten hangen of buiten (met mooi weer) kom ik thuis dan is het meestal al droog. Heerlijk.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 30 sep 2008 11:25

Mijn moeder wast ook altijd 's nachts of op zaterdag. Ook toen we nog met z'n 6en waren, dat is best te doen. En dan scheelt het echt wel in de energierekening!

En wat Evelien zegt; heerlijk als de wasmachine 's morgens klaar is..

Ga zelf waarschijnlijk in een flat wonen, weet niet of het dan zo'n goed idee is 's nachts te wassen :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 sep 2008 11:27

hangt er vanaf hoe gehorig je wasmachine is.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 sep 2008 11:27

Heidebloem schreef:Mijn moeder wast ook altijd 's nachts of op zaterdag. Ook toen we nog met z'n 6en waren, dat is best te doen. En dan scheelt het echt wel in de energierekening!

Ga zelf waarschijnlijk in een flat wonen, weet niet of het dan zo'n goed idee is 's nachts te wassen :mrgreen:

Onze wasmachine hoor je bijna niet moet je er echt naast gaan staan en de buren horen er nooit iets van gelukkig.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 30 sep 2008 11:27

Mijn broer heeft laatst brand gehad in de droger!
Gelukkig waren ze thuis, ze gaan nu echt noooooit meer weg als de droger aanstaat!

Het was een Bosch van 1 jaar oud, eigenlijk moet het niet kunnen volgens de fabriek en de monteur. Maar de verbrande was (wat een rommel!)was het bewijs.
AfbeeldingAfbeelding

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 30 sep 2008 11:28

liefie schreef:
Heidebloem schreef:Mijn moeder wast ook altijd 's nachts of op zaterdag. Ook toen we nog met z'n 6en waren, dat is best te doen. En dan scheelt het echt wel in de energierekening!

Onze wasmachine hoor je bijna niet moet je er echt naast gaan staan en de buren horen er nooit iets van gelukkig.

Zo eentje wil ik dus ook!
AfbeeldingAfbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 sep 2008 11:29

tsja... ik ga soms ook weg als de droger nog aan staat bij een client. Maar hoe krijg ik het anders droog? Vindt het soms ook wel erg lastig hoor.

Ook daarom wil ik geen droger.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 sep 2008 11:36

Ik vind het sowieso eng om apparaten aan te zetten als ik weg ben.
Volgens mij is onze droger ook niet zo herrievol, ik hoor hem tenminste zelden, maar die van ons staat ook wel twee verdiepingen lager dan onze slaapkamer. Mijn moeder waste lange tijd voor 6 mensen ook op laagtarief, 's nachts, maar ze had uitgerekend hoeveel ze bespaarde, en dat was echt de moeite niet, zei ze. Ik heb het nooit uitgezocht, ik vind het niet zo nodig. Nu bedenk ik me van tevoren echt niet wanneer ik ga wassen, dat doe ik gewoon als ik tijd heb, zin heb en het nodig vindt. En als dat overdag is, doe ik het dan :)
Eigenlijk moet ik nog even de garage opruimen, het ligt vol met enorme kartonnen dozen, maar ik heb geen zin om die in de regen in mijn autootje te laden en weg te brengen. Misschien dat ik het voor 2 uur toch maar even doe, dan is het weer netjes.

Terug naar “Archief”