Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 06 feb 2009 00:23

Op 't moment ehbben we weinig zieken *klopt af*, 1 collega heeft iets met dr knie, dus die werkt op ATB, verder geloof ik niemand..afdeling boven ons heeft 1 of ander griepvirus, al het personeel+bewoners die het nog niet te pakken hebben zitten aan de pillen, uit voorzorg :?

We hadden vanmiddag team-overleg, en ik was het totaal vergeten, toen m'n dienst begon waren ze bijna klaar, dus ben nog snel ff aangeschoven.
er zijn bij ons op de afdleing 2 helpenden, nog 'n collega en ik. En zij vond dat zij erg achtergesteld werd etc. Dus vroeg mijn afd.hoofd of ik dat gevoel ook had, nou ik heb dat niet echt. Maar toen ze begon over dat bepaalde mensen echt op je neerzien, toen had ik zoiets van: Hé ja dat is wat ik nou al maanden aanvoel, maar niet onder woorden kan brengen (klinkt heel stom :oops: )
Dus toen m'n afd.hoofd vroeg of ik dat ook vond, begon ik spontaan te janken :oops: , heb gisterav zo'n rot-avonddienst gehad, m'n collega die zich altijd zo 'oppermachtig' opsteld, wil mij nooit overdragen 'want een helpende heeft daar niet voor geleerd', dus zij walst dan gewoon heelmaal over mij heen, en draagt alleen aan de andere avonddienst over. Ik luister dn zeker wel mee, maar zeg er niks van.
Tis een btje lastige situatie, die collega die zich zo opsteld, dat is een vriendin van mijn moeder, privé kon 'k altijd heel goed met d'r opschieten, maar sinds ik met d'r samen werk, komt ze nog maar heeel weinig bij ons, en dat ligt dan volgens m'n moeder weer aan mijn 'gedrag' op m'n werk..'k Zou niet weten wat ik verkeerd doe, maar blijkbaar doe ik dus iets verkeerd...
M'n afd.hoofd vond het gedrag van haar totaaal verkeerd, en niet kunnen, zij gaat nu 'n gesprek met d'r aan, en kijkt wat voor oplossing ze dr voor kunnen vinden, want dat er wat met me was had ze allang door, maar dat het zo 'diep' zat, wist ze niet....
We zullen wel zien hoe 't afloopt...En m'n afd.hoofd zei later nog tegen me; 'k merk dat je heel weinig 'zomaar' bij me binnen loopt, doe het maar rustig hor..als 'r wat is, kan je altijd bij me komen!'

Zo heb k dr nog nooit mee gemaakt, maar goed, ik zal me nu ook van m'n beste kant laten zien :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor LeChat » 06 feb 2009 16:27

Moeilijk, meissie88! Gelukkig lijkt je leidinggevende wel begrip voor jouw situatie te hebben...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 06 feb 2009 19:26

Zo dat is echt lastig meissie, hopelijk komt er nu een oplossing.
Het slaat echt helemaal nergens op dat een helpende niet overgedragen moet worden.
Succes hé en zet hem op!

Bij mij op mn werk schiet het ook nog niet echt op.
Had mn vakantie rond wk 32 en 33 maar omdat ik nu de opleiding in ga
moest ik vakantie aanvragen op de afdeling. Nu heb ik maandag gehoord naar welke afdeling
ik ga, heb ik gebeld naar de teamleidster zou me terug bellen maar niks meer gehoord.
Ik aan het bellen gegaan maar krijg ze niet te pakken! #-o

Contract moet ik nog tekenen, heb al wel een arbeidsvoorwaardengesprek gehad,
en daarin heb ik ook aangegeven dat die weken al geboekt zijn.
Maar hun zeggen weer dat ik de vakantie op afdeling moet regelen! Lekker geregeld allemaal.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 feb 2009 22:17

Hier ook nogal wat zieken. Is de één weer beter, dan meldt de volgende zich ziek. Ook zijn er een aantal tegelijk ziek op het moment, behoorlijk balen...

Wat balen, meissie88! Sterkte ermee!

Vervelend, Christien wat betreft je vakantie! Altijd zo'n gedoe...
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 feb 2009 10:18

Sjonge, vanavond/vannacht/morgenvroeg alwéér werken... :roll:
Eerst moest ik altijd keurig om het weekend en maximaal 2 weekenden per maand, maar sinds januari is het hopeloos. Ik sta elke maand minstens 2,5 weekend ingepland, vaak 3 hele weekenden. Echt belachelijk gewoon.
Heb het al aangegeven bij de locatiemanager, dat we dat teveel vinden (het is bij bijna alle medewerkers zo), maar door de bezuinigingen moet het gewoon en mogen ze geen invalkrachten inzetten. Ik vind het echt niet normaal, maar goed. Hij zei dat we dan maar een kleiner contract moeten nemen als we niet zoveel weekenden willen. Ja, daar zit ik ook echt om te springen...! :roll: Nóg minder werken, ik sta, door al mijn overuren van vorig jaar, al zo weinig ingeroosterd.
Heeft iemand enig idee wat hierover in de CAO Gehandicaptenzorg staat? Ik dacht namelijk dat daarin stond, dat je normaliter 2 weekenden per maand werkt en dat dat bij hoge uitzondering 2,5 of 3 kan zijn (bijv. door langdurige ziekte van een collega o.i.d.)
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 feb 2009 10:37

Vervelend al die zieken!

Bij ons zijn er wat langdurige zieken maar daar merken wij niks van gelukkig. Ik heb nu heerlijk vakantie 9 dagen lang niet werken.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 07 feb 2009 15:59

Vervelend Daphne,
Er zit in de CAO ziekenhuizen wel een max aan precies weet ik het niet meer.
Wij hebben het op afdeling ook wel eens uitgerekend maar daar kom je bijna nooit aan
ivm met vakantie´s enz.
Vorig jaar zat ik wel aan mn max aantal van weekenden en hoefde ik in december
geen weekenden dat was wel eens relaxed.
Maar kijk het gewoon even na er zal allicht wat over staan in je CAO.

@ Liefie, geniet van je vakantie.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 feb 2009 16:37

@ Daphne: je mag een bepaald aantel weekenden per jaar. Even googlen op CAO gehandicaptenzorg en je weet het. Volgens mij zijn er geen vaste afspraken over het aantal weekend per maand. Tel je weekend op, en zorg ervoor dat je er geen één teveel werkt.

Ik ben mn werk op dit moment spuugzat.
Vandaag waren we mn z'n 3en, terwijl we op zaterdag altijd met zn 4en zijn. Om 11uur hebben we een collega naar huis gestuurd omdat ze ziek was en het echt niet meer ging. Aangegeven bij de WANCO dat het niet kon en morgenavond een dienst erbij moesten hebben omdat 1 op 15 patiënten niet kan en niet mag. We kregen totaal geen begrip en onder zeer grote druk van ons heeft ze uiteindelijk de diensdoende manager gebeld en die deed ook niks. Uiteindelijk is toch nog de lijst met poolers afgebeld en nu heeft er 1 met tegenzin toch nog toegezegd. En morgen zijn we vanaf 12u ook weer met zn 2en. Ondertussen kunnen we wel spoedjes krijgen enzo. (en ondertussen ook nog patiënten die je lopen commanderen om de de meest onbelangrijkste dingen te doen....maar gelukkig zijn er ook nog hele lieve patiënten)
Ik ben het gewoon zat!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 feb 2009 17:39

mw schreef:Ik ben het gewoon zat!

Zeer herkenbaar. Vertrek nog liever gisteren dan vandaag op moment.
Al heb ik het vermoeden dat het op moment zo enorm is met de werkdruk. Van alles moeten en het liefst gisteren af en leuke dingen niet meer mogen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 07 feb 2009 19:59

ben nu ook ziek ](*,) mn collega's werken nu ook met zn 2-en maarja kan er moeilijk bij gaan lopen met de grote kans dat ik iedereen aansteek...hoop echt dat k me morgen weer goed genoeg voel om in elk geval een paar uurtjes te gaan werken...
PaSaP Hoogh!!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 feb 2009 23:11

Beterschap Linde, ziek is ziek. Ziek goed uit. Ik bedenk me altijd maar dat ze verder van huis zijn als ik half ziek aan het werk ben, want dan kan ik erop wachten weer ziek te zijn.

Bij ons komt de onvrede nog niet eens door de werkdruk en ziekte, maar meer door de muur waartegen we opbotsen bij het management

](*,) :-k
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 feb 2009 13:30

zeer irritant!

Ziek melden is ook niet mijn sterkste punt. Ik ga ook nog wel is te lang door.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 08 feb 2009 13:54

ik ga van 17-22 werken :) kijken of t gaat voel me iig wel iets beter
PaSaP Hoogh!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 feb 2009 10:56

Hoe is het gegaan.

Net een klein meevallertje gezien in mijn agenda: ben toch nog een dag vrij deze week 8)

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 09 feb 2009 11:00

ik kon in elk geval niemand meer aansteken :P oftwel veel patienten ziek
ben dan ook tot 23u gebleven ging opzich best met wat extra pcm.
ben nu lekker 3 dagen vrij dus tijd om uit te zieken!

gerdien werk je dan zoveel extra dat je geen vrij hebt?
PaSaP Hoogh!!

Terug naar “Archief”